Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 3gs firmware 3.01 jailbreak och unlock
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag har precis fått en iphone 3gs som legat i förpackning i månader.
Har öppnat upp den och aktiverat telefonen. Iphonen har version 3.01. Jag skulle vilja jailbreaka och låsa upp telefonen och har sett att man kan göra det med redsn0w. Men är det möjligt att updatera versionen till en senare version typ 4.0 som man oxo kan jailbreaka och unlocka. Hur går jag till väga då jag kan ju inte använda itunes automatiska uppdateringar för då kommer jag få version 4.21 vilken jag inte kan jailbreaka eller unlocka. finns det något sätt att uppdatera till en specifik version.
Hoppas ni förstår vad jag försöker komma fram tillMVH
JaboNej, du kan endast uppdatera den till 4.2.1 då du inte har signerade filer (SHSH) sparade.
Du kan givetvis jailbreaka den som den är nu, samt unlocka.
Du kan uppdatera till custom 4.2.1 som inte uppdaterar basebandet.
Du har gamla bootromen så det ska inte vara några problem att jailbreka den på 4.2.1kan man använda sig av redsn0w guiden här på forumet även för 3.01 eftersom guiden här är skriven för 3.12?
Det ska nog gå se bara till att du använder redsn0w som är kompatibel med 3.01 (äldre version)
Nu har jag försökt att jailbreaka o unlocka min iphone men har haft väldiga problem
har aktiverat min telefon med telenor kort.
sedan följde jag denna guide iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)laddade ner ipsw filen samt redsn0w v0.8.
först problemet började när jag skulle återsälla till den ipsw filen som jag laddat ner. Då gav itunes mig medelandet att ett fel uppstod nånting fel kod (3194). Så jag provade att jailbreaka utan att återställa. det funkade fint cydia kom upp på skärmen.
Nu skulle jag försöka unlocka. öppnar cydia. det står loading sen crashar cydia och jag kommer tillbaka till home skärmen. läste runt lite och det stod att jag med hjälp av iphone explorere skulle plocka bort ett par filer How to Fix Cydia Crashes
vilket jag gjorde nu kunde jag lägga till unlock sourcen den installerades men när den skulle reloada så hamnar jag vi home skärmen igen och jag har samma problem med cydia som crashat.Vad kan jag göra har det blivit fel redan i början när jag jailbreakar utan att återställa eller är det cydia som spökar??
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.