iPhone 3GS startar om sig.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3GS startar om sig.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej!

Jag köpte i slutet av sommaren en sprillans iPhone 3GS av Telenor. Men nu har den börjat krångla som tusan. Den har börjat starta om sig ungefär var 10e-15e minut. Den startar inte om helt så jag får skriva in PIN koden igen utan det kan vara när man pratar i telefon till exempel så avbryts allt och så bara blir den svart och sen kommer det vita äpplet upp som om man startar den sen helt plötsligt så kommer den igång igen. Mycket irriterande och jag hoppas nån kan hjälpa mig med det här!

Den är inte så här varje dag och hela dagarna heller utan som nu så har den hållit på och starta om sig hela kvällen men tidigare idag så funkade den så det är lite olika när det kommer liksom.

Fråga om ni inte hajjar men jag uppskattar all hjälp jag kan få! Tack på förhand!

EDIT: Kan tillägga att den inte är jailbreakad.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Lämna in den på garanti ?

Tompasod
    Member
    Post count: 175
    Qualin wrote:
    Hej!

Jag köpte i slutet av sommaren en sprillans iPhone 3GS av Telenor. Men nu har den börjat krångla som tusan. Den har börjat starta om sig ungefär var 10e-15e minut. Den startar inte om helt så jag får skriva in PIN koden igen utan det kan vara när man pratar i telefon till exempel så avbryts allt och så bara blir den svart och sen kommer det vita äpplet upp som om man startar den sen helt plötsligt så kommer den igång igen. Mycket irriterande och jag hoppas nån kan hjälpa mig med det här!

Den är inte så här varje dag och hela dagarna heller utan som nu så har den hållit på och starta om sig hela kvällen men tidigare idag så funkade den så det är lite olika när det kommer liksom.

Fråga om ni inte hajjar men jag uppskattar all hjälp jag kan få! Tack på förhand!

EDIT: Kan tillägga att den inte är jailbreakad.

Testat att återställa den?

Qualin
    Member

@tompasod 82744 wrote:

Testat att återställa den?

Det har jag inte gjort men tänkte göra det senare idag när jag kommer hem. Men jag undrar om jag kan säkerhetskopiera den eller göra backup typ så att jag kan göra så den blir precis som den var innan med alla inställningar och nummer och låtar osv osv?

Tompasod
    Member
    Post count: 175

När du återställt frågar den om du vill ta tillbaka senaste backupen, så ja.

Fortsätter den krångla, återställ och ställ in som ny telefon, använd den en dag utan att börja pilla in all musik mm, dock kan du ju installera om apparna, fortsätter den då så bör du lämna in den på service.

Qualin
    Member

Okej tack så mycket! Jag ska pröva det.

Qualin
    Member

Prövade att återställa den för ett par dagar sen och det verkar som att problemet är löst.

Tack för tipsen!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.