Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3GS med Refill och upplåsning från Telia
-
AuthorPosts
-
Jag har varit sugen på att köpa en iPhone 3G ganska länge och nu när 3GS är på väg har jag inte skäl att vänta längre – lurens värsta skavanker är ju fixade. Jag har hört talas om att man kan köpa iPhone 3G från Telia med Refill-kort och sedan betala 300 kr till Telia för att de ska låsa upp den.
- Stämmer detta fortfarande?
- Kommer det även att gälla 3GS?
- Är det möjligt att redan nu förhandsboka ett exemplar av 3GS så att man kan vara säker på att man får en?
Jag har anmält mig till Telias nyhetsbrev om iPhone 3GS.
Detta stämmer inte. Du kan låsa upp den efter 1år för 300:-.
Och de skavanker du snackar om är väl inte direkt fixade genom en ny lur, utan via en ny uppdatering, 3.0
Ja, jag menar OS:et, om man ska vara petig. 🙂
Jag kan inte vänta ett år. Vi har Tele2:s företagsavtal på firman och att byta till Telia är en alltför omständig (och dyr) affär för att det ska vara värt det. Jag vill slippa jailbreaka telefonen, det bästa vore om jag kunde komma runt det hela på ett annat, mindre besvärligt sett, som innebär mindre risk att saker börjar strula. Alla crack är en tävling mellan tillverkare och crackare och jag vill inte slösa tid på att hålla jämna steg med både Apple och de som gjort jailbreaken.
@solipsist 36398 wrote:
Ja, jag menar OS:et, om man ska vara petig. 🙂
Jag kan inte vänta ett år. Vi har Tele2:s företagsavtal på firman och att byta till Telia är en alltför omständig (och dyr) affär för att det ska vara värt det. Jag vill slippa jailbreaka telefonen, det bästa vore om jag kunde komma runt det hela på ett annat, mindre besvärligt sett, som innebär mindre risk att saker börjar strula. Alla crack är en tävling mellan tillverkare och crackare och jag vill inte slösa tid på att hålla jämna steg med både Apple och de som gjort jailbreaken.
Hane wrote:Tele2 förhandlar med Apple nu ang iPhone 3GS. Återstår att se om det blir något eller ej men dom försöker.Vänta tills den 19 juli iaf, då iPhone 3gs släpps i Sverige. Enligt Hane (från en annan tråd) förhandar Tele2 med apple just nu 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.