Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3gs V3.0.1(7A400) MF 04.26.08
-
AuthorPosts
-
Hej,
Var ett tag sedan jag postade sist.
Har ju haft 3g samt 3gs sen dom först kom ut och såklart jailbreakat båda.
Har bara kvar min 3gs just nu.Jag har inte vågat uppdatera eller gjort något på väldigt länge, för jag är relativt nöjd med luren som den är just nu.
Men har ändå lite små frågar som ni kanske kan hjälpa mig med.Jag JB min lur med redsn0w om jag inte har helt fel för mig.
Min version är V3.0.1(7A400) MF 04.26.08.Om jag skulle vilja ha en nyare version, kan jag ändå ha den jb och allt som idag?
Även om den crashar eller om jag startar om luren, allt fungerar precis som nu?
Är det lönt/värt att uppdatera den ?Nu till lite andra frågor.
Många av mina kompisar har även skaffat iphones och såklart så vill även dom ha sina telefoner jailbreakade.
Men dom inskaffade sina precis, så dom har versioner som tex:V 3.1.2(7D11) MF 05.11.07
Även en annan kompis har 3.1.3
Deras lurar är helt nya och har aldrig varit JB:ade
Kan deras lurar bli JB och fungera lika bra som min JB 3.0.1 ?
Även om den startas om eller crashar ?
Så man slipper koppla in den till datorn och återställa el liknande?Något annat jag el kompisarna borde tänka på ang Jb som jag har glömt att fråga ?
Ursäkta, är lite ouppdaterad på denna fronten just nu.Stort tack för att ni tog er tid att läsa samt svara på detta.
Samt ja, jag har även läst igenom ett 10 tal trådar ang dessa frågorna.MVH
TwiZteDdet verkar som din första polare med 3.1.2 kommer kunna jaila, men inte låsa upp, samt antagligen ett JB där han måste göra de varje gång han startar om telefonen.
din andra polare har 3.1.3 och är nog rökt dessvärre, tillsvidare.
du själv borde kunna uppgradera till en custom 3.1.2 fw ifall du har SHSH filer sparade på cydia.
kör själv på 3.0.1(samma som du) idag och är nöjd men endå småsugen på att uppdatera. kommer antagligen skita i de tills de e för mycket som inte funkar med 3.0.1 längre.
tex nu funkar inte voice plus appen, men den skiter jag i och har inte märkt fler apps som inte fungerar iheller.lycka till ! 🙂
@twizted 61191 wrote:
Hej,
Var ett tag sedan jag postade sist.
Har ju haft 3g samt 3gs sen dom först kom ut och såklart jailbreakat båda.
Har bara kvar min 3gs just nu.Jag har inte vågat uppdatera eller gjort något på väldigt länge, för jag är relativt nöjd med luren som den är just nu.
Men har ändå lite små frågar som ni kanske kan hjälpa mig med.Jag JB min lur med redsn0w om jag inte har helt fel för mig.
Min version är V3.0.1(7A400) MF 04.26.08.Om jag skulle vilja ha en nyare version, kan jag ändå ha den jb och allt som idag?
Även om den crashar eller om jag startar om luren, allt fungerar precis som nu?
Är det lönt/värt att uppdatera den ?Nu till lite andra frågor.
Många av mina kompisar har även skaffat iphones och såklart så vill även dom ha sina telefoner jailbreakade.
Men dom inskaffade sina precis, så dom har versioner som tex:V 3.1.2(7D11) MF 05.11.07
Även en annan kompis har 3.1.3
Deras lurar är helt nya och har aldrig varit JB:ade
Kan deras lurar bli JB och fungera lika bra som min JB 3.0.1 ?
Även om den startas om eller crashar ?
Så man slipper koppla in den till datorn och återställa el liknande?Något annat jag el kompisarna borde tänka på ang Jb som jag har glömt att fråga ?
Ursäkta, är lite ouppdaterad på denna fronten just nu.Stort tack för att ni tog er tid att läsa samt svara på detta.
Samt ja, jag har även läst igenom ett 10 tal trådar ang dessa frågorna.MVH
TwiZteDFör dig själv skulle jag rekommendera PwnageTool för Mac där du lyfter från 3.0.1 till 3.1.2 och behåller ditt nuvarande baseband. Men uppdatera bara om du upplever problem… glöm inte att kolla så att du verkligen sparat din ECID SHSH i Cydia för firmware 3.0.1, för havererar din telefon så kommer du annars att tvingas återställa den den 3.1.3 vilket inte är direkt helfestligt just nu…
För dina polare gäller att de som har 3.1.2 och baseband 05.11.07 så kan de JBa med RedSn0w eller Blackra1n samt låsa upp med Blacksn0w. De får sannolikt (beroende på serienummer/tillverkningsvecka) ett Tethered jailbreak. Skulle deras telefoner haverera så kan de INTE återställa till 3.1.2 igen utan ör tvingade att uppgradera till 3.1.3 och nytt baseband, vilket alltså innebär inget jailbreak och ingen upplåsning
För de som redan har 3.1.3 så är det kört just nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.