Iphone 3GS visar bara Apple ikonen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3GS visar bara Apple ikonen

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 67

iPhone 3gs 32GB som jag har här, när jag startar den så visar den bara Apple ikonen när man startar en iPhone eller iPod touch.

Vad ska jag göra med den? jag kan återställa allt bara för att jag ska få igång den igen?
    Ska jag försöka jailbreaka den?

Det är Model no A1303

Behöver verkligen hjälp här.. 🙁

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@mcaan 87110 wrote:

iPhone 3gs 32GB som jag har här, när jag startar den så visar den bara Apple ikonen när man startar en iPhone eller iPod touch.

Vad ska jag göra med den? jag kan återställa allt bara för att jag ska få igång den igen?
    Ska jag försöka jailbreaka den?

Det är Model no A1303

Behöver verkligen hjälp här.. 🙁

Vilken firmware samt baseband är den på?

Mcaan
    Member

@cophe 87114 wrote:

Vilken firmware samt baseband är den på?

Vet inte vilken firmware det är och kan inte se de för att jag kommer inte åt iPhonen via iTunes.

Cophe
    Member

@mcaan 87115 wrote:

Vet inte vilken firmware det är och kan inte se de för att jag kommer inte åt iPhonen via iTunes.

Ok.

¤ Vet du om du har uppdaterat basebandet något?
    ¤ Har du provat att återställa den?
    ¤ Är den jailbreakad i nuläget?
    ¤ Vilken firmware tror du har den har?

Försök att ge så mycket information om den som möjligt då det blir lättare för oss att kunna hjälpa dig.

Mcaan
    Member

@cophe 87117 wrote:

Ok.

¤ Vet du om du har uppdaterat basebandet något?
    ¤ Har du provat att återställa den?
    ¤ Är den jailbreakad i nuläget?
    ¤ Vilken firmware tror du har den har?

Försök att ge så mycket information om den som möjligt då det blir lättare för oss att kunna hjälpa dig.

Jag tror inte basebandet är uppdaterat.
    Hur kan jag återställa det när jag inte kommer åt iTunes :/?
    Det är den
    Ingen aning vilken firmware den har nu, men jag följde denna video YouTube – Jailbreak för 4.2.1 på iPhone 3G/3GS/4, iPad, iPod Touch 2G/3G/4G
    och får en ruta upp i redsn0w om den är nya modellen lr inte, jag tog nej för jag visste inte. Sen avbröts processen och redsn0w sa att det va den nya modellen och jag valde fel, så när jag svarade ja det är nya modellen. Då kom jag någonvart. Kom till nästa steg men nu på redsn0w står de “waiting for reboot”, har stått såhär i ett par minuter nu..

Hoppas de va tillräckligt med information.

edit:
    Jag skrev till dig på irc chaten också fast fick inget svar av dig.

Cophe
    Member

@mcaan 87120 wrote:

Jag tror inte basebandet är uppdaterat.
    Hur kan jag återställa det när jag inte kommer åt iTunes :/?
    Det är den
    Ingen aning vilken firmware den har nu, men jag följde denna video YouTube – Jailbreak för 4.2.1 på iPhone 3G/3GS/4, iPad, iPod Touch 2G/3G/4G
    och får en ruta upp i redsn0w om den är nya modellen lr inte, jag tog nej för jag visste inte. Sen avbröts processen och redsn0w sa att det va den nya modellen och jag valde fel, så när jag svarade ja det är nya modellen. Då kom jag någonvart. Kom till nästa steg men nu på redsn0w står de “waiting for reboot”, har stått såhär i ett par minuter nu..

Hoppas de va tillräckligt med information.

edit:
    Jag skrev till dig på irc chaten också fast fick inget svar av dig.

Det du behöver göra är att boota den tethered via datorn. Tanka senaste redsnow och välj “Boot tethered right now” Så ska du se det löser sig.

Mcaan
    Member

Nu har jag kunnat komma åt iPhonen via iTunes med annan dator. Men då får jag inte se något info om den alls, utan bara en “Återställ” knapp.
    När jag trycker på den och väntar lite så kommer en felruta med “Fel 1015”
    Varningsmeddelanden vid uppdatering och återställning av iPhone, iPad och iPod touch

“Fel 1015: Det här felet uppstår när du försöker nedgradera programvaran i iPhone, iPad eller iPod touch. Det kan hända om du återställer med en äldre IPSW-fil. Det går inte att nedgradera till en tidigare version. Lös det här problemet genom att återställa med de senaste programvarorna för iPhone, iPad eller iPod touch.”

