Iphone 3GS touch slutar fungera periodiskt efter hemmabyte av skärm

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 3GS touch slutar fungera periodiskt efter hemmabyte av skärm

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hejsan! Min flickvän Iphone gick i backen så glaset sprack. Bestämde mig för att laga det själv då priserna för att skicka in mobilen på reparation är hutlösa. Beställde skärm med digitizer och det var inga problem att byta förutom att det var lite pilligt att få av allt glas då skärmen hade fått ganska mycket med sprickor.

Efteråt fungerade mobilen fint. Det här var igår. Idag så slutar touchen funka lite då och då. Om man låser skärmen med knappen ovanpå, och sedan låser upp igen så börjar den fungera igen, bara för att sluta fungera igen efter ett tag.

Det verkar ganska slumpmässigt när den slutar fungera. Och det verkar inte beroende på om man skakar mobilen eller nått sånt. Så jag tror inte det kan vara någon kontakt som sitter löst.

Nån här som har nån aning om vad det kan vara? Kan det vara en kontakt jag inte fick i ordentligt ändå? Vill inte öppna den i onödan och börja pilla och eventuellt göra det värre.

Jag hittade ingen plombering när jag öppnade mobilen, men jag antar att det fanns nånstans så garantin är ogiltig nu. Nån som vet något lite billigare ställe man skulle kunna skicka in den på felsökning?

Tacksam för svar

youfixit
    Member
    Post count: 81

Förmodligen är det något glapp i kontakten med digitizern (touchen). Det behöver inte betyda att det är mekaniskt glapp, utan det kan även vara elektroniskt glapp. Dålig digitizer helt enkelt.

Vi säljer glas som redan är fastmonterade på ram som har homeknapp, sensor och högalare för örat. De kostar 379kr.
    Vår garanti skulle täcka detta fel om det skulle ske.

Men vi har tyvärr ingen möjlighet att ta in den för att göra en felsökning.

Ohls
    Member
    Post count: 2

Ok, tack för svaret. Tråkigt att jag inte hittade er tidigare. Jag tyckte jag sökte runt rätt länge på google efter bra återförsäljare.

Hur vet man om man får bootleg grejer eller genuina delar egentligen?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det kan vara mycket svårt och näst intill omöjligt att veta vad du köper om det är bra kopia d.v.s. det finns uppenbara kopior som inte ens är i glas utan plast.
    Ang din touch där, så tror jag inte att det är glapp utan snarare att hårdvaran i touchen slutar svara utav nån anledning. när du sedan släcker lcd, så slutar telefonen mata ström till touchen och när den får ström igen så börjar den på nytt.
    Med andra ord tror jag att du behöver ett nytt glas.
    Bara att reklamera där du köpte.

youfixit
    Member
    Post count: 81

Precis, börja med att försöka reklamera.

Har du köpt på ebay kan det bli svårare. Men försöka duger!

Om du inte får något nytt av han du köpte glaset av så maila eller PM’a mig, så ger jag dig en rabattkod som du kan använda hos oss.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.