Iphone 3gs 3.1.2 fastnar vid start

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3gs 3.1.2 fastnar vid start

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej, jag har en jailbreakad iphone 3gs 16gb 3.1.2 som fastnar på apple loggan i 10 min och sedan startar om sig själv gång på gång när jag försöker sätta på den.

Jag kommer in på både dfu mode och recovery mode, problemet uppstår dock efter att jag har shift-klickat in ipsw filen “iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore” som ska vara den rätta. Det kommer fram ett error meddelande där det står “this iphone isnt eligible for this build”
    efter en lång funderare och mycket hårryckande registrerade jag mig här..

är tacksam för alla tips!

carpe
    Member
    Post count: 904

Frågan är ifall du inte har lyckats att få in 3.1.3 på den nu.

Yangoo
    Member

jag hoppas inte det, hur skulle det ha gått till isåf? har inte tillåtit itunes att tanka 3.1.3 ännu

BarateaU
    Member
    Post count: 211

Du och massa andra har samma fel.
    De är watchdogen som skall hålla koll på nallen som gör att efter 2min att den hänger sig.
    Man kan uttöka tiden, men då måste du ha ssh aktiverat och wlan. Eller på nått magiskt vis lyckas komma in i telefonens filsystem.

Eller göra som jag, installera 3.1.3 utan nya bootromen, och sedan installera 3.1.2 när telefonen funkar igen.
    Men du kanske har tur att du kan installera en custom firmare, “iPhone2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore.ipsw”

Yangoo
    Member

okej, de lät ju inte helt omöjligt i alla fall. Prövar med en custom 🙂 tack så mkt

Yangoo
    Member

@barateau 58565 wrote:

Eller göra som jag, installera 3.1.3 utan nya bootromen, och sedan installera 3.1.2 när telefonen funkar igen.

Custom funkade inte heller såklart =/ Hur uppdaterar man utan bootromen?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@yangoo 58627 wrote:

Custom funkade inte heller såklart =/ Hur uppdaterar man utan bootromen?

Du menar hur du uppdaterar fw utan att uppdatera baseband, bootromen kan du aldrig upp-/nedgradera. Svaret är Sn0wbreeze på Windows eller ännu hellre PwnageTool Mac

@barateau 58565 wrote:

Du och massa andra har samma fel.
    De är watchdogen som skall hålla koll på nallen som gör att efter 2min att den hänger sig.
    Man kan uttöka tiden, men då måste du ha ssh aktiverat och wlan. Eller på nått magiskt vis lyckas komma in i telefonens filsystem.

Hallå? Vill du utveckla det där med watchdog en smula. Tack

BarateaU
    Member
    Post count: 211

@freebo 58628 wrote:

Du menar hur du uppdaterar fw utan att uppdatera baseband, bootromen kan du aldrig upp-/nedgradera. Svaret är Sn0wbreeze på Windows eller ännu hellre PwnageTool Mac

Hallå? Vill du utveckla det där med watchdog en smula. Tack

Liten förklaring kring watchdogen.
    How to fix an iPod/iPhone, stuck on the boot logo, with no white boxes!!! – iPod touch Fans forum

Freebo
    Member

@barateau 58632 wrote:

How to fix an iPod/iPhone, stuck on the boot logo, with no white boxes!!! – iPod touch Fans forum

Tackar, intressant process det där

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@barateau 58632 wrote:

Måste man ha OpenSSH, funkar inte bara iPhoneBrowser i detta fall?
    Och kan man dra runt filer på telefonen även då den är fast på loggan?
    Vore ju sjukt nice då min custom ipsw har en liten irriterande vana att haka upp sig på äpplet! 😮

Freebo
    Member

Steffe, jag utgår från att du måste ha installerat OpenSSH. Se denna post som iofs inte är helt lätt att läsa men ger dig en del tips

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@freebo 59554 wrote:

Steffe, jag utgår från att du måste ha installerat OpenSSH. Se denna post som iofs inte är helt lätt att läsa men ger dig en del tips

Okej tack Freebo!

Men jag undviker att starta om min telefon via Cydia.
    Home+Power reboot och “Reboot device” i Cydia skapar min freeze.
    Det fina är att om min mobil hakar upp sig så illa att den rebootar automatiskt vilket hänt ca 2 gånger på 1,5 år så spelar det ingen roll 🙂
    att hålla på med SSH är lite för jobbigtt för mig, tänker använda mig av detta om jag har oturen på min sida: CaniHazRecover: Tool To Fix iPhone Stuck At Boot Logo | FSMdotCOM

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.