Iphone 3gs operatörslåst/hur får jag den att fungera med svenskt simkort idag?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3gs operatörslåst/hur får jag den att fungera med svenskt simkort idag?

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Har köpt en iphone 3gs från USA via international-orders.com. Går det att få den att fungera med mitt svenska Tre-simkort?

snook
    Member
    Post count: 2190

@magnusadress 36820 wrote:

Har köpt en iphone 3gs från USA via international-orders.com. Går det att få den att fungera med mitt svenska Tre-simkort?

Inte än.

Dev Team har en upplåsning till 3G S men dom väntar på att 3.1 ska komma, den kommer säkert inom dom närmaste veckorna.

Så kom ihåg när 3.1 kommer uppdatera INTE.

Så du får vänta ett tag till.

Köpte själv från i-o (2G) för något år sedan, dom är bra.

Vad fick du betala inkl frakt till Sverige för 3G S?

magnusadress
    Member

Det blev tyvärr dyrt men det är det värt. För en svart 32 gig fick jag inklusive transport betala 7500 kr.

magnusadress
    Member

Om man låser upp telefonen, kan den användas med itunes som vanligt eller är det uteslutet efter en upplåsning?

snook
    Member

@magnusadress 36823 wrote:

Om man låser upp telefonen, kan den användas med itunes som vanligt eller är det uteslutet efter en upplåsning?

Den kommer att fungera exakt lika som om det vore låst.

Men som jag sagt innan, om det kommer uppdateringar till iPhonen i iTunes uppdatera INTE.

Kolla i forumet först och på Dev Teams hemsida.

magnusadress
    Member

Tack för hjälpen. Jag är nybörjare, nyfrälst iphoneanvändare! Jobbigt att behöva vänta bara.

snook
    Member

@magnusadress 36825 wrote:

Tack för hjälpen. Jag är nybörjare, nyfrälst iphoneanvändare! Jobbigt att behöva vänta bara.

Det ska tydligen gå att låsa upp 3G S idag…..

Genom att jailbreaka med geohots program och sen lägga in Ultrasn0w.

Guider:

Jailbreak iPhone 3G S : iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PurpleRa1n (Windows)

Upplåsning: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w

Lycka till 🙂

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@magnusadress 36822 wrote:

Det blev tyvärr dyrt men det är det värt. För en svart 32 gig fick jag inklusive transport betala 7500 kr.

det kan inte vara dyrt, vi får vänta o se vad det kommer kosta med abb. här…

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

7500 kr var ett bra pris för en 32gb anser jag.
    Var det med skatt/tull/frakt och allt ?
    Kunde man inte köpa den olåst ?

// TwiZteD

dibb
    Member
    Post count: 379

7500 med frakt å allt är ett mkt bra pris om man får en 32 gig iphone!
    men någon annan snubbe har släppt jailbreak till 3gs läste något på macworld, du kanske ska kolla upp d et, ska det tydligen bara funka till windows

snook
    Member

@twizted 36847 wrote:

7500 kr var ett bra pris för en 32gb anser jag.
    Var det med skatt/tull/frakt och allt ?
    Kunde man inte köpa den olåst ?

// TwiZteD

Tullavgiften får man på posten efter ett par veckor om man har tagit fraktbolag som skickar den tex Fedex.

Även fast det står att det är pre paid customs så kommer man att få en räkning.

Har nämligen handlat från dom förut och efter ca: 2 veckor fick jag ett tull räkning på 300 kr, och alla som jag har pratat med i Sverige har fått samma.

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

@snook 36855 wrote:

Tullavgiften får man på posten efter ett par veckor om man har tagit fraktbolag som skickar den tex Fedex.

Även fast det står att det är pre paid customs så kommer man att få en räkning.

Har nämligen handlat från dom förut och efter ca: 2 veckor fick jag ett tull räkning på 300 kr, och alla som jag har pratat med i Sverige har fått samma.

Står på sidan att dom kan deklerera produkten som “gåva” för $25.
    Fast spelar ingen roll så länge värdet är samma, då blir det skatt/tull/moms ändå.

Kanske bäst att vänta med att köpa den tills den släpps i sverige..

