Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3GS 32GB ska vara operatörsolåst men verkar inte vara det!
-
AuthorPosts
-
Köpte mig precis en ny begagnad 3GS 32GB på Tradera efter att min gamla 16GB pajade. Fick hem den idag; enligt killen jag köpte den av så har han köpt den som operatörs olåst i en butik i Sundsvall som heter Graffit AB. Men när jag ska aktivera den i iTunes med mitt Tele2 SIM så säger den bara “SIM not supported” eller nått.
Jag trycker i mitt gamla Telia kort och det hjälper. Nu kunde jag aktivera den, vilket jag gjorde. Men sen när jag sätter i mitt Tele2 kort så säger telefonen bara ogiltigt SIM, eller snarare den visar en stapel i mottagning och sen går det inte att ringa. Får inte heller upp min operatörslogga. Tänkte bara kolla om det finns något mer jag kan göra? Känns som den här telefonen är låst till Telia och inte så mycket att göra om man inte vill försöka jailbreka och mecka.. vilket jag inte är sugen på… Så antingen har butiken blåst honom eller så har han blåst mig… *suck*
@flash 76831 wrote:
Köpte mig precis en ny begagnad 3GS 32GB på Tradera efter att min gamla 16GB pajade. Fick hem den idag; enligt killen jag köpte den av så har han köpt den som operatörs olåst i en butik i Sundsvall som heter Graffit AB. Men när jag ska aktivera den i iTunes med mitt Tele2 SIM så säger den bara “SIM not supported” eller nått.
Jag trycker i mitt gamla Telia kort och det hjälper. Nu kunde jag aktivera den, vilket jag gjorde. Men sen när jag sätter i mitt Tele2 kort så säger telefonen bara ogiltigt SIM, eller snarare den visar en stapel i mottagning och sen går det inte att ringa. Får inte heller upp min operatörslogga. Tänkte bara kolla om det finns något mer jag kan göra? Känns som den här telefonen är låst till Telia och inte så mycket att göra om man inte vill försöka jailbreka och mecka.. vilket jag inte är sugen på… Så antingen har butiken blåst honom eller så har han blåst mig… *suck*
Eftersom det fungerar med Telia, så tycker jag du skriver ner IMEI & Serienumret till telefonen och ringer upp Telia och frågar dom om denna enhet är låst till Telia eller ej.
Siktar in mig på att det är säljaren du köpte av som lurat dig enligt min mening.
För om man köper en olåst telefon så testar man ju att den verkligen är olåst innan eller efter köpet.Tack för tipset! Slog Telia en signal, men märkligt nog kunde dom inte se om den var låst till Telia… udda. Så jag knallade ned till en Telia butik och frågade dom istället. Tjejen i butiken kunde inte heller se det, men hon provade att låsa upp den och det fungerade minsann. Kostade ju 300 dock men betydligt mer smärtfritt än sist jag låste upp en iPhone via Telia! Så nu funkar den… wohoo!
Snubben som sålde den svarade faktiskt på mail och erbjöd mig 500:- tillbaka, så jag nappade på det. Vet inte om han blåst mig eller butiken blåste honom, skulle inte förvåna mig om det var butiken eller kanske ett missförstånd. Han säger att han hade Telia så han hade aldrig testat någon annan operatör. Hur som helst så känner jag mig nöjd nu… 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.