Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 3GS jailbreakproblem
-
AuthorPosts
-
Har ett problem med att jailbreaka min iphone,
Jag har försökt att jailbreaka den men händer inget, och när den är inkopplad till datorn står de i iTunes att jag inte har någon program version.
jag har jailbreakat med Blackra1n’s, och när det säger att den ska startas om så händer det inget, skärmen lyser bara svart o inte rebootar,
vet inte vad jag ska göra, suttit nu i 3 dagar med de men fattar ändå inte,
tacksam för svar!
Mvh Linkz
Ändrade rubrik, tänk på att använda beskrivande rubriker /Freebo
Testa kolla runt lite i trådarna så ordnar de sig nog.
@linkan__ 56022 wrote:
Har ett problem med att jailbreaka min iphone,
Jag har försökt att jailbreaka den men händer inget, och när den är inkopplad till datorn står de i iTunes att jag inte har någon program version.
jag har jailbreakat med Blackra1n’s, och när det säger att den ska startas om så händer det inget, skärmen lyser bara svart o inte rebootar,
vet inte vad jag ska göra, suttit nu i 3 dagar med de men fattar ändå inte,
tacksam för svar!
Mvh Linkz
Fyhrs råd är nog det bästa just nu, det är en ‘läroprocess’ med mycket trial and error, fråga vem som helst här 🙂 Vet du vilken firmware du har, 3.1.2?
Vilken guide har du följt när du jailbreakade?
@freebo 56031 wrote:
Fyhrs råd är nog det bästa just nu, det är en ‘läroprocess’ med mycket trial and error, fråga vem som helst här 🙂 Vet du vilken firmware du har, 3.1.2?
Vilken guide har du följt när du jailbreakade?
Hittar inte den guiden nu tyvärr:/ men det står så här när jag försöker jailbreaka
“iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den i iTunes”
och när jag återställer den så händer det inget nytt, sen står det att det att kapacitet : ej tillämpligt samma sak Programversion : ej tillämpligt:/
@linkan__ 56119 wrote:
Hittar inte den guiden nu tyvärr:/ men det står så här när jag försöker jailbreaka
“iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den i iTunes”
och när jag återställer den så händer det inget nytt, sen står det att det att kapacitet : ej tillämpligt samma sak Programversion : ej tillämpligt:/
Du har en 3GS med nya bootromen. Dvs försöker du starta upp telefonen utan att boota upp med blackra1n så hamnar den i dfu/recovery-läge.
Alltså du får en tethered jailbreak så att säga.
linkan__;56134 wrote:vet inte vilket jag har av nåt, hur kollar jag? Har jailbreakat innan med iphone 2g men nu med 3gs krånglar det bara:/FAQ:n!!
hittade inget där, vet inte vilket firmware eller baseband, hur hittar jag?
Ok, jag förstår. Du kommer inte åt någon information :/
Om vi tar det från början; köpte du den ny eller begagnad? När och var köpte du den?
@mrcabelguy 56191 wrote:
Då är den uppdaterad till version 3.1.3 och då är din iPhone inte jailbreaknings och upplåsningsbar för tillfället.
kan man inte nedgradera den?
@linkan__ 56192 wrote:
kan man inte nedgradera den?
Troligen inte, se här
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit-7.html#post55060 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.