iPhone 3Gs startar inte efter att ha installerat BACKGROUNDER

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3Gs startar inte efter att ha installerat BACKGROUNDER

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 52

Jailbreakade nyss min iPhone 3Gs 3.1.2, installerade cydia.

Öppnade cydia och tryckte sedan search. Letade åt Backgrounder 3.x och installerade den. Sedan kom jag till där det stog att det var installerat och tryckte “Reboot device” och får nu inte igång telen

Detta är andra gången jag testar och händer samma sak. Apple loggan dyker upp och sedan kommer andra loggan upp där den visar att jag ska koppla in sladden. Gör detta och inget händer.

Någon som vet vad jag ska göra?

edit; står när jag kopplar in sladden att iTunes hittat en iPhone i återhämningläge och måste återställa för att den ska funka

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Är det en ny iphone 3Gs? I så fall har du en iphone med den nya bootromen som kräver att du rebootar med Blackra1n, alltså varje omstart.

johanfo
    Member

@ponyboy 48238 wrote:

Är det en ny iphone 3Gs? I så fall har du en iphone med den nya bootromen som kräver att du rebootar med Blackra1n, alltså varje omstart.

Köpte den för kanske 1½ månad sedan. Hur rebootar jag med blackrain? Kopplar jag bara in telefonen och sedan startar blackrain och sedan “Make it rain”?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@johanfo 48240 wrote:

Köpte den för kanske 1½ månad sedan. Hur rebootar jag med blackrain? Kopplar jag bara in telefonen och sedan startar blackrain och sedan “Make it rain”?

Japp.

johanfo
    Member

Stort tack! En fråga; vad händer om jag stänger av telefonen? Kommer jag alltid måsta starta den då med hjälp av Blackra1n?

Ponyboy
    Member

Japp. Sök på untethered med sökfunktionen i forumet så hittar du mer info om det

muffins
    Member

@ponyboy 48244 wrote:

Japp. Sök på untethered med sökfunktionen i forumet så hittar du mer info om det

tethered är det ju =P.

Ponyboy
    Member

@muffins 48245 wrote:

tethered är det ju =P.

Stämmer nog.

@johanfo
    Du får nog mera träff om du söker bootrom.

johanfo
    Member

Jepp, visade sig att jag hade det senaste. Blir jobbigt på flyget då 🙂

muffins
    Member

@johanfo 48249 wrote:

Jepp, visade sig att jag hade det senaste. Blir jobbigt på flyget då 🙂

Går väl att sätta i flygläge?

johanfo
    Member

@muffins 48250 wrote:

Går väl att sätta i flygläge?

Jo, men dom säger alltid att alla elektronisk utrustning ska vara avstängd vid start och landning. Kanske går bra ändå..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

det dom inte ser mår dom inte dåligt av =)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.