Iphone 3Gs 16GB

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Iphone 3Gs 16GB

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 36

Jag har bara en snabb fråga: Skadar det min Iphone om jag jailbreakar den eftersom att jag tänkt köpa en Iphone imorgon och undrade om jag istället ska köpa en hos tre än hos telia för att hos tre så kan de låsa upp min telefon så jag kan använda mig av tele2 men det kan jag inte göra hos Telia. Problemet är att summan kommer att bli mer (1400 kr mer).

Tacksam För Svar 😀

Hälsningar: Shwareb

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Nej1234

Shwareb
    Member

@whywhy99 54590 wrote:

Nej1234

Vadå Nej1234?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@shwareb 54589 wrote:

Jag har bara en snabb fråga: Skadar det min Iphone om jag jailbreakar den eftersom att jag tänkt köpa en Iphone imorgon och undrade om jag istället ska köpa en hos tre än hos telia för att hos tre så kan de låsa upp min telefon så jag kan använda mig av tele2 men det kan jag inte göra hos Telia. Problemet är att summan kommer att bli mer (1400 kr mer).

Tacksam För Svar 😀

Hälsningar: Shwareb

Köper du en från Telia nu i dagarna så får du en telefon du kan låsa upp och använda med Tele2/Comviq men bara om du låter bli att uppdatera den till senaste firmware 3.1.3. Så fort du kopplar in den till iTunes kommer du ombedjas att uppdatera – vilket du alltså INTE skall göra.

I dina skor hade jag lagt till 1400:- och köpt från Tre.

Shwareb
    Member

@freebo 54594 wrote:

I dina skor hade jag lagt till 1400:- och köpt från Tre.

Varför det? Jag hade ändå tänkt jailbreaka för att då cydia om det är ofarligt.

pronger
    Member
    Post count: 20

@shwareb 54600 wrote:

Varför det? Jag hade ändå tänkt jailbreaka för att då cydia om det är ofarligt.

Om du köper en mobil hos 3 med abonemmang kan du inte låsa upp den mha en kod från 3 förrän abonnemanget har gått ut

Shwareb
    Member

@pronger 54601 wrote:

Om du köper en mobil hos 3 med abonemmang kan du inte låsa upp den mha en kod från 3 förrän abonnemanget har gått ut

Jag vill inte köpa den med 3 abonnemang utan med Telia.

Shwareb
    Member

Jag har även hört att man måste göra om jailbreaket (telefon-upplåsningen) varenda gång man startar om nya 3GS.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Först frågar du om du ska köpa från Telia eller Tre, du struntar i svaren så då kan vi ju stänga tråden.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • The topic ‘Iphone 3Gs 16GB’ is closed to new replies.