Iphone 3gs simkort problem ios 4.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3gs simkort problem ios 4.1

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Hej!

Har provat söka men hittar inget som hjälper, har en jailbreakad 3gs ios 4.1 ( har cydia. provat att ladda ner ultrasn0w för att ta bort sim korslåset.

Telefonen är ursprungligen en telenor telefon men bor i spanien nu vill använda annat simkort.

hur gör jag för att lösa detta?

Naish
    Member
    Post count: 7

@flygare 82886 wrote:

Hej!

Har provat söka men hittar inget som hjälper, har en jailbreakad 3gs ios 4.1 ( har cydia. provat att ladda ner ultrasn0w för att ta bort sim korslåset.

Telefonen är ursprungligen en telenor telefon men bor i spanien nu vill använda annat simkort.

hur gör jag för att lösa detta?

Det går i nuläget inte låsa upp Iphones med 4.1’s programvara.
    När 4.2 har släppts så kommer unlocken till 4.1 komma någon enstaka dag efter till iPhone 3G och 3GS.

Mvh.

Flygare
    Member

@naish 82896 wrote:

När 4.2 har släppts så kommer unlocken till 4.1 komma någon enstaka dag efter till iPhone 3G och 3GS.

Mvh.

Undrar om den släpps än ? är det isåfall ultrasnow man använder.. har en 05.14.02

RooZeN
    Member
    Post count: 54

@naish 82896 wrote:

Mvh.

unlock kommer väl inte till 4.1 snarare till 4.2 om jag inte läst fel…

Valentine
    Member
    Post count: 182

MEN VA!? det skulle ju komma till 4.1? OCH det skulle komma IDAG SENAST! men har inte kommit.. :/

RooZeN
    Member

vet bara att IOS 4.2 kom idag unlock till 4.2 kommer om ett par dagar

RooZeN
    Member

läste nyss att unlock till 4.1 och 4.2 skulle komma bara några dagar efter releasen av 4.2 så unlock finns på cydia om några dagar förhoppningsvis! 🙂

Valentine
    Member

@roozen 83468 wrote:

vet bara att IOS 4.2 kom idag unlock till 4.2 kommer om ett par dagar

Det kom inte alls idag? 🙂 eller så har jag missat det toootalt för ingen har skrivit om det. Men det har stått att det kommer MAX två dagar efter 4.2 kom ut, och idag är det 2 dagar sen =)

Flygare
    Member

@valentine 83470 wrote:

Det kom inte alls idag? 🙂 eller så har jag missat det toootalt för ingen har skrivit om det. Men det har stått att det kommer MAX två dagar efter 4.2 kom ut, och idag är det 2 dagar sen =)

Hoppas oxå på det kommer snart.. men det är väl ultrasnow som ska updateras eller ?

Valentine
    Member

vet faktiskt inte =) jag är bara glad om jag kan använda min mobil igen :D!

RooZeN
    Member

IOS 4.2 släpptes idag och det ska gå att låsa upp någon gång i veckan med hjälp av ultrasn0w jag sitter ivrigt och väntar har varit utan min iphone i månader …

Valentine
    Member

nej det släpptes i måndags? iallafall för mig och alla andra typ haha

Flygare
    Member

Ja, jag ser fram emot en update av ultrasn0w, ios4.2 släpptes i måndags.. kort där efter 4.2.1 !

RooZeN
    Member

trodde att 4.2 skulle släppas den 24:e men hade visst fel 😀

Valentine
    Member

vadå va haha?

Valentine
    Member

@roozen 83479 wrote:

trodde att 4.2 skulle släppas den 24:e men hade visst fel 😀

Den skulle det egentligen, men dom överraska oss & gjorde det i måndags! 😀

RooZeN
    Member

@valentine 83482 wrote:

Den skulle det egentligen, men dom överraska oss & gjorde det i måndags! 😀

är ju bara positivt! 🙂

Valentine
    Member

jo det e ju det 🙂 men hoppas upplåsning kommer snart <3 hahaha

TrueType
    Member
    Post count: 28
    Flygare
    Member

Nu ska vi se, nya ultrasnow är nu släppt men fungerar såklart inte ändå. vad jag förstår så måste man uppdatera baseband till .. Någon som har guide på hur man gör detta? Vad behöver jag göra.

Jag har ingen garanti så inget jag behöver oroa mig för.

Vill bara kunna använda mitt spanska simkort.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det är lite mer invecklat än så….
    Om du uppdaterar till ipads baseband (villket du måste göra för att låsa upp) så kommer du alltid att vara beroende av custom ipsw för att uppdatera.
    Dessutom så måste 3gs nya bootromen jailbreakas vid varje omstart

Flygare
    Member

@iPhoneReservdelar.se 83948 wrote:

Det är lite mer invecklat än så….
    Om du uppdaterar till ipads baseband (villket du måste göra för att låsa upp) så kommer du alltid att vara beroende av custom ipsw för att uppdatera.
    Dessutom så måste 3gs nya bootromen jailbreakas vid varje omstart

Har jag något val?

Eller går det kontakta telenor ks för att få den hävd?

Flygare
    Member

@flygare 83950 wrote:

Har jag något val?

Eller går det kontakta telenor ks för att få den hävd?

Kollade med telenor, går tydligen att få spärren hävd för 350 kr. Frågan om det är mer intressant. För att ha en fungerande telefon ??

armis
    Member
    Post count: 104

Vilken iPhone har du?

Jag har en 3GS med gamla bootromen och jag uppdaterade i iTunes till 4.2.1, och jailbreakade sen med RedSn0w och valde samtidigt att uppdatera basebandet till iPadens baseband. (framgår jättetydligt hur man gör i programmet).

Nu har jag en jailbreakad 3gs med 4.2.1 och baseband 06.15 och funkar hur bra som helst och behöver inte använda Redsn0w varje gång jag startar om telefonen.

Flygare
    Member

@armis 83953 wrote:

Vilken iPhone har du?

Jag har en 3GS med gamla bootromen och jag uppdaterade i iTunes till 4.2.1, och jailbreakade sen med RedSn0w och valde samtidigt att uppdatera basebandet till iPadens baseband. (framgår jättetydligt hur man gör i programmet).

Nu har jag en jailbreakad 3gs med 4.2.1 och baseband 06.15 och funkar hur bra som helst och behöver inte använda Redsn0w varje gång jag startar om telefonen.

Jag har nya bootromen , 3gs med 4.1 , provat köra ultrasnow 1.2 hjälper inte. Frågan är om man ska köra redsnow måste jag uppdatera till 4.2.1 eller ska man göra det jag har nu. Min är redan jailbreakad behöver bara nya basebandet..!! Hur gör jag?

armis
    Member
    Post count: 104

Då måste du göra en custom ipsw med hjälp av Pwnage Tool (endast Mac).

Dev-Team Blog

Flygare
    Member

Är man fuckad om man inte har mac ? För det har jag inte.. suck bara problems.

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.