iPhone 3GS, Billigast!? Studentrabatt!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone iPhone 3GS, Billigast!? Studentrabatt!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Hej!

Jag sitter och suktar efter en iPhone 3GS!
    Frågan är bara vilket abonnemang som ger mest för pengarna och är allmänt billigast.

Så långt som jag har tittat verkar halebop ha bra erbjudande, speciellt med studentrabatt. (Om man har CSN-kort eller Mecenat-kort)

Det ända jag inte förstår är att det står: (Efter de första 6 månaderna är månadskostnaden för abonnemanget 118 kr)
    Dem bjuder ju på de 6 första månaderna så då är det alltså 118krx18månader (om man tecknar 24 mån vänner)?
    Då har man ingen nytta av studentrabatten som ligger på 29kr/mån istället fär 59kr/mån. (?)

Eller är det så att dom bjuder på abonnemangskonstnaden de första sex månaderna;
    så det är 59kr de första 6 månaderna sen är det 59+29=88 (29=studentrabatt)de resterande 18 månaderna! Det låter
    rätt.. Vad tycker ni?

Då blir priset:
    3600 – Telefonkonstnad
    59×6=354 – De första 6 månaderna
    88×18=1584 – De sista 18 månaderna

Totalt: 5538kr! vilket känns bra 🙂

Fast det är ju bara för telefonen och abonnemang och jag får inte ringa för något så då tillkommer ju en månadskonstnad på 100-200 kr 🙁 … Det är väl bara att snåla med ringandet.

För det finns väl inget bättre erbjudande?

Tacksam för svar och respons.

/Joacim

benghan
    Member
    Post count: 8

Som jag har fattat det så går det inte att kombinera iphone och studentrabatten hos halebop. (men jag kan ha fel, rätta mig gärna, och tala om hur man får rabatten)

Jockii
    Member

@benghan 42798 wrote:

Som jag har fattat det så går det inte att kombinera iphone och studentrabatten hos halebop. (men jag kan ha fel, rätta mig gärna, och tala om hur man får rabatten)

Det vet jag inget om? Man får väl mejla eller ringa dom…
    Det är väl bara att ha ett aktiverat csn eller mecenat-kort! 🙂 fast det är sant, det står inget om det när man ska beställa iPhone på deras sida. får väl skicka iväg ett mejl!

Jockii
    Member

Så nu har jag mejlat halebop.

Om man nu inte kan få ut någon studentrabatt så är 6078:- det billigaste man kan komma undan med!

frias
    Member
    Post count: 16

Engångsavgift: 2395 kr
    Månadsavgift: 249 kr

Telia till vänner 12 månader, 16 gb.

tot= 249*12+2395=5383

dom har fan sänkt priset med 300 sedan jag beställde, surt att den är billigare innan jag ens fått den…

Jockii
    Member

@frias 42822 wrote:

Engångsavgift: 2395 kr
    Månadsavgift: 249 kr

Telia till vänner 12 månader, 16 gb.

tot= 249*12+2395=5383

dom har fan sänkt priset med 300 sedan jag beställde, surt att den är billigare innan jag ens fått den…

Det stämmer!… men det är bättre att ha Telia Max 25 för de sms lite mer, (som jag) för där är det gratis sms.. då går det totalt på 5983 så det e 600 kr skillnad, men jag stör mig på att man inte får ringa för något…
    börjar fundera på en 3G 8GB utan abb för 4995:-…

vad är det som är värt 1000:- extra? Hur snabb telefonen är va? För typ kompass och så kommer jag inte använda mkt…

🙂

Constantiuos
    Member
    Post count: 27

@jockii 42827 wrote:

Det stämmer!… men det är bättre att ha Telia Max 25 för de sms lite mer, (som jag) för där är det gratis sms.. då går det totalt på 5983 så det e 600 kr skillnad, men jag stör mig på att man inte får ringa för något…
    börjar fundera på en 3G 8GB utan abb för 4995:-…

vad är det som är värt 1000:- extra? Hur snabb telefonen är va? För typ kompass och så kommer jag inte använda mkt…

🙂

Tänk om och tänk rätt.
    Ta en titt på tele2/telia eller vilken operatör som helst.

Om du väljer deras absolut billigaste abonomang (ta bort internet och allt) då får du 16GB 3GS:en för en total kostnad på 4400 kronor. (3600 för telefonen + den totala abonomangskostnaden på 800 kronor).
    Även om du inte vill ha abonomanget lägg det i en låda eller något, du får en betydligt billigare telefon plus att du får en 3GS istället för en simpel 3G…

(Ursäkta om jag låter irriterad…. men jag har varit tvungen att skriva det här några gånger för mycket…)

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@constantiuos 42957 wrote:

Tänk om och tänk rätt.

Om du väljer deras absolut billigaste abonomang (ta bort internet och allt) då får du 16GB 3GS:en för en total kostnad på 4400 kronor. (3600 för telefonen + den totala abonomangskostnaden på 800 kronor).
    Även om du inte vill ha abonomanget lägg det i en låda eller något, du får en betydligt billigare telefon plus att du får en 3GS istället för en simpel 3G…

(Ursäkta om jag låter irriterad…. men jag har varit tvungen att skriva det här några gånger för mycket…)

Ehm.. Var?

Jockii
    Member

Tänk om och tänk rätt.

Tele 2 säljer inte iPhone tyvärr..

men kan du visa på nå sätt hur du har tänkt, för när jag räknar blir den inte så billig…?

sitting
    Member
    Post count: 69

sorry, lånar tråden. Var e det billigast? är inte så hyper när det gäller olika företags priser och abonnemang. Så min fråga är, var e det billigast att inköpa en telefon från? det e nämligen så att man sitter med tele2 och vill inte byta 😛 så billigaste telefonen och billigaste abonnemanget? ofc vill jag inte att någon ska kolla upp det på sin fritid, utan mer en fråga som jag hoppas att någon kan bara lite sådär lätt utantill 🙂

edvildo
    Member
    Post count: 30

@sitting 48561 wrote:

sorry, lånar tråden. Var e det billigast? är inte så hyper när det gäller olika företags priser och abonnemang. Så min fråga är, var e det billigast att inköpa en telefon från? det e nämligen så att man sitter med tele2 och vill inte byta 😛 så billigaste telefonen och billigaste abonnemanget? ofc vill jag inte att någon ska kolla upp det på sin fritid, utan mer en fråga som jag hoppas att någon kan bara lite sådär lätt utantill 🙂

Jagär också inne på att köpa en men jag har kommit fram till att köpa en 3GS 16 GB för 6200kr, då du kan låsa upp den där för 300kr och sen använda tele2

markiiie
    Member
    Post count: 38

Tänk om och tänk rätt.

Jag har räknat lite på det på Telia, 3 och Telenor men och Telia vinner på 5383;-!
    4400;- för en 16GB 3GS ser omöjligt ut så som jag har räknat på det :p

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@markiiie 53164 wrote:

Jag har räknat lite på det på Telia, 3 och Telenor men och Telia vinner på 5383;-!
    4400;- för en 16GB 3GS ser omöjligt ut så som jag har räknat på det :p

Haha.. Lite old? Men du har räknat rätt! Telia Till vänner 12 månader, eller hur?

markiiie
    Member
    Post count: 38

@h3nr11k 53174 wrote:

Haha.. Lite old? Men du har räknat rätt! Telia Till vänner 12 månader, eller hur?

Jo men det är samma pris som när frias skrev sitt inlägg, inlägg #5 i denna tråd!

Så det bevisar ju att det inte gick och få den för 4400;- då heller? :p

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.