Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 3gs 4.0 Versionen
-
AuthorPosts
-
Går den att jailbreaka och låsa upp?
Jag har läst så många trådar nu att mitt huvud snurrar bara.
Skulle vara väldigt trevligt om någon kunde svara?
@cr7 69661 wrote:
Går den att jailbreaka och låsa upp?
Jag har läst så många trådar nu att mitt huvud snurrar bara.
Skulle vara väldigt trevligt om någon kunde svara?
Svaret finns i ALLA trådar här.
Du kan ändast låsa upp Iphone 3G (med alla fw och bb)
3GS med Den GAMLA bootromen.Iphone 3Gs går inte låsas upp om du uppdaterat den till 4.0 och har den nya bootromen. Än iaf.
Hur vet jag om jag har den nya bootroomen?
Jag köpte min Iphone 3gs Aug månad förra året.
@cr7 69725 wrote:
Hur vet jag om jag har den nya bootroomen?
Jag köpte min Iphone 3gs Aug månad förra året.
Du går in på din iphone, kollar serienumret. Nummer 3, 4 och 5 alltså XX949XXXXXX exempelvis.
tredje siffran betyder året, i mitt fall 2009
fjärde och 5 är veckan den är tillverkad.Är den tillverkad efter v. 39 så har du antagligen den NYA bootromen.
Jag har 87930XXXXXXX
Har jag då den gamla bootroomen och kan jag då jailbreaka 4.0 på min 3gs med basebandet 05.13.04?
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.0]
Har du en mac så bör den fungera 🙂
Så här står det på länken som du skrev:
“Currently, PwnageTool only works on previously jailbroken 3GS devices with the old bootrom. “
Jag har läst lite på andra forum att För att jailbreaka iphone 3gs 4.0 så måste den vara jailbreakade sen innan?
Men jag fattar inte riktigt hur?
Jag menar om man uppdaterar från 3.13 till 4.0 på Itunes då försvinner ju JB.
Kan jag bara göra detta via Mac inte via en PC?
Vänta i 3 dagar tills det kommer Jailbreak till 4.0, snälla 🙂
Jag har nu kollat upp att jag har den gamla bootroomen på min iphone 3gs,
Jag har:
3gs 4.0
Baseband 05.13.04
Gamla bootroomen.
Ej Jailbreakad.Kan jag då JB och Unlocka min telefon? och i så fall hur?
;an blir förrvirrad avv alla svar och alla trådar man läser!Har en 3Gs 4.0 med gamla bootromen, det finns inget för Windows då jag inte har Mac?
Men andra ord kan man bara göra detta idags läget via mac?
Men vad menar alla sidorna då när dom skriver att telefonen måste vara Jailbreakad?
Jag menar om du har uppdaterat från 3.13 till 4.0 klart den inte är jailbreakad?
Finns det någon i göteborg som gör detta för en slant?
Jag hade en 3.13 som sagt, min var inte jailbreakad betyder detta att jag inte kan jailbreaka 4.0? Jag har den gamla bootroomen
Vad jag förstår så spelar det inte roll om jag har en Iphone 3gs 4.0 old bootroom.
För att tydligen så behöver man ha telefonen jailbreakad sen innan vilket jag inte har.
Sen så måste man tydligen ha sparat sin ssh fil vilket jag inte heller har.
Har jag något alternativ att jailbreaka min Iphone 3gs 4.0 old bootroom?
Funkar det på mac? utan att ha ssh fil och utan att telefonen var jailbreakad på 3.13?
har haft en massa problem nu och verkar ha en utväg; att uppdatera till 4.0 via itunes först och sen jailbreaka. min fråga är; upptaderas bootroomen också om jag uppdaterar till 4.0 via itunes?
Jag har en 3Gs med gamla bootromen. Telefonen har uppgraderats till ios4 via iTunes.
Innan uppgraderingen till 4.0 hade telefonen 3.1.2 med SSH filer sparade på Cydia.
