Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › IPHONE 3GS hänger sig vid äpplet efter Jailbreak och fabriksåterställning
-
AuthorPosts
-
Hej kära iphoneägare!
Jag har ett jätteproblem som håller på att bryta ner mig i molekyler.
Har en Iphone 3GS 3.1.3 7E18 Som jag fint tänkte jailbreaka och låsa upp simlåset på.
Använde mig av JailbreakME för att jailbreaka och ultrasn0w för att låsa upp simlåset, vilket fungerade galant! Startade om telefonen 2 gånger och det fungerade utmärkt.
tänkte “Bra, nu vet jag att det går att låsa upp, nu ska jag bara återställa den sen är den redo för försäljning”
När ja skulle göra en fabriksåterställning så startade telefonen om sig och hängde sig vid äpplet.
Provat att göra en soft reset (hålla inne home och sleep) men det fungerar inte.
Tänkte “Nähä, då får jag väl återställa den i iTunes då”. Men det funkar inte heller, får nått meddelande i slutet av återställningen som säger nått om något nätverksfel etc etc.
Hur ska jag göra :(:(?
Jailbreakade telefoner kan inte återställas med den inbyggda återställningen i telefonen. De hänger sig alltid vid äpplet.
Du ska återställa med iTunes, risken är att du inte har sparade ssh till din telefon och att du då blir tvungen att återställa till 4.0.2 som inte går att jailbreaka eller låsa upp med ultrasn0w.
Muffins hadde nåt program som hjälper telefonen ur bootloop men jag tror inte det kommer hjälpa dig här.
Muffins får posta resten…
Lycka till@iPhoneReservdelar.se 76810 wrote:
Jailbreakade telefoner kan inte återställas med den inbyggda återställningen i telefonen. De hänger sig alltid vid äpplet.
Du ska återställa med iTunes, risken är att du inte har sparade ssh till din telefon och att du då blir tvungen att återställa till 4.0.2 som inte går att jailbreaka eller låsa upp med ultrasn0w.
Muffins hadde nåt program som hjälper telefonen ur bootloop men jag tror inte det kommer hjälpa dig här.
Muffins får posta resten…
Lycka tillLöste sig nu! Fick dock uppdatera till 4.0.2, Finns det nått sätt att låsa upp och jailbreaka 4.0.2?
Hittade nån guide här:
How To Unlock iPhone 3GS On iOS 4.0.2 With Ultrasn0w iOS –
Easy Jailbreak Tool For iOS 4.0.2 Available With RedSn0w iOS –
Reedsn0w är bara till 3G vad jag vet, men prova gärna du har liksom inget att förlora
@iPhoneReservdelar.se 76822 wrote:
Reedsn0w är bara till 3G vad jag vet, men prova gärna du har liksom inget att förlora
Gör ett försök, återkommer med resultat!
edit:
Får felmeddelande i redsn0w! 🙁
“unable to recognize specified IPSW”
@foffa 76823 wrote:
Gör ett försök, återkommer med resultat!
edit:
Får felmeddelande i redsn0w! 🙁
“unable to recognize specified IPSW”
Redsn0w funkar EJ för 3Gs.
hade du inga SHSH filer?
om inte är du körd och får vänta på version 4.1 innan du kan sälja den.(inte 100% Säker på detta men jag skriver det då jag är iallafall säker till 80%)
btw skulle du lyckas nergradera telefonen om du har dina SHSH filer så kan du endast JAILBRAKE nu då du även uppgraderade ditt BASEBAND när du ställlde in 4.0.2 så du kommer ej kunna använda dig utav Ultrasn0w för upplåsning.@something 76884 wrote:
Redsn0w funkar EJ för 3Gs.
hade du inga SHSH filer?
om inte är du körd och får vänta på version 4.1 innan du kan sälja den.(inte 100% Säker på detta men jag skriver det då jag är iallafall säker till 80%)
btw skulle du lyckas nergradera telefonen om du har dina SHSH filer så kan du endast JAILBRAKE nu då du även uppgraderade ditt BASEBAND när du ställlde in 4.0.2 så du kommer ej kunna använda dig utav Ultrasn0w för upplåsning.Passar på att rätta lite.
4.0.1 går att låsa upp operatörslåset med ultrasn0w. Från 4.0.1 till 4.0.2 sker ingen baseband-uppgradering då det inte finns något nytt baseband i 4.0.2 firmware.
Så summan av kardemumman:
Man kan använda ultrasn0w på 4.0.2. Förutsatt att telefonen är jailbreakad självfallet.@foffa 76815 wrote:
Löste sig nu! Fick dock uppdatera till 4.0.2, Finns det nått sätt att låsa upp och jailbreaka 4.0.2?
Hittade nån guide här:
How To Unlock iPhone 3GS On iOS 4.0.2 With Ultrasn0w iOS –
Easy Jailbreak Tool For iOS 4.0.2 Available With RedSn0w iOS –
Var tyvärr också lite slarvig och körde den inbyggda återställningsfunktionen direkt i iPhonen och nu hänger sig telefonen vid start.
Problemet är att den lyckats ladda ur sig under tiden den låg och jobbade med återställningen så nu verkar den inte ens vilja koppla ihop med någon av mina datorer.
Hur gjorde du för att få igång telefonen?
Börjar få smått panik då jag ska sälja telefonen i veckan.
Mvh Snoggens
Ladda telefonen och sätt telefonen i DFU
Googla eller sök “iphone DFU” på forumet.
Sedan återställer du genom iTunes -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.