iPhone 3GS utan abonnemang?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone iPhone 3GS utan abonnemang?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Kommer iPhone 3gs släppas precis som de tidigare modellerna, dvs att den först släpps enbart till abonnemang för att efter en tid släppas till kontantkort?

Om man då köper med abonnemang känns det ju dumt att jailbreaka den med tanke på att man ändå måste betala av abonnemanget?

Några förslag på vad man ska ta sig till? ^^

snook
    Member
    Post count: 2190

@peys 37643 wrote:

Kommer iPhone 3gs släppas precis som de tidigare modellerna, dvs att den först släpps enbart till abonnemang för att efter en tid släppas till kontantkort?

Om man då köper med abonnemang känns det ju dumt att jailbreaka den med tanke på att man ändå måste betala av abonnemanget?

När jag köpte min 3G i fjol så hade jag Tre som operatör från jobbet och ringer gratis även privat.

Då gick jag på Telia och tog ett abonnemang “Till vänner” för 49 kr mån i 24 mån.
    Betalade 4500 för en 16 Gb i butiken.

Sen låste jag upp den (rebelsim först, sedan yellowsn0w).

Så jag köpte en iPhone 3G 16Gb för totalt 5676 kr.

49 kr X 24 = 1176 kr

1176+4500= 5676 kr

Så gjorde jag 🙂

Peys
    Member
    Post count: 2

hm, mjo.. så du köpte din iphone med ett billigt abonnemang, så du kunde jailbreaka den, trots att den hade abonnemang, utan att det blev för dyrt?
    För det låter ju skitsmart :p

ErnestoGuevara
    Member
    Post count: 23

@peys 37643 wrote:

Såg precis att halebop börjar sälja den 3GS 31 Juli 🙂

Det kommer (som vanligt) att finnas massor med kryphål 😎

Här kommer ett Excel ark på de flesta gamla abbonemangsformer för IPhone 3G 16 GB, bara 3 månader gammalt: bifogat

Samt en länk till ett inlägg, citerat telias kundtjänst, hoppas dom svarar:
    (sista inlägget från Che i den tråden):

https://www.iphoneinfo.se/forum/operatorer-abonnemang/4600-kopa-iphone-privat-och-anvaenda-jobbets-sim-kort.html#post37604

Che

Paledaddy
    Member
    Post count: 37

Ja tror man kommer kunna köpa den via telenors webshop utan abbonemang iallafall.. Har lyssnat runt och till och med fått en butik att sälja den utan abbonemang, nåt de inte vill göra eftersom de inte får nån avans LOL.

Pd

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

E ju bara spekulationer än men jag tror den kommer att släppas utan ab det blir ju endel pengar men de blir på en gång istället för varje månad i 1 eller 2 år. Jag kommer köpa min via telia när det blir dags.

Paledaddy
    Member

Fyfaan va skönt att Telenor säljer den utan abbonemang, billigt åsså 7800 för 32 gigarn.

Pd

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@paledaddy 38807 wrote:

Fyfaan va skönt att Telenor säljer den utan abbonemang, billigt åsså 7800 för 32 gigarn.

Pd

Haha jovisst, jättebilligt 🙂

dibb
    Member
    Post count: 379

är inte alla telenors iphones låsta till dom?

Paledaddy
    Member

@dibb 38830 wrote:

är inte alla telenors iphones låsta till dom?

JO, men har man telenor via jobbet så är ju saken biff ändå !!

Pd

Paledaddy
    Member

@stickaaan 38818 wrote:

Haha jovisst, jättebilligt 🙂

Jovisst, sketabilligt HAHA 😛

Kattkotte
    Member
    Post count: 3

tja, jag ska köpa en iphone 3g eller 3Gs, vilken av dem vet jag inte än, min fråga lyder såhär: om jag nu jailbreakar och därefter låser upp den måste den nu vara jailbreakad under hela tiden den är upplåst? kan jag t. ex låsa upp den en gång och sedan återställa den via itunes till sitt vanliga 3.0 men så att telefonen fortfarande kan köra med mitt tele 2 kort

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.