Så till min fråga, kan jag jailbreaka denna telefonen med något program som fungerar för Windows 7 (x64)? :confused:
Jag har en 3 GS som är från 0936
Jag jailbreakade den med sn0wbreeze, men då försvann telefonfunktionen. La in ultrasn0w via cydia. Såg till att ha iTunes 9.2Det enda som retar mig är att många roliga cydiaprogram inte fungerar längre (kompabilitet).
Five row och five column funkar inte längre. La in five rows och då hängde sig springboard tills jag tog bort den igen.@cls 69790 wrote:
Jag har en 3Gs med gamla bootromen. Telefonen har uppgraderats till ios4 via iTunes.
Innan uppgraderingen till 4.0 hade telefonen 3.1.2 med SSH filer sparade på Cydia.
Så till min fråga, kan jag jailbreaka denna telefonen med något program som fungerar för Windows 7 (x64)? :confused:
iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
@k818 69788 wrote:
har haft en massa problem nu och verkar ha en utväg; att uppdatera till 4.0 via itunes först och sen jailbreaka. min fråga är; upptaderas bootroomen också om jag uppdaterar till 4.0 via itunes?
Bootromen kan aldrig uppgraderas mjukvaruvägen, den är vad den är. Däremot uppdateras ditt baseband
@cr7 69782 wrote:
Vad jag förstår så spelar det inte roll om jag har en Iphone 3gs 4.0 old bootroom.
För att tydligen så behöver man ha telefonen jailbreakad sen innan vilket jag inte har.
Sen så måste man tydligen ha sparat sin ssh fil vilket jag inte heller har.
Har jag något alternativ att jailbreaka min Iphone 3gs 4.0 old bootroom?
Funkar det på mac? utan att ha ssh fil och utan att telefonen var jailbreakad på 3.13?
För att kunna jailbreaka 4.0 på en 3GS med gamla bootromen måste telefonen vara pwned redan innan, och absolut inte med Spirit på 3.1.3. Svaret är alltså nej
@freebo 69795 wrote:
iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
Bootromen kan aldrig uppgraderas mjukvaruvägen, den är vad den är. Däremot uppdateras ditt baseband
För att kunna jailbreaka 4.0 på en 3GS med gamla bootromen måste telefonen vara pwned redan innan, och absolut inte med Spirit på 3.1.3. Svaret är alltså nej
om man har haft luren jailbreakad tidigare på os 3.0 men nu har jailbreakat 3.1.3 med spirit! Funkar det inte då heller?
@bjojoh81 69797 wrote:
om man har haft luren jailbreakad tidigare på os 3.0 men nu har jailbreakat 3.1.3 med spirit! Funkar det inte då heller?
Efter som jag skrev Nej så menade jag Nej =O så tillvida du inte har sparat SHSH för 3.0 och därmed kan nedgradera till 3.0 och JBa med Purplera1n för att sedan pwna med 4.0
Vet någon när Jailbreak för os 4.0 kommer då? utan en massa pwna skit?
Jag får upp en notis när jag ska börja göra en custom IPSW som säger “Sn0wbreeze has detected that this device cannot be jailbroken with Sn0wbreeze unless it is already jailbroken“
Jag har som sagt uppgraderat till Ios 4 via iTunes men har sparade SSH filer i Cydia då jag körde på 3.1.2. Kan jag bara köra på och skapa denna IPSW fil och sedan fortsätta?
@cls 69805 wrote:
Jag får upp en notis när jag ska börja göra en custom IPSW som säger “Sn0wbreeze has detected that this device cannot be jailbroken with Sn0wbreeze unless it is already jailbroken“
Jag har som sagt uppgraderat till Ios 4 via iTunes men har sparade SSH filer i Cydia då jag körde på 3.1.2. Kan jag bara köra på och skapa denna IPSW fil och sedan fortsätta?
Nej, precis som Sn0wbreeze ju säger så går det inte. Nedgradera till 3.1.2 med SHSH-guiden jag skrev och jailbreaka med Blackra1n, sedan kör du Sn0wbreeze igen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.