Iphone 3Gs 3.13/Baseband 05.12.01- Jag har enorma problem behöver hjälp!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3Gs 3.13/Baseband 05.12.01- Jag har enorma problem behöver hjälp!!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 19

Hej!

Jag har köpte min Iphone på blocket olåst. Telefon kommer från Usa vilket betyder att den är At&T låst egentligen.

För ca 2 månader sen dog bara min iphone helt plötsligt. Jag kopplade då in min Iphone till Itunes för att den skulle börja fungera.

Det var då jag fick 3.13 och Baseband 05.12.01.

Nu vill jag gärna unlocka min Iphone eftersom du nu finns unlock tillgänglig till 3.13.

Problemet dock är att så fort jag startar min Iphone så står det på telefonen:

No sim card installed, Insert a valid SIM with no PIN lock to activate Iphone

På Itunes står det:

There is no SIM card installed in the iphone your attempting to activate.

Jag har ett Telia kort isatt i luren. Frågan är nu måste jag ha ett AT&T SIM kort för att aktivera telefonen sen jailbreaka och sen unlocka den eller?

Om detta är lösningen så har jag ingen aning vart man kan få tag på ett AT&T sim kort i Sverige?

Man måste väl ändå kunna aktivera telefonen på ett annat sätt?

Men det måste väl finnas någon annan lösning?

dapr0x
    Member
    Post count: 55

Jag kan inte så mycket om just det men jag vet att du behöver Hacktivera din iPhone. sök i forumet om det.

cr7
    Member

Jag hittar nämligen ingenting! Någon annan som har något förslag?

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@cr7 69587 wrote:

Jag hittar nämligen ingenting! Någon annan som har något förslag?

Upplåsning och jailbreak – Sidan 35 – iPhoneinfo.se – iPhoneforum i Sverige
    Där frågade jag om jailbreak med sn0wbreeze. Medans man kör programmet sn0wbreeze för att modda ipsw-filen kommer det upp en fråga om man vill hactivera, i programmet “hactivation”. Kanske det kan hjälpa? Alltså att köra jb med 4.0 och sn0wbreeze…

cr7
    Member

Men jag har inte 4,0.

Jag har 3.13 och skulle gärna vilja behålla denna version.

Sen finns inte vad jag känner till jailbreak för 3gs 3.13 versionen.

Någon annan som vet hur jag aktiverar min 3gs 3.13 baseband 05.12.01

Olliver
    Member
    Post count: 95

Du måste ha ett At & T SIM kort för att aktivera

Alternativet är kanske att uppgradera till 4.0 och köra en moddad IPSW fil. Har inte provat själv men någon skriver att hacktivation går att inkludera där?

gualm
    Member
    Post count: 34

Spirit är den enda jb du kan köra på en ren 3.1.3 installation. Problemet är att du måste aktivera mobilen för att kunna jb med spirit. Så med andra ord kan du inte låsa upp din iPhone 3gs förrän du aktiverat den med ett AT&T kort och sedan breakat med Spirtit och låst upp med Ultrasn0w. Dom 3gs som går att jailbreaka på iOS 4 är de som har den gamla bootromen samt redan är jailbreakade. Din iPhone är inte jailbreakad och troligen har du inte gamla bootromen (eller?). Min rekommendation är att du stannar på 3.1.3 så länge tills du är helt hundra på att du kan jailbreaka och framförallt hacktivera din iPhone i iOS 4.
    Har du en SHSH fil sparad för 3.1.2 i Cydia så gå tillbaka till den programvaruversionen och kör någon jailbreak som kan hacktivera din mobil. Ditt baseband kommer förbli på 05.12.01 men troligen kan du låsa upp mobilen med nya ultrasn0w ändå. Glöm inte att du kanske måste gå bak någon iTunes version beroende på jailbreak du använder.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Min telefon har “ingen service” sedan jag jailbreakade den fredag eftermiddag. Är meningen med snowbreeze att man får en ipod touch med kamera efter jailbreak? Trodde man skulle ha kvar telefonfunktionen iaf. 🙁

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.