Vad ska jag göra 🙁 ??

Mcaan
    Member

@cophe 87121 wrote:

Det du behöver göra är att boota den tethered via datorn. Tanka senaste redsnow och välj “Boot tethered right now” Så ska du se det löser sig.

Varje gång jag försöker starta den så är de USB sladden mot iTunes ikonen på iPhonen. Jag försöker följa 3 stegen med hålla in Power knapp i 3 sek osv men fungerar inte.

Cophe
    Member

@mcaan 87123 wrote:

Varje gång jag försöker starta den så är de USB sladden mot iTunes ikonen på iPhonen. Jag försöker följa 3 stegen med hålla in Power knapp i 3 sek osv men fungerar inte.

Prova denna guiden.

Mvh

Mcaan
    Member

@cophe 87124 wrote:

Prova denna guiden.

Mvh

Äntligen så fungerade det!!!

Tack så hemskt mycket!!!
    Jag hade nästan exakt likadant restore fil men inte med “Custom”. Vad var skillnaden egentligen?

Edit:
    Ett problem kvarstår.. Jag har bytt simkort dvs från Telenor till Comviq. Och nu när jag har återställt allt så står de i iTunes “The sim card inserted in this iPhone does not appear to be supported.”
    Kan jag låsa upp till Tel2 comviq själv? Eller måste man besöka någon butik?

Mcaan
    Member

Jag har följt denna guide: Lås upp iPhone 3GS och använd till valfri operatör | iPhone 24
    Men jag kommer till “running” i blackra1n och den kommer inte längre än det.
    På iPhonen är det vanlig usb sladden en pil till iTunes ikonen.
    Så måste jag starta om guiden genom att återställa via guiden du (Cophe) länka.
    Finns de annan guide till samma upplåsning?

Edit:
    Jag startade om så blev det “done, wait for reboot”.

Men jag antar att man behöver en telenor sim kort för att komma åt själva mobilen och försätta med guiden?

Cophe
    Member

@mcaan 87142 wrote:

Jag har följt denna guide: Lås upp iPhone 3GS och använd till valfri operatör | iPhone 24
    Men jag kommer till “running” i blackra1n och den kommer inte längre än det.
    På iPhonen är det vanlig usb sladden en pil till iTunes ikonen.
    Så måste jag starta om guiden genom att återställa via guiden du (Cophe) länka.
    Finns de annan guide till samma upplåsning?

Edit:
    Jag startade om så blev det “done, wait for reboot”.

Men jag antar att man behöver en telenor sim kort för att komma åt själva mobilen och försätta med guiden?

Så vitt jag har förstått det, så ska det gå fast man inte sitter på rätt kort. Det sägs att man ska kunna aktivera med redsn0w.

Kör jailbreaken här

Tänk på att denna jb är tethered och att du gör detta helt på din egna risk. Jag vet INTE om det går att komma förbi aktiveringen. Det jag däremot vet är att den går att jailbreaka och låsa upp!

Lycka till.

Mcaan
    Member

@cophe 87149 wrote:

Så vitt jag har förstått det, så ska det gå fast man inte sitter på rätt kort. Det sägs att man ska kunna aktivera med redsn0w.

Kör jailbreaken här

Tänk på att denna jb är tethered och att du gör detta helt på din egna risk. Jag vet INTE om det går att komma förbi aktiveringen. Det jag däremot vet är att den går att jailbreaka och låsa upp!

Lycka till.

Jag följde den och efter jailbreaken startade den om och så visar den bara apple ikonen… som vanligt.
    Jag försökte göra om och ta “boot tethered now” men de stannar på “Exploiting with lemara1n” och visar bara apple ikonen på iPhonen.

Hur ska jag öppna den här skiten till Tele2?

Mcaan
    Member

Okej, efter antal försök öppnade jag den till slut. Men sim kortet funkade fortfarande inte.
    Då läste jag lite av denna guide.
    Lås upp iPhone 3GS och använd till valfri operatör | iPhone 24
    Jag använde inte blackra1n lr något. Utan Cydia fanns redan där och gick in och installerade ultrasn0w och nu är iphonen tillbaka till ruta nr 1 där bara apple ikonen visas..

Och nu startade jag via redsn0w igen vilket jag alltid måste göra om jag startar om iphonen. Jag sätter in simkortet och de står “No service” när jag sätter in den igen så är de en liten av nätet som har gått upp men försöker ringa mig själv från annan telefon så går det inte. Men den hittar “Sweden 3G” iallafall.

Hur låser jag upp den nu så jag kan avända min comviq kort?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.