Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 3gs krånglar efter återställning
-
AuthorPosts
-
Tjenare jag har en Iphone 3gs och innan jag återställde den så krånglade min jailbreak med att jag inte har nån teckning med sim kortet så jag bestämde mig för att återställa den och nu när jag startar den så säger den att jag ska sätta in ett giltigt sim kort utan pin kod och när jag gör det så är inte det korrekt. bakrunds bilden är alltså usb sladden som går till itunes ikonen och slide for emergency och på massa andra språk jag fattar inte hur jag ska få igång den och jag har prövat med blackra1n, iliberty+. hoppas att nån vet svaret 😀 tacksam för alla som försöker hjälpa till 🙂
Hur återställde du den, via iTunes med SHSH eller matade du den bara med 3.1.3
Jag återställde den med itunes men jag är inte säker om jag har 3.1.3 😛
Då har du 3.1.3 med Baseband 05.12.0 och kan inte låsa upp. Den är nu låst till orginaloperatören igen.
Fan 🙁 finns det nått sätt jag kan göra för att aktivera den då :s?
jag har jämt en till fråga jag håller på nergraderar den från 3.1.3 till 3.1.2 men när jag ska starta QuickPwn22-1 så får jag en felraport vrf!!!!!
så nur har jag fått igång min iphone jag jailbreakade med Blackra1n och nu undrar jag en sista sak 😛 vad är koden så jag låser upp så jag kan använde vilket kort jag vill ?
Koden heter Blacksn0w. Sök är din bäste vän 🙂
men jag prövade bägge dom här 2 Cydia.pushfix.info och ultrasn0w.com men den hittar inte mitt kort :s?
repo666.ultrasn0w.com
cydia.pushfix.info
så skrev jag å när jag fick igång repo666.ultrasn0w.com så söker han ifall efter ett sim kort men han hittar inget 🙁förlåt för att jag tjatar men jag måste verkligen ha hjälp med en sista grej sen är jag klar med allt krångel :s
Hur får jag igång så att jag kan använda vilket sim kort jag vill då när jag nyss jb med blackra1n
dom säger att man bara ska kunna installera snow som finns på blackra1n å jag gjorde det men det funkar ju inte
Gå in under Inställningar-Allmänt-Om och kolla vilken Modem Firmware du har
Du har alltså nedgraderat din fw men baseband (Modem Firmware) kan ej nedgraderas, Blacksn0w låser endast upp 05.11.07
okej :s Tack för all hjälp 🙂 men jag undrar en sak till xD jag har ju jb med blackra1n finns det nått sätt att göra så jag kan jb med spirit ?
Återställ till 3.1.2 igen eller varför inte 3.1.3 nu när ditt baseband ändå är rökt. Kör sedan Spirit.
men om jag återställer den igen så det blir 3.1.3 så kommer den i det här läget altså jag får inte start på min iphone utan jag kan bara ringa nödsamtal du kan se bilderna på länken jag tror man måste ha aktiverat iphonen innan man kan använda spirit ?
Återställning & Upplåsning – iPhone (2G, 3G, 3GS) [IPHONERECOVER] 495,00kr – Chipper.Se
Ja det stämmer att du måste aktivera innan du kör Spirit men telefonen är ju obrukbar idag med baseband 05.12.01 så du får nöja dig med en iPod eller byta operatör…:/
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.