iPhone 3gs 3.1.3 mc131kn/b, vilken operatör?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iPhone 3gs 3.1.3 mc131kn/b, vilken operatör?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hejsan!

jag köpte för ett tag sedan en iPhone som var jailbreakad o upplåst.
    jag sökte runt på nätet o hittade att mc131kn tillhör den norska operatören netcom, så jag köpte därför ett kontantkort ifrån dem ifall man skulle råka uppdatera den o inte kunna aktivera.

efter ett tag så började telefonen kännas seg o slutligen en dag så gick den inte att starta, så jag uppdaterade till 3.1.3, stoppade i mitt netcom kort…….. o ingenting händer!

startar jag telefonen med Netcom kortet i så kommer itunes loggan o usb sladden upp o slide for emergency.
    kopplar jag den då till datorn så kommer ” the simcard inserted in this iphone does not appear to be supported ” upp.

är inte mc131kn/a och mc131kn/b samma operatör?
    finns det något sätt som man kan aktivera telefonen på?

den har den nya bootromen, baseband 05.12.01 & bootloader 6.4

zykoz
    Member
    Post count: 3

löste det själv…..

köpte ett iphone aktiveringskort ifrån Fonefunshop Ltd
    fick det i brevlådan 4 dagar senare.
    satte i kortet i iPhonen o kopplade den till datorn, väntade en liten stund o sen voila! inget mer emergency screen! jailbreakade med spirit o laddade ner ultrasn0w ifrån cydia, så nu fungerar telefonen perfekt.
    Om någon i Borås trakten behöver hjälp så är det bara att säga till.

Chabbe11
    Member
    Post count: 26

@zykoz 71551 wrote:

löste det själv…..

köpte ett iphone aktiveringskort ifrån Fonefunshop Ltd
    fick det i brevlådan 4 dagar senare.
    satte i kortet i iPhonen o kopplade den till datorn, väntade en liten stund o sen voila! inget mer emergency screen! jailbreakade med spirit o laddade ner ultrasn0w ifrån cydia, så nu fungerar telefonen perfekt.
    Om någon i Borås trakten behöver hjälp så är det bara att säga till.

Kul att allt läste sig och även roligare att läsa om hur du erbjuder dig att hjälpa till invånare i Borås.

Skrev detta eftersom jag uppskattade hur du erbjöd dig att hjälpa till, vilket många användare här på forumet också gör.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.