iphone 3gs, problem med sim kort.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iphone 3gs, problem med sim kort.

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Member
    Post count: 40

Hej, passade på att köpa en ny iphone 3gs när jag var i malaysia, en äkta som det är internationell garanti på och olåst. Men när jag föröker starta den så står det att “the sim card inserted in this iphone does not appear to be supported”. När jag testade den i affären så funkade den utmärkt. Jag råkade dessutom återställa den när jag kom vilket nog var ett misstag nu när jag tänker efter. Jag behöver alltså hjälp, vad ska jag göra? Tack på förhand

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

om problemet kom efter att du återställt den, så vart den troligen inte olåst på det äkta sättet, fall så är fallet så installera blackra1n på den och låst upp med blacksn0w..

annars vet jag inte vad det är, men men finns flera här som kan mycket mer

paddeyourray
    Member

@pongo 52140 wrote:

om problemet kom efter att du återställt den, så vart den troligen inte olåst på det äkta sättet, fall så är fallet så installera blackra1n på den och låst upp med blacksn0w..

annars vet jag inte vad det är, men men finns flera här som kan mycket mer

Han aldrig testa den innan jag återställde den, då det stod att jag borde göra det på itunes. Är inte så teknisk av mig så hur installerar man blackra1n`? tack för svar

imported_pongo
    Member

@paddeyourray 52141 wrote:

Han aldrig testa den innan jag återställde den, då det stod att jag borde göra det på itunes. Är inte så teknisk av mig så hur installerar man blackra1n`? tack för svar

det är lika lätt som 1 2 3
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]
    följ den guiden så kommer allt bli nice

paddeyourray
    Member

@pongo 52142 wrote:

det är lika lätt som 1 2 3
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]
    följ den guiden så kommer allt bli nice

Okej tack, är du säker att jag bör “jailbreakar” den då? Vill inte att det ska bli några skador eller något dylikt.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Iphone som säljs i Malaysia är operatörs låsta. Har du inte ett gilitig simkort så kan du inte aktivera den i itunes. Blackra1n kan hacktivera den men då kan din wifi,gps och mms krångla. Det finns lösningar till det, läs igenom iPhone FAQ angående jailbreak, upplåsning, tethered och pushfix.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@paddeyourray 52139 wrote:

Hej, passade på att köpa en ny iphone 3gs när jag var i malaysia, en äkta som det är internationell garanti på och olåst.

Apple har inte internationell garanti på iPhone, punkt slut ;P.
    Så får du problem lär du skicka den till inköpsstället i Malaysia :P.

paddeyourray
    Member

@ponyboy 52144 wrote:

Iphone som säljs i Malaysia är operatörs låsta. Har du inte ett gilitig simkort så kan du inte aktivera den i itunes. Blackra1n kan hacktivera den men då kan din wifi,gps och mms krångla. Det finns lösningar till det, läs igenom iPhone FAQ angående jailbreak, upplåsning, tethered och pushfix.

Ja precis kan inte aktivera den i itunes… Vill helst inte att den ska krångla alls, vad har jag för alternativ? tack för svar

imported_pongo
    Member

@paddeyourray 52146 wrote:

Ja precis kan inte aktivera den i itunes… Vill helst inte att den ska krångla alls, vad har jag för alternativ? tack för svar

läs det du svarade på (från Ponyboy), så får du svaret på din fråga..
    svaret är blackra1n, o nej din tele kommer inte paja. allt åker bort i en återställning fall du inte skulle bli nöjd.

paddeyourray
    Member

okej läste iclarified guiden, det står att man bör fortsätta så bör man kolla om iphonen har baseband 05.11.07 och för att göra det så måste den vara aktiverad i itunes och det är den inte. Hur gör jag då?

muffins
    Member

@paddeyourray 52148 wrote:

okej läste iclarified guiden, det står att man bör fortsätta så bör man kolla om iphonen har baseband 05.11.07 och för att göra det så måste den vara aktiverad i itunes och det är den inte. Hur gör jag då?

Behöver inte vara aktiverad i iTunes innan.
    Blackra1n har hacktivation funktion, dvs aktiverar telefonen åt dig när du jailbreakar.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@paddeyourray 52148 wrote:

Du kan vara lugn, du har säkerligen redan firmware 3.1.2 och baseband 05.11.07. Framförallt som du redan återställt den i iTunes

paddeyourray
    Member

jag vill absolut inte ha en såkallad tethered jailbreak då det verkar väldigt jobbigt, hur undviker jag det? tack alla för hjälp

paddeyourray
    Member

okej hann inte ens börja innan det blev problem redan på steg 2.. när jag går in på blackra1n.com och sedan trycker på windows ikonen så kommer detta upp: Forbidden
    No hotlinking to blackra1n.com is allowed
    If you came here from the blackra1n website be sure you aren’t blocking HTTP referrers. Some firewalls and browser plugins do this.

Vad gör jag nu då? som ni nog ser så är jag inte särskilt teknisk. är tacksam för all hjälp jag får

paddeyourray
    Member

@paddeyourray 52152 wrote:

okej hann inte ens börja innan det blev problem redan på steg 2.. när jag går in på blackra1n.com och sedan trycker på windows ikonen så kommer detta upp: Forbidden
    No hotlinking to blackra1n.com is allowed
    If you came here from the blackra1n website be sure you aren’t blocking HTTP referrers. Some firewalls and browser plugins do this.

Vad gör jag nu då? som ni nog ser så är jag inte särskilt teknisk. är tacksam för all hjälp jag får

fick till det nu.

paddeyourray
    Member

bör jag välja cydia eller rock på steg 6? snabbt svar uppskattas!

muffins
    Member

@paddeyourray 52151 wrote:

jag vill absolut inte ha en såkallad tethered jailbreak då det verkar väldigt jobbigt, hur undviker jag det? tack alla för hjälp

Det är inget du kan välja. Har du en tele med nya bootromen så får du en tethered jailbreak och i dagsläget går det inte att ändra på det.

paddeyourray wrote:
    bör jag välja cydia eller rock på steg 6? snabbt svar uppskattas!

Det väljer du själv vilket du tycker passar dig.
    Kör Cydia, jag iaf =)

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Du kan ha villket som eller båda. Jag rekommenderar Cydia, tycker den är bättre.

Angående tethered jailbreak så gäller det endast 3Gs med den nya bootromen. Är din iphone tillverkad efter vecka 39 så har den förmodligen den nya bootromen och det finns ingen lösning till det för tillfället. Fjärde och femte siffran i iphonens serienummer visar vilken vecka den är tillverkad (xxx39xxxxxxxx). Kanske borde stå i FAQ.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@ponyboy 52158 wrote:

Du kan ha villket som eller båda. Jag rekommenderar Cydia, tycker den är bättre.

Angående tethered jailbreak så gäller det endast 3Gs med den nya bootromen. Är din iphone tillverkad efter vecka 39 så har den förmodligen den nya bootromen och det finns ingen lösning till det för tillfället. Fjärde och femte siffran i iphonens serienummer visar vilken vecka den är tillverkad (xxx39xxxxxxxx). Kanske borde stå i FAQ.

Absolut! Tillagt

paddeyourray
    Member

vill tacka alla för all hjälp min iphone fungerar bra nu bara det att jag inte har lyckats kopiera mina kontakter, men det ‘är sånt man får ta!

imported_pongo
    Member

@paddeyourray 52171 wrote:

vill tacka alla för all hjälp min iphone fungerar bra nu bara det att jag inte har lyckats kopiera mina kontakter, men det ‘är sånt man får ta!

får väl säga grattis samt välkommen till forumet, är det något mer så fråga på

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.