Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3GS 4.X jailbreak?
-
AuthorPosts
-
Tjenatjena!
Satt flera timmar igår och försökte få nån sorts av virtuell mac igår och lyckades till slut, uppdaterade min iPhone 3GS till 4.0 betan. Blev sjukt missnöjd och gillade bättre min gamla jailbreakade 3.1.3 version när jag upptäckte att det saknades ett JB..
Dock så kan den nog bli exakt lika underbar som den en gång varit om nån visste ett JB till 3GSen? 🙂 Snälla hjälp.. Vet att det finns till vanliga 3G men inte till 3GS.
@david 65426 wrote:
Tjenatjena!
Satt flera timmar igår och försökte få nån sorts av virtuell mac igår och lyckades till slut, uppdaterade min iPhone 3GS till 4.0 betan. Blev sjukt missnöjd och gillade bättre min gamla jailbreakade 3.1.3 version när jag upptäckte att det saknades ett JB..
Dock så kan den nog bli exakt lika underbar som den en gång varit om nån visste ett JB till 3GSen? 🙂 Snälla hjälp.. Vet att det finns till vanliga 3G men inte till 3GS.
Finns dessvärre inget JB till 4.0 3Gs.
Du kan gå tillbaka till 3.1.3 om du håller nere SHIFT+klickar på återställ i iTunes. När processen nästan är klar kommer du få error 1015. Då kör du blackra1n. Din iPhone skärm kommer bli helsvart. Vänta 1 minut. Håll sedan nere HOME+Powerknapparna på din iPhone och vips så har du 3.1.3 igen!@steffeiphone 65478 wrote:
Finns dessvärre inget JB till 4.0 3Gs.
Du kan gå tillbaka till 3.1.3 om du håller nere SHIFT+klickar på återställ i iTunes. När processen nästan är klar kommer du få error 1015. Då kör du blackra1n. Din iPhone skärm kommer bli helsvart. Vänta 1 minut. Håll sedan nere HOME+Powerknapparna på din iPhone och vips så har du 3.1.3 igen!Mhm, tack för tipset! Men vet du om det kommer något jb till just 3GS snarast?
@nitroz 65593 wrote:
hur får man 4.0 ?
Du behöver ha ett devopler konto, eller din UCID (?) kod registrerad på ett dev konto 🙂
david;65621 wrote:du behöver ha ett devopler konto, eller din ucid (?) kod registrerad på ett dev konto 🙂udid!
Jailbreakade min iPhone 3Gs iOS 4.0 med hjälp av Pwnagetool för en stund sen och jag är sjukt nöjd, lyckades t o m bevara mitt baseband! Hinner inte just nu men kommer att skriva liten guide för de som är intresserade lite senare.
Har inte testat att låsa upp den ännu då jag inte är i behov av upplåsning men en Blacksn0w fix till iOS 4.0 borde inte vara så svår.
YouTube nu både i vertikal och landskapsläge, multitasking tar dig direkt tillbaka där du var i videon.
En sak som jag märkt är att iBlank behöver uppdateras till iOS 4.0 för just nu syns de som skuggor.
Vad heter programet som du körde för att få en virtuell mac?
wow ponyboy !!
lägg upp tutorial så fort du bara kan, tror vi med 3gs vill drömma oss bort till 4gn ^^!@bmode 67621 wrote:
wow ponyboy !!
lägg upp tutorial så fort du bara kan, tror vi med 3gs vill drömma oss bort till 4gn ^^!Gjort o klart!
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8205-%5Bguide%5D-jailbreaka-ios-4-0-3gs-med-pwnagetool.html -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.