Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 3GS är helt konstig efter uppgradering till iphone 4.
-
AuthorPosts
-
Hej! Jag är då väldigt ny här (som ni kan se på mitt användarnamn), blev medlem för kanske.. 2 minuter sen? Iallafall. Jag har en Iphone 3GS som jag har fått från min moster. Köpt i usa och upplåst där tror jag. Jag är sjukt ny på sånt. Varje gång jag kopplade min iphone till datorn kom det upp en liten ruta där det stog på engelska att det finns en ny version av iphone, och att jag kunde uppgradera till den. Så jag klickade på ja och den uppgraderades. EFTER det så har det inte gått att smsa, ringa eller bli ringd till. Det stog “No service” i vänstra hörnet. Så jag försökte med allt, att återställa den. Men nu är den störd. När jag slår på den är det en bild på en cd och en usb sladd, sen står det “slide for emergency”. Jag vet inte vad jag ska göra. Har försökt återställa den till 3gs versionen men det funkar helt enkelt inte. Finns det någon som kan hjälpa mig att få tillbaka den till sitt vanliga “jag”? :confused:
Edit: Och på Itunes står det att simkortet inte är det rätta eller något sånt..
Tack på förhand! 🙂
Ok
Vet du villken version av ios4 du installerade
4.0 4.0.1 eller 4.0.2?
Om du är på 4.0 eller 4.0.1 kan du köpa ett aktiveringskort eller använda at&t kort för att aktivera telefonen.
Om du är på 4.0.2 kan du försöka att nedgradera till versionen du hadde innan. Användare muffins hjälper till med dettaVet du villken version du hadde innan?
Du har inte en upplåst telefon om man läser det du beskrivit i din tråd här.
Att du får upp en bild med en usb-sladd och en iTunes-logga beror på att du har uppgraderat/återställt nyligen och man måste då aktivera telefonen, vilket man gör med ett simkort från den operatör som telefonen är låst till, alternativt att man använder sånt som iPhoneReservdelar säljer eller liknande kort.Eftersom du nu har uppdaterat redan till den senaste versionen 4.0.2 som det verkar så kan du inte jailbreaka för att kolla upp för vilka versioner du har SHSH-filer sparade, om du ens har några dvs.
Dessa SHSH-filer behövs nämligen för att kunna nergradera/uppgradera till versioner som iTunes ej längre signerar.
Undantaget är iPhone 3G på denna punkt då dessa inte behöver vara beroende av SHSH-filer och signering.Försök klura ut om du vet om att du sparat SHSH-filerna i cydia eller lokalt tidigare så ställer vi mer än gärna upp på att hjälpas åt allihopa med att försöka få det att fungera.
Okej, verkligen tacksam för svar!
Jag vet inte riktigt vilken version jag installerade, men tror nog att det var 4.0.2.Ursäkta mig men jag vet inte vad SHSH filer är för något och jag har inget minne av att ha sparat några någonstans. Har endast fixat i simkortet, laddat ner itunes och börjat använda telefonen. Dock vet jag att jag sett något som heter Cydia (med en tvåa i hörnet) men har aldrig lyckats komma in där, då det inte funkat från första början. Jag är väldigt rädd att telefonen aldrig kommer att funka pågrund av min idioti… 🙁
/Camilla
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.