iPhone 3GS i Italien den 19e (olåsta)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone iPhone 3GS i Italien den 19e (olåsta)

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hej,

Jag funderar på att åka en tur till Italien om några veckor och givetvis vore det då kul att kunna köpa en olåst iPhone.

Jag tänkte bara hör om någon här har köpt en iPhone 3G där tidigare och vet hur det fungerar. Måste man aktivera den i Italien för att den ska förbli olåst och är det bara skrönor eller kan den bli låst o jag tar hem den och aktiverar/uppdaterar den här hemma?

Hoppas att någon har erfarenhet av de italienska lurarna och hur man kan gå till väga för att få tag på en. Tack på förhand.

amko
    Member
    Post count: 258

ja har inte själv varit nere och köpt min iphone3g.
    utan köpte för nån vecka sedan och den va helt ny fortfarande in plastat packet från Italien, Då va det inget mer än att bara sätta in sim kortet o sedan bara koppla in till datorn så att itunes aktiverar den tog inte mer än 2 sec- så va den klar att använda.

godich
    Member

Och när du säger sim-kortet menar du ditt svenska SIM-kort antar jag?

Det låter ju nästan för bra för att vara sant. Det är ju nästan skandal att apple gör en sanslöst grym telefon men ger alla som vill köpa den huvudvärk när man blir tvungen att teckna avtal med operatörer man inte vill veta av i flera år dessutom…=)

Tack för hjälpen, det låter ju onekligen som att det bara är att köpa då…=)

steffe
    Member
    Post count: 2452

I italien är iPhone olåst,och ska därför även funka med svenska simkort oavsett operatör.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

Någon som vet priset på dem i Italien? Ska nämligen förbi Venedig en sväng nästa vecka, tänkte kanske köpa på mig en 3Gs.:)

godich
    Member

@morbidio 33859 wrote:

Någon som vet priset på dem i Italien? Ska nämligen förbi Venedig en sväng nästa vecka, tänkte kanske köpa på mig en 3Gs.:)

Jag läste på ett annat forum att en 32GB skulle kosta €599, men när jag har tittat på TIM – Home Page verkar den kosta €719. Nu är jag ju inte så hemma på språket, men posta gärna priset här om du hittar det rätta eller får höra det i butiken.

sacco
    Member
    Post count: 47

iPhone 3g s 16 gb kostar olåst från Italien 849.90 eur
    iPhone 3g s 32 gb kostar olåst från Italien 949.90 eur

godich
    Member

@sacco 34010 wrote:

iPhone 3g s 16 gb kostar olåst från Italien 849.90 eur
    iPhone 3g s 32 gb kostar olåst från Italien 949.90 eur

Nej, jag tror inte att de priserna stämmer.

Här är en länk igen til tim.it men översatt till engelska. Det verkar som att priserna är €619 (16GB), €719 (32GB) på tim. Det verkar vara precis samma priser som jag har sett för vodafone i italien.

Med dagens valutakurs innebär det dock omkring 8000 för en 32GB. Det är ju inte att leka med, men smakar det så kostar det. Är det värt det tycker ni?

Ps. I sammanhanget bör kanske nämnas att jag inte har någon iPhone alls ännu utan bara en lagom gammal SE Smartphone.

godich
    Member
    iphone_manen
    Member
    Post count: 147

Jag har beställt en för 619 euro genom en polare 🙂

steffe
    Member

Priserna ni nämner verkar inte särskilt farliga,vill man ha en olåst så ska man nog köpa en i spaghettilandet,kommer nog att bli likartade priser här också,men då är dom op-låsta.

ZiLi
    Member
    Post count: 216

@iphone_manen 34779 wrote:

Jag har beställt en för 619 euro genom en polare 🙂

Man kan inte få köpa en av han också??:)

iphone_manen
    Member
    Post count: 147

Jepp ja funderar på det även.Om jag ska va den första som lägger upp en 3gs på tradera lr blocket 🙂

ZiLi
    Member

Hur mycket lägger du upp den för då?

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Antar att telefoner från italien har även svenska att välja på luren ?
    Tack

Något negativt att köpa från italien ?

// TwiZteD

steffe
    Member

Ja då,språkstödet är samma i stora delar av världen.

1000cent
    Member
    Post count: 75

@twizted 35015 wrote:

Antar att telefoner från italien har även svenska att välja på luren ?
    Tack

Något negativt att köpa från italien ?

// TwiZteD

Har själv en iPhone 3G 16 gb som är köpt ifrån Italien. Egentligen är det väl bara fördelar med att köpa den därifrån eftersom den är olåst men som jag har förstått det så gäller inte garantin här i Sverige utan bara i det landet som man köpt iPhone i. Som tur är så har det inte hänt något med min italienska iPhone men det skulle ju vara riktigt jobbigt om det hände något.

Så den största och egentligen den enda nackdelen är ju att garantin inte är världsomfattande.

obs. Är inte hundra på det här med garantin men har frågat runt lite och svaren har varit att garantin enbart gäller i landet där man köpt sin iPhone dock vet jag ej om detta gäller nya iPhone 3G S

steffe
    Member

Jomenvisst,garantiågärder görs i inköpslandet av det företag som sålt den.
    Apples “världsgaranti” betyder bara att garantirekommendationerna är samma överallt,inte att man kan lämmna in den överallt.

hampe10
    Member
    Post count: 57

Jag vet att jag någon gång har hittat en sida på apple.com med sammanställning av alla länders operatörer, abonnemang och hurvida telefonerna är låsta eller inte.

Någon som känner igen sig och vet den exakta länken?:)

ZiLi
    Member
    JohnFa
    Member
    Post count: 461

@steffe 34783 wrote:

Priserna ni nämner verkar inte särskilt farliga,vill man ha en olåst så ska man nog köpa en i spaghettilandet,kommer nog att bli likartade priser här också,men då är dom op-låsta.

Inte så farliga? De är ju hutlösa!

steffe
    Member

@johnfa 36145 wrote:

Inte så farliga? De är ju hutlösa!

Om du tycker att fullt normala priser är hutlösa så ska du nog söka din nästa mobil i lådan med elskrot vid din lokala sopstation.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@godich 33742 wrote:

Hej,

Jag funderar på att åka en tur till Italien om några veckor och givetvis vore det då kul att kunna köpa en olåst iPhone.

Jag tänkte bara hör om någon här har köpt en iPhone 3G där tidigare och vet hur det fungerar. Måste man aktivera den i Italien för att den ska förbli olåst och är det bara skrönor eller kan den bli låst o jag tar hem den och aktiverar/uppdaterar den här hemma?

Hoppas att någon har erfarenhet av de italienska lurarna och hur man kan gå till väga för att få tag på en. Tack på förhand.

Jag har en italiensk lur. Den är olåast, men man kör nog gärna jailbreak på den samt erforderliga program….

andlin
    Member
    Post count: 99

@steffe 36147 wrote:

Om du tycker att fullt normala priser är hutlösa så ska du nog söka din nästa mobil i lådan med elskrot vid din lokala sopstation.

Vill man vara först och kunna visa upp en ny modell av en het mobil som Iphone 3GS är så kostar det en bra slant.

Men man får skynda sig att flasha med den på krogen, efter den 31 Juli kommer den inte vara lika hipp när priserna sjunker så “mannen på gatan” får råd. 😉

Kattkotte
    Member
    Post count: 3

Jag hade tänkt att köpa en fabriks upplåst iPhone 3Gs 16 GB i italien men när jag fick reda på att garantin bara täcks i italien så blev jag ganska rädd, skulle ju va otroligt synd om man tog sönder den :S

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.