Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3G version 3.0 måste låsas upp
-
AuthorPosts
-
Köpte i dag en iPhone från iPhone Café och fick då en med version 3.0. Har ingen som helst koll på vad detta innebär dock.
Det jag fick förklarat för mig var att det ej gick att köra någon annan operatör än Telia, och jag har vanligtvis 3 vilket gör det hela lite halvjobbigt. Har googlat och kollat runt lite ang. att eventueltl degradera ner till 2.2.1 och sedan köra yellowsn0w för att kunna köra med mitt 3-abonnemang.
Vill ha lite tips från kunniga hur jag ska lösa det här.
Här är annonsen på telefonen: IPhone 3G 8GB version 3.0
Vaba? 3.0? Tyvärr har du i vilket fall som helst inte nån möjlighet annat än fakesim för upplåsning,och det är rätt osäkert om det funkar.
Du får skaffa ett teliaabb eller bara ha den som iPod.Ps:Vadå bjuda på uppdateringar?Sånt är gratis från apple.Misstänker dessutom att fw är en betaversion,den riktiga 3.0 kommer i juni.
undrar bara vilket baseband OS 3.0 ska ha, nån som vet?
Eftersom ditt os nog lär vara beta så är det väl 02.30.03.
som sagt jag har den riktiga versionen av 3.0 så visst kan det vara möjligt att niclasb har det oxå i sin lur, det verkar ju så på bilden i annonsen iaf. Då tangentbordet är updatead till å,ä,ö. Däremot verkar dom som sagt överdriva lite med 1 års underhåll av programvaran då denna är gratis.
mitt baseband ligger på 04.24.02
@gojje 30611 wrote:
som sagt jag har den riktiga versionen av 3.0 så visst kan det vara möjligt att niclasb har det oxå i sin lur, det verkar ju så på bilden i annonsen iaf. Då tangentbordet är updatead till å,ä,ö. Däremot verkar dom som sagt överdriva lite med 1 års underhåll av programvaran då denna är gratis.
mitt baseband ligger på 04.24.02
Verkar konstigt,men eftersom det är nytt bB också så kanske det är nån sorts slutbeta med dom flesta eller alla nyheter igång,grattis!
Synd om oss som får vänta ett tag.vad är det med bilden som säger att det är 3.0? inte svårt att fixa å,ä,ö till en iphone med 2.x.x?
gojje: hur har du fått 3.0? har du reggat din iphone os apple lr?
du har med all säkerhet 3.0 i din, men om det är beta 1, 2 eller 3 framgår dock inte.
helt riktigt att du ska ha 04.24.02 om du har 3.0, men du har än så länge ingen möjlighet att nedgradera dig. dom håller dock på att försöka downgrada bootloadern i 3.0 men apple gör det svårare och svårare för varje update såklart.
hej alla,
Hmmm vart ska jag börja, kan ju säga att det är den fullständiga versionen av det nya OS 3.0 jag har alltså ingen beta version, då bekanta jobbar som programutvecklare var detta inget problem.
Lite ID nr & aktivering så var det klart =)
däremot nackdelen med att ha ett osläppt 3.0 är ju att jag inte kan ingetligen göra så mycket mer än vad 2.2. Förutom det som finns med mms, å smågrejer hit å dit men app store är ju fortfarande i 2.2 alla är ju kvar i 2.2 så det jag kan göra nu är ju att sitta å skicka mms i några månader mer än så är det igentligen inte. beror la på lite hur man använder sig av luren men som en vanlig svensson som mest diggar tekniken i den.Det stämmer bra, jag kan inte nedgradera mig men varför göra detta då hela världens iphone användare kommer att få updaten 3.0 om några månader.
Ang tangent bordet kan du idag få å,ä,ö men då är den jailbreakad i det nya 3.0 ligger å,ä,ö som det gör på ett svenskt tangentbord.….och vad är det som säger att din version är den fullständiga och slutgiltiga version som apple kommer att släppa?
Eftersom som du så riktigt skriver att inte alla funktioner går att testa eftersom det inte finns vare sig appar eller tjänster som stöder 3.0 ännu så kan du inte veta om det är den slutliga versionen.Allt fram till apples officiella släpp är beta!Angående mms så har det funkat hyfsat till hackade lurar ett bra tag,finns i cydia! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.