iPhone 3gs fastnar på äpplet efter försök av upplåsning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPad Jailbreak iPhone 3gs fastnar på äpplet efter försök av upplåsning

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hejsan gott folk!

Det som har inträffat är väldigt tråkigt och eftersom jag inte besitter kunskap kring vad felet är blir man ännu mer frustrerad, nu vädjar jag till er för råd&rön. Jag bytte borta en sprillans ny telefon jag hade mot en iPhone 3gs (3.1.3), det enda besvärliga med detta byte är att den var låst till 3 vilket inte är en operatör jag använder. I vartfall efter många om och men får man tummen ur och börjar gå igenom olika tutorials och ger sig på att jailbreaka den lägg märke till att den inte var aktiverad. Det som är ännu dummare är att jag kunde aktiverat den genom att möta upp den jag bytte den mot ganska enkelt då vi ses ofta, men nej tjurskallig som man är sätter man sig och drar igång allting, det funkar till viss mån och den börjar koda om sig själv eller vad det nu är som händer men det var massa vit text som flyger upp och ner, och efter det kommer en vit ananas och den börjar ladda lite men sen händer det inget mer oavsett hur många gånger jag försökte. Den blir bara värre och värre för att vara på det “normala läget” där det bara stod nödsamtal, till att det står “contact apple, for support” ändå fortsätter man och nu är den helt konstig. Den startar inte till nödsamtal delen, det enda jag får upp i princip är det vita äpplet där den brukar starta sen tar set slut där och ingenting händer, går inte att göra något vad jag än försöker med!

Nu undrar jag självklart vad är det som har hänt?

Går det att på något sätt laga hemma genom att man sätter i det ursprungliga sim-kortet eller något program vad vet jag?

Hur skulle det bli ifall man lämnar in den, går det ens efter den halvt blivit jailbreakad?

Tack på förhand!

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Vilket program har du använt? Har du uppdaterat telefonen i itunes? Vet du vilket BB som ligger på den?
    Har den varit jailbreakad innan (länge)?
    Sparat shsh?

såg nu att denna tråd ska nog flyttas till annat forum dessutom. Ligger ju i ipads forumsdel…

Infinitum
    Member
    Post count: 2

@fredda-79 85663 wrote:

Vilket program har du använt? Har du uppdaterat telefonen i itunes? Vet du vilket BB som ligger på den?
    Har den varit jailbreakad innan (länge)?
    Sparat shsh?

såg nu att denna tråd ska nog flyttas till annat forum dessutom. Ligger ju i ipads forumsdel…

Jag tror att det var Redsn0w, det jag kommer ihåg är att man skulle browsa den firmwiren som man ville ha innan den jailbrakades, den gick inte att synca med iTunes efersom den inte var aktiverad. Nej jag vet inte vilken BB den har, vad är BB?:confused: . Den har inte varit jailbreak innan detta. Tyvärr vet jag inte vad shsh är, och därav antar jag att jag inte sparat det

Ja det juste det var den banne mig, jag antar att det är mod som flyttaren den eller?

SwePin
    Member
    Post count: 11

Bara förför att du kör en JB är det inte säkert att du kan köra med en annan operatör

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.