iphone 3gs jailbreak?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Jag har en iphone 3gs i “återställningsläge”, dvs att den fungerar inte, utan när jag sätter på den så visar den att ja ska koppla till iTunes.

Om jag nu låter iTunes återställda den så kommer den installera 4.1 vad jag förstår, och då går det inte att jailbreaka den?

Jag har försökt att installera iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore genom att hålla in shift och klicka på återställa och det har inte fungerat. Det kommer upp ett felmedelande där det står “iPhone-enheten “Iphone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (3194)”

Hur går jag tillväga för att återställa min iPhone till 4.0.1 så att jag kan jailbreaka den och låsa upp den eftersom den är låst till 3.

tack på förhand.

muffins
    Member
    Post count: 1906

3194 betyder signeringsproblem.
    Apple signerar nämligen inte 4.0.1 längre, inte ens 4.0.2 signerar dom.

Om du har SHSH-fil sparad så kan du återställa till 4.0.1 om du vill.
    Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia.nu
    Börja läs från: Det som behövs att göra är lite ändringar för att lura iTunes att tro programmet pratar med apple`s signaturs-servrar, men i själva verket talar iTunes med cydias signaturservrar.

narra381
    Member
    Post count: 9

tack för det snabba svaret.

Min iPhone 3gs gick sönder för ett tag sen och den hade 3.1.2 innan den gick sönder.
    jag har inte gjort något sparande av SHSH-fil innan.

Nu när ja försöker lägga till texten 74.208.10.249 gs.apple.com i hosts filen så kan jag inte spara ändringen?

Vad kan det bero på?

tack än en gång

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.