Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3GS 4.1 Baseband 05.14.02 Unlock
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en iphone 3GS, som jag uppdaterat till 4.1 och har baseband 05.14.02
Så som jag förstått det, så går inte detta att unlocka, dvs låsa upp för att kunna använda en annan opperatör. I alla fall för tillfället. Speciellt på grund av att jag har de basebandet. Har dock lyckats hitta lite information om att det kan funka med ett äldre baseband, det jag då undrar är, går det möjligen att nedgradera basebandet för att därefter kunna unlocka? Eller är det så att det redan finns ett sätt att låsa upp följande OS med det baseband? Eller är det bara att vänta? Och i sådana fall, är det någon som vet om det är något på väg?Glöde även posta att jag hittade följande i en annan tråd om jag inte minns fel:
Hur man jailbreakar med sn0wbreeze 2.0 | iMedia
Men verkar som att det inte funkar för just det baseband jag har, eller?MVH Peter
@crowe 79606 wrote:
Hej!
Jag har en iphone 3GS, som jag uppdaterat till 4.1 och har baseband 05.14.02
Så som jag förstått det, så går inte detta att unlocka, dvs låsa upp för att kunna använda en annan opperatör. I alla fall för tillfället. Speciellt på grund av att jag har de basebandet. Har dock lyckats hitta lite information om att det kan funka med ett äldre baseband, det jag då undrar är, går det möjligen att nedgradera basebandet för att därefter kunna unlocka? Eller är det så att det redan finns ett sätt att låsa upp följande OS med det baseband? Eller är det bara att vänta? Och i sådana fall, är det någon som vet om det är något på väg?Glöde även posta att jag hittade följande i en annan tråd om jag inte minns fel:
Hur man jailbreakar med sn0wbreeze 2.0 | iMedia
Men verkar som att det inte funkar för just det baseband jag har, eller?MVH Peter
Stämmer bra det, du har ett nytt baseband som _inte_ går att låsa upp i dagsläget.
Nej det går inte att nergradera basebandet på en iPhone 3GS.
Går bara på iPhone 3G om man har den äldre bootloader-versionen.Det är påväg med jailbreak gällande 4.1, men _när_ det kommer är det ingen som vet förutom de som utvecklar det.
Ang. länken så kan du inte använda det i syfte för att nergradera baseband, nej.sitter i samma situation dock har jag en iphone 3g men med för ny bootloader så kan heller inte nergradera mitt baseband… men den som väntar på något gott väntar inte för länge 😉
Tack för svaret muffins, får väl vänta då, för så fort det kommer blir det att låsa upp, ge 3gs till farsan så han kör comviq, och jag köper 4an (som egentligen är hans) :=) och använder den själv!
Lånar tråden lite!
Handlar det bara om att låsa upp den från operatören som det inte funkar? kan man jailbreka den så man kan få in cyntia mm då?
Eller det är samma som att låsa upp operatören?
mvh jonas@foxxer 81245 wrote:
Lånar tråden lite!
Handlar det bara om att låsa upp den från operatören som det inte funkar? kan man jailbreka den så man kan få in cyntia mm då?
Eller det är samma som att låsa upp operatören?
mvh jonasJailbreak = Installera tex Cydia istället
Unlock/upplåsning = Kringgå opertörslåset.Kan säga för er som undrar, så löste jag problemet i alla fall tills vidare genom att jailbreaka med lime grejen.. och sen unlocka med snow grejen 😛
Personligen anser jag att lime grejen verkar seg. Meen jag bryr mig inte om det då jag bara var ute efter unlock, brukar annars använda mig utav app store! För er som undrar hur jag löste det.
@crowe 81319 wrote:
Kan säga för er som undrar, så löste jag problemet i alla fall tills vidare genom att jailbreaka med lime grejen.. och sen unlocka med snow grejen 😛
Personligen anser jag att lime grejen verkar seg. Meen jag bryr mig inte om det då jag bara var ute efter unlock, brukar annars använda mig utav app store! För er som undrar hur jag löste det.
Va????? Funkar det att låsa upp Baseband 05.14.02 nu då?
kan man låsa upp en iphone 3g med verionen 4.1 och baseband 05.14.02?
@apple 3g 83657 wrote:
nej men på söndag kommer ultrasn0w att uppdateras då kan man låssa upp ios 4.1 och 4.2 och glöm inte en sak ios 4.2 är snabbare än ios 4.1 på en 3g
Finns det någon fungerande guide ännu, sitter också på 05.14.02 :confused: ?
@lytzen90 84109 wrote:
Här har du en mycket bra guide: Let me google that for you
@lytzen90 84109 wrote:
Du lär uppdatera till 06.15.00 basebandet isf.
Guide för PwnageTool: PwnageTool 4.1.3 Unlock Edition – Senaste unlock är lite krångligare | iMediaNU
Guide för RedSn0w 0.9.6b5: Redsn0w 0.9.6b5 – Få till det med jailbreak & unlock | iMediaNU
@muffins 84113 wrote:
Du lär uppdatera till 06.15.00 basebandet isf.
Guide för PwnageTool: PwnageTool 4.1.3 Unlock Edition – Senaste unlock är lite krångligare | iMediaNU
Guide för RedSn0w 0.9.6b5: Redsn0w 0.9.6b5 – Få till det med jailbreak & unlock | iMediaNU
måste jag också göra det ?
@apple 3g 84124 wrote:
måste jag också göra det ?
Om du har baseband 05.14.02 i dagsläget, är svaret ja. Om du vill kunna använda dig utav ultrasn0w för att kringgå operatörslåset.
@apple 3g 84127 wrote:
ligger just nu på ios 4.0.1 baseband: 05.13.04. vilket baseband får jag om jag uppdaterar till ios 4.2.1
Du ska inte återställa/uppdatera med en stock-firmware i iTunes direkt.
Läs länkarna gällande PwnageTool samt Redsn0w jag postade tidigare.
05.13.04 går ju att låsa upp.. Så jag förstår inte varför du skall krångla till det i onödan med att uppdatera och sedan få ett nytt baseband 😛
@muffins 84131 wrote:
Du ska inte återställa/uppdatera med en stock-firmware i iTunes direkt.
Läs länkarna gällande PwnageTool samt Redsn0w jag postade tidigare.
05.13.04 går ju att låsa upp.. Så jag förstår inte varför du skall krångla till det i onödan med att uppdatera och sedan få ett nytt baseband 😛
ios 4.2.1 är ju snabbare 🙁
@nimren 84112 wrote:
Här har du en mycket bra guide: Let me google that for you
Men en fråga angående upplåsningen med basebandet 05.14.02, Är det värt att låsa upp sin iPhone med en iPad version där man riskerar bli av med vissa saker eller vänta lite till på något som är mer bättre? :p
Om du absolut inte måste göra det, så ska du nog avstå.
Lösning kommit ut till:
3gs – 4.1 – 05.14.02
???
Inget nytt
iPads baseband ända lösningen så länge@iPhoneReservdelar.se 85406 wrote:
Inget nytt
iPads baseband ända lösningen så längePrecis vad jag befarade, synd att man åker down under den 12:e, vore gött med unlock innan 😛
Hursomhelst..
Har du /någon annan någon statistik eller information på hur vanligt det är att 3GS iphones med Ipad Baseband krånglar???Samt vilka sorters problem som uppstår?
Hört det där med GPS störningar, men de är ingen big deal
– Även hört värre rykten, att telefonen inte går att ringa med etc.. 😮Det är mest GPS samt blåtand som strular
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.