iPhone 3GS Batteritids problem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3GS Batteritids problem

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hallå,

Har haft min iPhone 3GS i drygt ett år nu, och det har aldrig varit några problem.

Men sista dagarna så har jag märkt att batteriet tar slut väldigt fort, den hade dragit 23% över natten när den bara låg på standby (push är enabled på mail, 1h intervall).

Någon annan som har haft liknande problem och vet vad som kan vara fel?

ps Såg dessutom att den hade använt mobilnätet för att tanka hem/skickat 11kb / 5kb.

iPhone info:
    iPhone 3GS
    iOS 4.0.2
    Inte Jailbreakad

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Kolla så det inte ligger massa i multitasking. min kör push och droppar 2-3% över natten.
    Kolla även signalstyrkan, om du har låg signal så förbrukar telefonen mer ström för att hålla kontakt med masten.

Ichabod
    Member
    Post count: 3

@iPhoneReservdelar.se 76892 wrote:

Kolla så det inte ligger massa i multitasking. min kör push och droppar 2-3% över natten.
    Kolla även signalstyrkan, om du har låg signal så förbrukar telefonen mer ström för att hålla kontakt med masten.

Jag märkte det här för ett par dagar sen, och sedan dess har jag stängt av alla program innan jag går och lägger mig, men fortfarande samma problem.

Håller på att ladda ur batteriet helt nu och ska köra en full laddning för att se om det hjälper.

Signalstyrkan ligger på max i sovrummet, så det är inte heller problemet.

Tack för svar iaf.

iPhoneReparation.se
    Member
    Post count: 8

Enligt apple så försämras batteriet till 80% kapacitet efter 400 laddningar. Vissa batterier tar slut och blir dåliga snabbare än andra. När det väl blivit dåligt kan det gå mycket fort för batteriet innan det blir riktigt dåligt.

MVH Patrik

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.