Iphone 3GS, fel vid uppdatering

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 3GS, fel vid uppdatering

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Satt och vänta som dom flesta och ville uppdatera min lur till nya iOS 4.0.
    Det gick ju inte alls så som man hoppats:(
    Min telefon går inte att sätta i DFU läge eller liknande.
    Får en ikon där det står att man ska koppla in telefonen med itunes, har gjort det. Itunes hittar telefonen och vill återställa för den är obrukbar. Kör uppdateringen och får sedan felmeddelande 29 när jag tar firmware 4.0.
    Tar jag 3.2 så får ja fel meddelande 32xx.
    Är det någon som kan hjälpa mig?
    Har suttit nu i två dagar och verkligen försökt få till det.

Tack!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Error 29 is typically a hardware error. Attempt to restore while connected with a known-good 30-pin iPhone dock connector cable while tethered to a known-good computer and test.

Testa en annan USB-kabel/USB-Port och se till att du inte går via en USB-hubb

För att komma ur Recovery mode så kan du testa iRecovery men detta skall inte behövas, för du har ju fortfarande support på telefonen =)

schnoken
    Member

Har testat på min windows7 burk på alla olika portar, har även kört på min imac. Funkar inte. Eftersom den dog under uppdateringen till iOS 4.0, så tror du att den kan ha uppdaterat “baseline”(kallar man det så???).
    Sen support, du menar lämna ifrån mig den? Dom kommer inte godkänna, jag vet att dom kommer hävda att jag orsakat problemet själv då jag bytt LCD och backcover. Illa!!
    Ska kolla med iRecovery!

Tack!!!

Tyvärr har ja bara windows 7 x64 på jobbet. Läste på nätet att iRecovery inte funkar då. Jävligt illa, måste vara utan idag med:/
    Någon som har förslag om varför det vart som det vart??

schnoken
    Member

Jag fick igång telefonen efter jag använt recovery, funka skit bra. Men fick ett nytt problem då när ja skulle dra ut sladden från telefonen, då dog den, fast batteriet va 100%. Koppla in den i min windows 7 dator och skulle synka med min backup. Backupen börja gå in sen fick ja error 29 IGEN! Drog ut kabeln o telefonen dör, fastar i recovery läge. Så fick köra i recovery igen från min XP burk, funka fint. Installerade på Xp datorn, aktivera SIMkortet, får täckning, allt såg skit bra ut. När ja drar ut kabeln så dör den igen. Lägger den på laddning och den funkar direkt. Har täckning och kan ringa. Äntligen!
    Vad kan problemet vara? Måste vara något med batteriet och göra. Så bestämmer mig att sätta i orginalbatteriet(jag har bytt till ett batteri som håller längre, från KINA förstås). Då funkar mobilen direkt, får ingen felkod 29 i itunes. Snacka om att ja lackar! Har varit utan min iphone i över en vecka nu, pga batteriet som ja själv bytt ut. SÄMST!
    Snacka om FML!

Men tack för tipset Freebo ang iRecovery! toppen!!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Att pilla i en iPhone utan att vara doktor i microelektronik har sina nackdelar =)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.