Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3GS 3.1.3
-
AuthorPosts
-
Hejsan!
Jag har inte skaffat en iPhone ännu och har tänkt att göra det men jag har några frågor innan jag köper så jag inte ångrar mig.
Skulle vara väldig tacksam ifall ni svarar.
1. Går det att låsa upp 3GS 3.1.3 så att man kan använda tele2 comviq simkort?
2. Ifall den blir låst utav operatören/Apple kan den bli upplåst igen?Har lite bråttom så är tacksam för snabba svar!
Edit:
Såg nu att det fanns andra forum så jag kanske valt fel forum att posta tråden i, ber om ursäkt. Ni kan flytta på den.Nej, just nu kan du inte låsa upp den – kanske till sensommaren
om du uppdaterar den efter att ha låst upp den så låser den sig garanterat igen, och ingen vet om/när nästa upplåsning dyker upp
@freebo 64170 wrote:
om du uppdaterar den efter att ha låst upp den så låser den sig garanterat igen, och ingen vet om/när nästa upplåsning dyker upp
Tror inte du förstod min fråga väl.
Jag mena om den är anmäld för stöld vilket den inte är, kommer få kvitto, kartong osv. Och dom låser den för stöld går det att låsa upp den?
Nu menar jag inte att använda comviq sim kort utan använda själva iphonen.Tack
Om någon stöldanmäler den så är den körd för alltid. Den går från att vara en iPhone till att bli en iPod… många iPhones på Tradera och Blocket stöldanmäls direkt efter försäljningen, säljaren får ut en ny på försäkringen och du blir sittande med en iPod
Se här för ett skräckexempel: https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/7806-ingen-service-telefonen-tillats-inte.html
@freebo 64182 wrote:
Om någon stöldanmäler den så är den körd för alltid. Den går från att vara en iPhone till att bli en iPod… många iPhones på Tradera och Blocket stöldanmäls direkt efter försäljningen, säljaren får ut en ny på försäkringen och du blir sittande med en iPod
Se här för ett skräckexempel: https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/7806-ingen-service-telefonen-tillats-inte.html
Okej, då måste man alltså kunna lita på säljaren antar jag..
Men om man lyckas låsa upp den till comviq INNAN den den blir stöldanmäld kan den fortfarande bli låst för alltid?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.