Iphone 3GS, batteriet sönder eller normalt?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 3GS, batteriet sönder eller normalt?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 114

Hej, har en iPhone 3GS 32 Gb Svart, som jag har haft sen ungefär i mitten av augusti, e väldigt nöjd förutom att batteruiet e jätte dåligt! Till en början var det helt okej, sedan när jag lade in flera program så gick det slut på knappt en dag, så jag återställde telefonen och nu ist så dör batteriet vid ca 50%, å sedan kan jag inte sätta på den, utan jag måste ladda batteriet i ca 1 sekund sedan kan jag koppla ut laddaren och starta telefonen igen, och då e jag kvar där den dog innan, alltså vid ca 50%. Det jobbiga är ju att om jag tex e på väg hem så kan den ju dö helt plötlsigt å jag kasnke itne kan ringa ett viktigt samtal osv. Har provat å återsätlla flera gånger å det har itne fungerat. Har 3.0.1, notera att jag hade 3.0 när det fungerade bättre i början. Men har ingen lust att lämna in telefonen på lagning, har ju inte haft den så länge.. å man lär väll inte få en ny av Telia? de lär ju skicak in den på service!
    Tror detta hände som sagt när jag uppdaterade till senaste firmwaren, tror ni de kan bli bättre när 3.1 släpps???

Ngn med liknande problem eller som vet? VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR! Btw, SRY för mkt text !!!

anteup
    Member
    Post count: 45

skriv så man kan läsa

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@anteup 41804 wrote:

skriv så man kan läsa

På svenska:

@macys 41694 wrote:

Hej, jag har en iPhone 3GS 32 Gb Svart, som jag har haft sen ungefär i mitten av augusti, är väldigt nöjd med den, förutom att batteriet är jättedåligt!

Till en början var det helt okej, sedan när jag la in flera program så tog det slut på knappt en dag, så jag återställde telefonen. Nu så dör batteriet istället vid ca 50% och sedan kan jag inte sätta på den, utan jag måste ladda batteriet i ca. 1 sekund sedan kan jag koppla ur laddaren och starta telefonen igen, och då är jag kvar där den dog innan, alltså vid ca 50%. Det jobbiga är ju att om jag t.ex. är på väg hem så kan den dö helt plötsligt och jag kanske inte kan ringa ett viktigt samtal o.s.v. Jag har provat att återställa flera gånger och det har inte fungerat.

Har 3.0.1, notera att jag hade 3.0 när det fungerade bättre i början. Men jag har ingen lust att lämna in telefonen på lagning, har ju inte haft den så länge. Man lär väl inte få en ny av Telia? De lär ju skicka in den på service!
    Tror detta hände som sagt när jag uppdaterade till senaste firmwaren, tror ni de kan bli bättre när 3.1 släpps?

Någon med liknande problem eller som vet?
    VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR! Förresten, ber om ursäkt för mycket text!

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Okej.
    När du återställer. Klickar du då på “Använd senaste säkerhetskopia” Eller “Ny iPhone???

Använd senaste säkerhetskopia kan förstöra batteritiden enligt Dev-Team

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.