// TwiZteD

Wester
    Member
    Post count: 200

Annars så ber man affären/etc deklarera varan för typ 50$. Då får man inte så stor tullavgift men det suger ifall paketet kommer bort och man har insurance då. För då får man bara 50$ tillbaks 😛

(Jag har handlat mycket hockeygrejjer från nordamerika)

magnusadress
    Member

@snook 36844 wrote:

Det ska tydligen gå att låsa upp 3G S idag…..

Genom att jailbreaka med geohots program och sen lägga in Ultrasn0w.

Guider:

Jailbreak iPhone 3G S : iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PurpleRa1n (Windows)

Upplåsning: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w

Lycka till 🙂

Tackar så mycket ska prova om jag kan få det att fungera. Det står ngt på sidan om att om man vill att det ska fungera helt och hållet är DEV-killarnas kommande jailbreak att föredra. Vet ngn vad det är som brister i denna utgåva?

Priset jag gav för telefonen var exklusive tull. Kanske kommer det som en glad överraskning om en vecka eller två.

Maker
    Member
    Post count: 44

@magnusadress 36866 wrote:

Tackar så mycket ska prova om jag kan få det att fungera. Det står ngt på sidan om att om man vill att det ska fungera helt och hållet är DEV-killarnas kommande jailbreak att föredra. Vet ngn vad det är som brister i denna utgåva?

Priset jag gav för telefonen var exklusive tull. Kanske kommer det som en glad överraskning om en vecka eller två.

Wifi slutar att fungera med PurpleRa1n + ultrasn0w och är allmänt buggig enligt
    många kommentarer på forum.

magnusadress
    Member

Sådär ja nu fungerar härligheten med betoning på härligheten! Har aldrig tidigare haft en iphone men nu förstår jag vad alla har pratat om. Har tidigare haft diverse windowsmobiler av pekskärmsmodell: htc diamond, htc hd samt xperia. Tröttnade på dessa för att de var sega. Så fort man skulle få de att fungera med datorn eller andra tillbehör så strulade det. Här bara fungerar allt. Jag är såld!

Jag var skraj för att jag inte skulle lyckas jailbreaka den och låsa upp den men det var lätt som en plätt tack vare detta forum och youtube. Nu fungerar den med mitt TRE simkort. Redsn0w 0.8 kom som en skänk från ovan under natta.

Detta är den coolaste och bästa mobilen jag har ägt. Min främsta hobby är mobiler så jag har provat en del. Fortsätter den bara fungera så kommer det att dröja innan jag byter igen.

snook
    Member

@magnusadress 37173 wrote:

Sådär ja nu fungerar härligheten med betoning på härligheten! Har aldrig tidigare haft en iphone men nu förstår jag vad alla har pratat om. Har tidigare haft diverse windowsmobiler av pekskärmsmodell: htc diamond, htc hd samt xperia. Tröttnade på dessa för att de var sega. Så fort man skulle få de att fungera med datorn eller andra tillbehör så strulade det. Här bara fungerar allt. Jag är såld!

Jag var skraj för att jag inte skulle lyckas jailbreaka den och låsa upp den men det var lätt som en plätt tack vare detta forum och youtube. Nu fungerar den med mitt TRE simkort. Redsn0w 0.8 kom som en skänk från ovan under natta.

Detta är den coolaste och bästa mobilen jag har ägt. Min främsta hobby är mobiler så jag har provat en del. Fortsätter den bara fungera så kommer det att dröja innan jag byter igen.

Välkommen till framtiden 😀

Det är svårt att tröttna på en iPhone, som jag tycker så ligger allt i mjukvaran och apple är ganska pigga på att fortsätta utveckla nya och intressanta funktioner. Även fast inte allt kommer samma dag 🙂

Hur ofta satt man framför datorn och väntade på en uppdatering i mjukvaran till en Sony Ericsson eller Nokia?

Och appstore med 50 000+ program……Är den jailbreakad så tillkommer ju Cydia med sin skörd.

EDIT: Kom ihåg att INTE uppdatera till 3.1 när det kommer i iTunes.

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.