iPhone 3GS startar inte efter jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iPhone 3GS startar inte efter jailbreak

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej, en kompis till mig skaffade en iPhone 3GS och nu ville han byta mobil med mig. Och självklart ville jag låsa upp telefonen för att kunna använda mitt kontantkort i den, den är låst till tre, och jag vill köra telia.

Jag brukar inte våga mig på så mycket i vanliga fall, men alla guider och dylikt gjorde att det såg så enkelt ut att låsa upp den.

Jag laddade ner allt och följde redsn0w guiden, jailbreakade den och installerade cydia och gjorde som det stod.

När mobilen var jailbreakad, upplåst och klar så skulle den bara “rebootas” innan den var klar för användning. Men under uppstarten vid den vita apple logon så hängde den sig och gick varken starta eller starta om. 20 minuter senare dog telefonen och jag försökte sedan starta upp den igen, och får den där usb kabeln mot itunes ikonen på skärmen.

Jag försökte först starta via boot sakerna i redsn0w, sen provade jag allting.

Till slut testade jag att återställa via itunes men får felkoden (1015)
    Och googlade genast felkoden och fick upp alla möjliga lösningar till problemet, jag försökte med allt som stod, men ingenting har fungerat ännu.

Detta är min första iPhone, jag har aldrig tidigare försökt mig på något sånt här, och kan inte se mig själv som speciellt “kunnig”..

Jag behöver nu hjälp, vad ska jag göra? vad finns det att göra?

Att lämna in telefonen verkar ju inte vara något alternativ enligt vissa, då dom kan se vad jag försökt att göra, men om jag skulle göra det vad kan dom säga då? att dom kan laga den men inte på garantin? och vad kan en sådan sak då kosta att reparera?.

Jag har ingen mobiltelefon över huvudet taget längre, och att se den bara ligga där utan att kunna använda den är riktigt frustrerande.

Snälla, HJÄLP!

Oerhört tacksam för alla svar!

Mvh
    Simon.

PhR34k
    Member
    Post count: 32

Men ser ni inte att det är ipad tråden ni skriver i? Vad är problemet!?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.