Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 3gs 05.12.01 connect to itunes efter ultrasn0w
-
AuthorPosts
-
hej, låste upp kompisens 3gs 3,1,3 05.12.01 idag. Tog in comviq kort så stog det connect to itunes o den loggan me usb o itunes loggan.
iallafall ja anslöt den men sedan så stog det the sim is not for this carierr eller va de stog. men när ja tog in ett 3 kort så funkade det.
Jag testar att skicka sms till de nr som är inne i telefonen och så får jag smset men kan ej svara pga ja är i connect to itunes lägeBILD:
koppla till iTunes, auktorisera datorn hade samma grejj på min, funkar det inte starta om luren och gör om proceduren
Någon som funnit någon lösning på detta??
Jag har lagt in allt på nytt men det vart inte bättre. Frågan är om det kommer en ny upplåsning snart. Hoppas på det. Vet inte hur jag ska komma runt problemet annars.
Fungerar det med Telia eller Telenor så skulle jag skylla på Tele2, som du vet fungerar Tele2/Comviq inte på vissa iPhones.
Testa att avaktivera 3G med Tre-kortet instoppat, stoppa sedan in Tele2 kortet
Blir samma sak när jag stoppar i ett telia kort. Får nog testa att lägga in allt på nytt igen.
@freebo 69318 wrote:
Fungerar det med Telia eller Telenor så skulle jag skylla på Tele2, som du vet fungerar Tele2/Comviq inte på vissa iPhones.
Testa att avaktivera 3G med Tre-kortet instoppat, stoppa sedan in Tele2 kortet
hur kan dem inte funka med Tele2, Det ar samma sak. Ja laste upp 2 st forrigar. 3.1.3 (05.12.01). Sedan efter 2 dagar sa forlorade de nat helt och hallet. Varfor ar det sa, kan ngn hjalpa mig.
OBS, ber om ursakt for spraket. Ar i mitthemland dar dem inte har vara bokstaver!! hoppas ni forstor:D
Jag får då detta inte att funka. Testat på olika iphones nu och nu är det bara en som strular som bara den. Samma problem hela tiden (se tillbaka i tråden). Blir så less!
Har testat med att lägga in 3.1.3 på nytt utan simkort i och sedan aktiverat med 3 kortet då den e låst till 3. efter det kört ultrasno0w men när jag sätter sedan i ett telia ellet tele 2 så får jag bara upp att jag ska koppla in den till itunes.
Jailbreakat med spirit och sedan ultrasno0w. Känns som inte ultrasno0w går igenom helt eller något. Man kan ju ringa till telefonen men man kommer inte in till hemskärmen utan där står bara koppla in till itunes och i itunes står att telefonen inte stöds av det simkortet. Spelar ingen rill om jag tar ett teliakort eller tele 2 kort.@fredda-79 69843 wrote:
Har testat med att lägga in 3.1.3 på nytt utan simkort i och sedan aktiverat med 3 kortet då den e låst till 3. efter det kört ultrasno0w men när jag sätter sedan i ett telia ellet tele 2 så får jag bara upp att jag ska koppla in den till itunes.
Jailbreakat med spirit och sedan ultrasno0w. Känns som inte ultrasno0w går igenom helt eller något. Man kan ju ringa till telefonen men man kommer inte in till hemskärmen utan där står bara koppla in till itunes och i itunes står att telefonen inte stöds av det simkortet. Spelar ingen rill om jag tar ett teliakort eller tele 2 kort.Manga sager att man ska avaktivera 3G natet innan man installerat in ultrasn0w, har du testat detta?
OBS: Ar i mitt hemland och dem har inte svensk sprak:D Sa mitt sprak ar lite daligt:P
Det är lugnt med spåket. Jag fattar.
Jag har aktiverat allt såm går att aktivera innan ultrasno0w. Funkar inte ändå.Vilket jailbreak använder du? Om du använder blackrain får dy detta problem på nyare 3gs er. Använ isåfall spirit jb istället.
Jag använder spirit och sedan ultrasno0w. Kan säga att det inte funkar än på mobilen jag sitter på nu (har 2 st nämligen). En funkar kanon men inte den andra.
jag har last upp sammanlagt 4 st 3gs alla 05.12.01
Den ena fick ingen nat alls det kom NO SERVICE och inget sim:S
2 st tappade nat helt o hallet efter 2 dagar.
den sista ar detta jag startat traden om som jag o fredda har problem om. Helt sjukt att ingen vet hur man fixar detta?Det som jag tycker är konstigt är att det går att ringa till den o ta emot samtal fast det står att den ska kopplas in till itunes. Har annars täckning mm men kommer lixom inte åt menyn alls.
@fredda-79 69889 wrote:
Jag använder spirit och sedan ultrasno0w. Kan säga att det inte funkar än på mobilen jag sitter på nu (har 2 st nämligen). En funkar kanon men inte den andra.
kan ju tänkas att du har olika bootrom men du verkar ha koll på sakerna så det är nog inte det, men det var därför jag skrev som jag gjorde.
hoppas det löser sig!!
@fredda-79 69798 wrote:
Jag får då detta inte att funka. Testat på olika iphones nu och nu är det bara en som strular som bara den. Samma problem hela tiden (se tillbaka i tråden). Blir så less!
Om vi tar det från början. Telefonen som inte vill fungera;
– till vilken operatör är den låst?
– gamla eller nya bootromet?
– baseband version?
– firmware version?
– fungerar den med den operatören i orginalskick samt jailbreakad?@freebo 69936 wrote:
Om vi tar det från början. Telefonen som inte vill fungera;
– till vilken operatör är den låst?
– gamla eller nya bootromet?
– baseband version?
– firmware version?
– fungerar den med den operatören i orginalskick samt jailbreakad?Ville bara meddela dig att Telefoner som är låsta till 3 har detta problem ( av någon anledning ) sett många som just har en låst 3 telefon som har detta problem , vi andra som har Telia / Telenor etc har inte haft detta problem.
Ursprungligen postat av Freebo
Om vi tar det från början. Telefonen som inte vill fungera;– till vilken operatör är den låst? Låst till 3
– gamla eller nya bootromet? Gamla då man inte behövde starta den med blackra1n vare gång.
– baseband version? 05.12.01
– firmware version? 3.1.3
– fungerar den med den operatören i orginalskick samt jailbreakad? Japp det gör den,även efter jag installerat ultrasno0w.– till vilken operatör är den låst? 3
– gamla eller nya bootromet? nya
– baseband version? NU:05.13.04, var 05.12.01 innan ja uppdaterade.
– firmware version? NU: iOS:4.0, nar jag testade lasa upp var det 3.1.3
– fungerar den med den operatören i orginalskick samt jailbreakad? JaTänkte bara säga att jag löst detta problem nu.
Gick när jag gjorde som det stog i här I phone Diff sim detected connect to itunes after unlock solution 100% – GSM-Forum -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.