Iphone 3GS från Usa men finns ej svenska som språkval?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3GS från Usa men finns ej svenska som språkval?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 165

Hej!
    jag köpte en iphone som kommer från usa. har ej fått den ännu men säljaren meddelade idag at det inte finns svenska språket på den.
    Kan man fixa det på nåt sätt? isf hur?:confused:

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@emmiphone 51506 wrote:

Hej!
    jag köpte en iphone som kommer från usa. har ej fått den ännu men säljaren meddelade idag at det inte finns svenska språket på den.
    Kan man fixa det på nåt sätt? isf hur?:confused:

Alla iPhones säljs med samma språk förinstallerade. Antingen är säljaren mer än lovligt okunnig eller så säljer han en faketelefon

Från Apples iPhone sida:

Language support for English (U.S), English (UK), French (France), German, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Dutch, Italian, Spanish, Portuguese (Brazil), Portuguese (Portugal), Danish, Swedish, Finnish, Norwegian, Korean, Japanese, Russian, Polish, Turkish, Ukrainian, Arabic, Thai, Czech, Greek, Hebrew, Indonesian, Malay, Romanian, Slovak, and Croatian
    Keyboard support for English (U.S.), English (UK), French (France), French (Canadian), French (Switzerland), German, Traditional Chinese (Handwriting, Pinyin, Zhuyin), Simplified Chinese (Handwriting, Pinyin), Dutch, Italian, Spanish, Portuguese (Brazil), Portuguese (Portugal), Danish, Swedish, Finnish, Norwegian, Korean, Japanese (QWERTY), Japanese (Kana), Russian, Polish, Turkish, Ukrainian, Estonian, Hungarian, Icelandic, Lithuanian, Latvian, Flemish, Arabic, Thai, Czech, Greek, Hebrew, Indonesian, Malay, Romanian, Slovak, Croatian, Bulgarian, and Serbian
    Dictionary support (enables predictive text and autocorrect) for English (U.S.), English (UK), French, German, Traditional Chinese (Handwriting, Pinyin, Zhuyin), Simplified Chinese (Handwriting, Pinyin), Dutch, Italian, Spanish, Portuguese (Brazil), Portuguese (Portugal), Danish, Swedish, Finnish, Norwegian, Korean, Japanese (QWERTY), Japanese (Kana), Russian, Polish, Turkish, Ukrainian, Lithuanian, Arabic, Thai, Czech , Greek, Hebrew, Romanian, Slovak, and Croatian

muffins
    Member
    Post count: 1906

Det är säkert någon billig kopia som du köpt om svenska inte finns med. Tex HiPhone.

EmmIphone
    Member

jag mailade säljaren att ja vulle häva köpet men hon vägrar svara o ja har betalat telefonen 3995:-, köpte den via tradera… hur gör man nu? polisanmäler?

Freebo
    Member

ge mig länken till objektet på Tradera så ska jag kika på bilderna och på vad hon skrivit

EmmIphone
    Member

@freebo 51738 wrote:

ge mig länken till objektet på Tradera så ska jag kika på bilderna och på vad hon skrivit

här är auktionen
    HELT NY Appel iPhone 3GS 32 GB (*OLÅST*) KÖP NU 3900!!! på Tradera.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@emmiphone 51868 wrote:

här är auktionen
    HELT NY Appel iPhone 3GS 32 GB (*OLÅST*) KÖP NU 3900!!! på Tradera.

Java? Finns väl inte…från början iaf.

Freebo
    Member

Ja har du betalat så har du betalat… hon skriver ju (svenskt språkval i telefon självklart) men har hon ändrat sig eller om det nu är en fake kan du propsa på att få häva köpet. Java….=) hmmm

Eftersom säljaren nu är avstängd från Tradera för att ha sålt fake Lancomè skulle jag gissa att du a) får en telefon som är stulen och låst b) får en fake telefon c) inte får en krona tillbaka eftersom polisen inte kommer att lyfta ett finger d)du får en telefon som faktiskt fungerar klockrent

Det blir många alternativ det där. Berätta hur det går

EmmIphone
    Member

@freebo 51872 wrote:

Ja har du betalat så har du betalat… hon skriver ju (svenskt språkval i telefon självklart) men har hon ändrat sig eller om det nu är en fake kan du propsa på att få häva köpet. Java….=) hmmm

Eftersom säljaren nu är avstängd från Tradera för att ha sålt fake Lancomè skulle jag gissa att du a) får en telefon som är stulen och låst b) får en fake telefon c) inte får en krona tillbaka eftersom polisen inte kommer att lyfta ett finger d)du får en telefon som faktiskt fungerar klockrent

Det blir många alternativ det där. Berätta hur det går

jag ska hålla er uppdaterade, just nu väntar jag på svar på mailen från henne, men det kan man ju bara hoppas på att få :mad2:

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@emmiphone 51875 wrote:

jag ska hålla er uppdaterade, just nu väntar jag på svar på mailen från henne, men det kan man ju bara hoppas på att få :mad2:

Aj fan.. Det låter inte allt för kul att personen blivit avstängd och allt.. Jag hoppas på det bästa.. Keep us posted!

EmmIphone
    Member

update: Nu är det polisanmäl så vi får väl se vad som händer. uppdaterar när ja vet mer.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Har du fått telefonen ännu eller?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.