iPhone 3G Upplåst – Med brutalmetod :)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iPhone 3G Upplåst – Med brutalmetod :)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1063

iPhone 3G kan jailbreakas, men hittills har alla försök att låsa upp dess simlås kommit till korta. I Hanoi kan man dock få sin iPhone upplåst med brutalmetoden.

1388188618.jpg

Att iPhone är populär även i länder där den inte säljs officiellt känner vi till sedan tidigare. Att iPhone 3G ännu inte kan låsas upp med någon mjukvarumetod vet vi också. Men att det fanns en annan metod än med proxy-simkort (med alla dess problem) att använda andra operatörer än de utsedda visste vi inte.

Cnet har dock en artikel om Tuan Anh Do, som driver fem mobilservicebutiker i Vietnams huvudstad Hanoi, där man för cirka 650 kronor kan få en iPhone 3G helt och hållet upplåst.

Hur åstadkommer han detta? Jo, genom den mest brutala metod man kan tänka sig. Varje telefon strippas ner till moderkortet, varpå det så kallade basebandchippet (det chip som kontrollerar radiosignalerna) helt sonika plockas loss med våld. Detta programmeras sedan om så att det inte längre är låst till en operatör, sätts tillbaka på moderkortet, och vips är telefonen upplåst.

Det hela tar en timme och resultatet är en telefon som är lika fri som de som köpts olåsta i Hong Kong, Italien, Frankrike och andra länder där de finns.”
    Källa: MacWorld – Allt om Mac, iPod och iPhone – forum, guider, tips och tricks, dagliga nyheter, köp och sälj

Ingen som ska ner till Hanoi och vill ta med min 3G? :rolleyes:

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Med våld. Jag väntade på den dagen då terrorister skulle attackera Apples produkter. Då har jag en följdfråga:
    När man haft mobilen så länge som kontraktet säger eller köpt ut mobilen för 300 kr som Telia lovade att man skulle kunna göra, fixar dem så att jag kan stoppa i vilket sim-kort som helst?

Eftersom jag tror verkligen inte att Telia om någon, släpper händerna om deras ensamrätt (Kommunistmarknad) till att folk bytar operatörer och liknande efter att kontraktet upphävs.

mossarelli
    Member

Med våld. Jag väntade på den dagen då terrorister skulle attackera Apples produkter. Då har jag en följdfråga:
    När man haft mobilen så länge som kontraktet säger eller köpt ut mobilen för 300 kr som Telia lovade att man skulle kunna göra, fixar dem så att jag kan stoppa i vilket sim-kort som helst?

Eftersom jag tror verkligen inte att Telia om någon, släpper händerna om deras ensamrätt (Kommunistmarknad) till att folk bytar operatörer och liknande efter att kontraktet upphävs.

mossarelli
    Member

korlei
    Member
    Post count: 48

@mossarelli 18342 wrote:

Efter att operatörslåsningstiden har gått ut kan du låsa upp den i teliabutiker. Vet inte om allas låsningstid är samma men min 3G har 1,5 års låsningstid.

korlei
    Member
    Post count: 48

@mossarelli 18342 wrote:

Efter att operatörslåsningstiden har gått ut kan du låsa upp den i teliabutiker. Vet inte om allas låsningstid är samma men min 3G har 1,5 års låsningstid.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

oh my. Det där låter helt sjukt. Dock hade jag ALDRIG vågat lämna in en iPhone till dem 😛

“plockas bort med våld” låter hemskt.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

oh my. Det där låter helt sjukt. Dock hade jag ALDRIG vågat lämna in en iPhone till dem 😛

“plockas bort med våld” låter hemskt.

Pear
    Member
    Post count: 322

min 3G har ett års låsningstid, dvs att dem låser upp den efter att garantin går ut^^
    Troligen gör dem samma sak fast på ett lite finare sätt hoppas jag:P

Pear
    Member
    Post count: 322

min 3G har ett års låsningstid, dvs att dem låser upp den efter att garantin går ut^^
    Troligen gör dem samma sak fast på ett lite finare sätt hoppas jag:P

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.