iphone 3gs (4.0?)

Viewing 28 posts - 1 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Member
    Post count: 62

tjena försöker hackactivate min iphone med redsn0w får bara “unable to recognize specified ipsw” error har testat typ alla nya 9.5 verisonerna!
    snälla hjälm mig 😮 😮

muffins
    Member
    Post count: 1906

@nitroz 75160 wrote:

tjena försöker hackactivate min iphone med redsn0w får bara “unable to recognize specified ipsw” error har testat typ alla nya 9.5 verisonerna!
    snälla hjälm mig 😮 😮

Av vad jag läst till mig på dev-teams sida så hittar jag ingen information om att redsn0w fungerar att haktivera en 3GS med iOS 4.x.

Kanske jag som läst lite dåligt och ber då isf om ursäkt i förtid.

Edit: Har du din SHSH-file sparat hos cydia eller lokalt för just version 4.0 ?
    Annars är det rätt så kört då apple slutat signera 4.0. De signar just nu 4.0.1 & 4.0.2.

nitroz
    Member

okej tror inte jag har SSHn 🙁 när jag försöker nergradera få får jag “3194” error 🙁

muffins
    Member

@nitroz 75164 wrote:

okej tror inte jag har SSHn 🙁 när jag försöker nergradera få får jag “3194” error 🙁

Du kan enkelt kolla med Cydia om du sparat det hos dom.
    Detta gör du genom att öppna Cydia och när allt laddas klart kommer det stå högst upp på skärmen vilka versioner du har SHSH-file sparat.

Mvh

nitroz
    Member

@muffins 75165 wrote:

Du kan enkelt kolla med Cydia om du sparat det hos dom.
    Detta gör du genom att öppna Cydia och när allt laddas klart kommer det stå högst upp på skärmen vilka versioner du har SHSH-file sparat.

Mvh

hur menar du?, jag kommer inte in i menyn kommer “slider to enemy..” någonting 😮

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

3GS behöver aktiveringskort

muffins
    Member

@nitroz 75166 wrote:

hur menar du?, jag kommer inte in i menyn kommer “slider to enemy..” någonting 😮

Ber så mycket om ursäkt. Var jag som var lite snabb i tänkandet och glömde totalt bort att du inte kommer in i telefonen.

Ber om ursäkt.

Mvh

Smisken
    Member
    Post count: 130

@nitroz 75160 wrote:

snälla hjälm mig 😮 😮

Inga som helst problem att få igång din telefon och aktiverad om du drar ner snowbreeze och gör om en custom 4.0 ipsw fil. När du gör den kryssar du bara i hactivated det är så jag gör nu och det funkar klockrent.

Viktigt är bara att den funkar på alla jailbreaks tydligen utan dem som är jb med spirit tror jag det är. Lycka till

iPhoneReservdelar.se
    Member

Fungerar sn0wbreeze med 4.0.1?
    till 4.0 finns pwn tool med

nitroz
    Member

@smisken 76015 wrote:

Inga som helst problem att få igång din telefon och aktiverad om du drar ner snowbreeze och gör om en custom 4.0 ipsw fil. När du gör den kryssar du bara i hactivated det är så jag gör nu och det funkar klockrent.

Viktigt är bara att den funkar på alla jailbreaks tydligen utan dem som är jb med spirit tror jag det är. Lycka till

tjena har testat men får ERROR i itunes :confused:

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det är för att apple bara signerar 4.0.2
    Om du får in 4.0.1 så kan du aktivera den med operatörs kort eller aktiveringskort
    sen är det bara att surfa in och jb den.

nitroz
    Member

vadå för operatörs kort?

muffins
    Member

@nitroz 76269 wrote:

vadå för operatörs kort?

Exempel:
    Telefonen är låst till telia. Du måste då ha ett telia-kort för att aktivera telefonen.
    Alternativt detta: iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte

iPhoneReservdelar.se
    Member

altså kort från operatören som telefonen är låst till.
    Du måste in i telefonen för att kunna jb den på 4.0 4.01

nitroz
    Member

@iPhoneReservdelar.se 76273 wrote:

altså kort från operatören som telefonen är låst till.
    Du måste in i telefonen för att kunna jb den på 4.0 4.01

Okej funkar det om jag är i 4.0?
    finns det inget annat sätt har inget
    telia kort :confused:

iPhoneReservdelar.se
    Member

det blir då billigare att låna/beställa telia kort än att köpa aktiveringskort
    Det finns inget jag känner till som kan haktivera din telefon

Smisken
    Member

@iPhoneReservdelar.se 76019 wrote:

Fungerar sn0wbreeze med 4.0.1?
    till 4.0 finns pwn tool med

Jag vet den fungerar med 4.0 för det kör jag, tror den fungerar med 4.0.1 men det e ju bara köra på 4.0 den andra har ju inget speciellt man vill ha ändå.

Smisken
    Member

@nitroz 76274 wrote:

Okej funkar det om jag är i 4.0?
    finns det inget annat sätt har inget
    telia kort :confused:

Men som jag sa, har du shsh filer sparade tro? Min 3gs är från usa måste köra hacktivated på den och det är inga problem om du drar ner snowbreexe v1.7 och original ipsw 4.0 och kör om den med snowbreeze och kryssar i HACKTIVATED så är den aktiverad direkt efter återställning till denna filen, funkar klockrent.

BarateaU
    Member
    Post count: 211

@smisken 76361 wrote:

Men som jag sa, har du shsh filer sparade tro? Min 3gs är från usa måste köra hacktivated på den och det är inga problem om du drar ner snowbreexe v1.7 och original ipsw 4.0 och kör om den med snowbreeze och kryssar i HACKTIVATED så är den aktiverad direkt efter återställning till denna filen, funkar klockrent.

Är nallen körklar då, alltså jailat och upplåst?

nitroz
    Member

@smisken 76361 wrote:

får error i itunes när jag ska “restore” har ssh för 4.0 kan återställa med custom file bara 😮

muffins
    Member

@nitroz 76512 wrote:

får error i itunes när jag ska “restore” har ssh för 4.0 kan återställa med custom file bara 😮

Vore bra om du skriver vilket error du får.

nitroz
    Member

error 1600 🙁

muffins
    Member

@nitroz 76527 wrote:

error 1600 🙁

Har du pekat om i hostfilen?
    Har du telefonen i DFU-läge?

nitroz
    Member

@muffins 76528 wrote:

Har du pekat om i hostfilen?
    Har du telefonen i DFU-läge?

Jupp fixat det :O

muffins
    Member

@nitroz 76529 wrote:

Jupp fixat det :O

Vad händer om du avinstallerar iTunes och installerar om det på nytt?
    Blir det fortfarande error 1600 eller går det bättre då?

nitroz
    Member

@muffins 76531 wrote:

Vad händer om du avinstallerar iTunes och installerar om det på nytt?
    Blir det fortfarande error 1600 eller går det bättre då?

testa nyss samma fel 🙁

muffins
    Member

Då har jag tyvärr ingen aning.

Men måste nog vara ett rekord för att avinstallera iTunes och installera det igen och hinna posta under 1 minut efter mitt inlägg.

nitroz
    Member

hade redan gjort det hade 9.2 någonting nu har jag 9.01 någonting 😛 ?

Viewing 28 posts - 1 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.