iPhone 3Gs överhettas

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3Gs överhettas

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 64

Läste om att den nye iPhonen hade problem på aftonbladet:
    Nya iPhonen tål inte värme | Tele | Pryl | Aftonbladet

De brukar gilla att överdriva saker, men har den problem. Har aldrig upplevts något på min 3G i alla fall, kanske ett skäl att inte byta upp sig.

Såg också att här inte fanns någon tidigare tråd, så tänkte ta upp det själv 🙂

Maker
    Member
    Post count: 44

Såg att macrumors skrev om det oxå. Concerns of iPhone 3GS Overheating and Discoloration Gaining Publicity – Mac Rumors
    Kan ju inte va alla, måste va typ måndags ex med fel på batteriet eller nått sånt typ…
    (bild från deras artikel)

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Har väntat på att 3Gs brister ska lyftas fram i ljuset.
    Påminner lite om hur Xbox360 fick problem med 3-red-lights-of-doom pga någon värmefel för att inte processorn blev kyld tillräckligt.
    Så nu måste Apple ta tillbaka alla 3Gs från butikerna, bygga om kylflensar eller liknande och sen skeppa ut den igen. Men de kommer dem inte att göra utan försöker lösa det via mjukvara som vanligt.

Jag längtar till nästa år när jag bytar telefon.

spjonky
    Member
    Post count: 138

enligt aftonbladet ska den bara klara upp till 35 grader…tur man inte har en sån..varit 39 grader hela veckan ju haha

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Då är det tur att man inte beställde iphone 3gs ifrån USA.
    Ska nog vänta tills nästa år eller tills apple säger att dom har fixat problemet.
    Vill inte ha en lur som går sönder eller blir riktigt stekhet.

// TwiZteD

Edit:

Skärmen verkar blir knas med ?

Apple blames hot iPhones on the weather, others find oleophobic screen to be fleeting?

// TwiZteD

Rquired
    Member

Jo någon 3Gs blir det inte förrän man ser att problemet är löst. Blir det en över huvud taget är frågan för mig? Tycker inte skillnaden i funktioner motiverar priset direkt :/

Bättre att vänta på “4G” tycker jag…

Feygo
    Member
    Post count: 161

Jag läste igenom lite grann i Apples användningstips och enligt dem är det ingen skillnad på i vilka temperaturer man bör använda telefonerna 3G och 3GS. Men det kanske bara är för att dölja problemet!?

Thewiruz
    Member
    Post count: 111

Hehe Vill höra vad Nokia och Ericsson har för min/max tempar för normalt bruk

Sjukt.Det är väl en telefon vi pratar om??America säger jag bara haah

Mekke
    Member
    Post count: 2271

*Snyft..* Jag som trodde Apple var så smarta att bättre processor kräver bättre kylning 🙁

(:P)

Olliver
    Member
    Post count: 95

jag har en 3Gs här i Spanien och vi har haft värmebölja sista veckorna 35-38 grader, har ej haft några överhettningsproblem, den har mest legat på med wifi så jag antar att jag borde haft några problem i så fall

Mekke
    Member

Hmm, dessa iPhones som har överhettats kanske bara är måndagsexemplar då.. 😀

Simba
    Member
    Post count: 1063

@mekke 36992 wrote:

Hmm, dessa iPhones som har överhettats kanske bara är måndagsexemplar då.. 😀

Jag tror att det kanske kan vara så att ett ytterst litet antal människor har problem, men det uppmärksammas mycket och tros då vara ett större problem! 😛

Tiax
    Member
    Post count: 58

Det är som vanligt med sånna här saker, de förstoras av tidningar och bloggare som aldrig förr.
    Någon som haft den i bilen i 40 graders värme å sen ringt å klagat å spårat ur å sen köper nån applehatare en och kör den i ugnen så är allt igång.

Rquired
    Member

Skriver Aftonbladet att någonting är svart skall man läsa det som att det är ljusgrått, nästan vitt. Stora problem med överhettande iPhones skall alltså läsas som att några har haft problem nu under värmeböljan.

Det är så med kvällstidningar (aftonbladet i synnerlighet) tyvärr :/

steffe
    Member
    Post count: 2452

Min vanliga 3G har också blivit lite för varm i bilen nån gång,men detta lär knappast vara Apples fel,utan mitt eget.
    Det står faktiskt i användarhandboken vilka tempgränser som gäller,och det som menas är telefonens temp,inte omgivande lufttemperatur.
    Om man kör ett program som kräver mycket processorkraft ute i solen mitt i värmeböljan så är det rätt självklart att telefonen riskerar att bli för varm.

Mekke
    Member

Nyhet: Aftonbladet överdrev! Missfärgningen berodde på ett skydds-fodral av dålig kvalitet! 😛

Rquired
    Member

@mekke 37082 wrote:

Nyhet: Aftonbladet överdrev! Missfärgningen berodde på ett skydds-fodral av dålig kvalitet! 😛

Oj vad förvånad jag blir :laugh:

Simba
    Member
    Post count: 1063

@rquired 37089 wrote:

Oj vad förvånad jag blir :laugh:

no shit liksom 😉

Pear
    Member
    Post count: 322

Läste en annan artikel om detta med överhettning någonstans. Som jag uppfattade så är det inte så att iphonen inte klarar av när det är 35+ RUNTOMKRING, utan den dör när själva iphonen (innehållet) blir 35 grader.
    Bara för det är 35+ utomhus betyder ju inte det att telefonen lägger av. Men om du låter den ligga i bilen precis vid fönstret i solljus någon timme så blir telefonen 35 grader varm och lägger då av.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Titta där, då har man fått sitt första överhettsmeddelande på en 3G. Lägg den laddandes i solen med displayen uppåt så tar det 10 minuter.

Jag var tvungen att pröva bara.

Hane
    Member
    Post count: 46

Sund förnuft.. en väldigt enkel lösning som tar bort många problem 🙂
    Sen är det media som ofta förstorar många saker 🙂

bobinush
    Member
    Post count: 9

Ipod misstänkt för bilbrand

Läste detta i tidningen idag. Det har inte med iPhone å göra med samma ämne att dem antagligen överhettas?
    Själv tror jag inte detta är möjligt, om han inte har lagt den på instrumentbrädan eller nått.

Rquired
    Member

@bobinush 37315 wrote:

Ipod misstänkt för bilbrand

Läste detta i tidningen idag. Det har inte med iPhone å göra med samma ämne att dem antagligen överhettas?
    Själv tror jag inte detta är möjligt, om han inte har lagt den på instrumentbrädan eller nått.

Det som misstänks i det där fallet är väl att batteriet är skyldigt, inte själva spelaren. Litium-jon batterier har väl varit inblandade i x antal bränder, bland annat ett flertal HP laptops förra året?

Även en iPhone 3G brann upp efter att ha legat på laddning förra året, visade sig bero på batteriet

Är inte så insatt i ämnet, men så har jag förstått det 🙂

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.