iphone 3gs 16gb jailbreak & unlock ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iphone 3gs 16gb jailbreak & unlock ?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 62

tjena har en iphone 3gs som är på 4.0.1 har ssh på 3.1.2-4.0.1 och nu är jag sugen på att göra en update till 4.1 men eftersom jag har haft ett problem med förgående iphone att jag dock inte har orginalsimkortet och därför inte kan koppla den med itunes undrar då om de finns någon chans att jag kan hackactivate och sedan köra som “blackrain” för att låsa upp den via datan med 4.1 fireware? Tacksam för snabba svar! / MVH

nitroz
    Member

ingen som vet?

apple 3g
    Member
    Post count: 482

om jag var du skulle jag uppdatwra till ios 4.2.1 och köra denna guide Jailbreak and Unlock iPhone 3G/3GS on iOS 4.2.1 Using RedsnOw 0.9.6b5 [Windows] | Techxilla

nitroz
    Member

@apple 3g 85597 wrote:

om jag var du skulle jag uppdatwra till ios 4.2.1 och köra denna guide Jailbreak and Unlock iPhone 3G/3GS on iOS 4.2.1 Using RedsnOw 0.9.6b5 [Windows] | Techxilla

De finns ett problem att jag inte har wi-fi här så därför kan jag inte låsa upp den via wi-fi ?

apple 3g
    Member
    Post count: 482

haha så här lätt är det kolla Unlock iOS 4.2.1 without WiFi | The Life Digital

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Kolla om du har sparade shsh för 4.1 om du inte har det så kan du inte uppdatera till det heller.
    Du kan med pwnage tool(endast mac) skapa en custom firmare fil som är aktiverad och inte uppdaterar basebandet och som du sedan lägger in i telefonen.

nitroz
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85620 wrote:

Kolla om du har sparade shsh för 4.1 om du inte har det så kan du inte uppdatera till det heller.
    Du kan med pwnage tool(endast mac) skapa en custom firmare fil som är aktiverad och inte uppdaterar basebandet och som du sedan lägger in i telefonen.

har SSH för 4.1!

nitroz
    Member

@apple 3g 85613 wrote:

haha så här lätt är det kolla Unlock iOS 4.2.1 without WiFi | The Life Digital

Är det verkligen 100% att det funkar då? vill inte chansa så funkar det icke! 😮

iPhoneReservdelar.se
    Member

PwnAgeTool hittar du här
    PwnageTool_4.1.2.dmg (download torrent) – TPB
    Du måste ha MAC för att kunna göra detta alt att nån med mac gör det åt dig

nitroz
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85627 wrote:

PwnAgeTool hittar du här
    PwnageTool_4.1.2.dmg (download torrent) – TPB
    Du måste ha MAC för att kunna göra detta alt att nån med mac gör det åt dig

Okej jag sitter på 4.0.1 nu ska jag vänta med att göra en update? 😎
    eftersom jag har Windows och känner dock inte som har mac

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det är det ända sättet som jag känner till utan att uppdatera basebandet, samt aktivera telefonen.
    Du får helt enkelt avvakta, om du misslyckas så kan du inte låsa upp sedan

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.