iPhone 4, 16 eller 32 GB

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone iPhone 4, 16 eller 32 GB

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Hej
    Jag har bestämd att köpa en iPhone 4 men funderar fortfarande om det skall vara 16 eller 32 GB, kanske svårt och svara, men hur mycket räcker för en normal användare en 16 GB? Är det värt 1000 kronor mer för en 32 GB?
    Det skall vara med Tele2 abonnemang, bor i Stockholm, tips var dem har i lager eller där snabbast man kan få tag på.

Tack på förhand
    MVH

andlin
    Member
    Post count: 99

Köp 16Gb, lägg resten på Spotify och AirVideo. Att släpa runt hela sin musik och film samling är så 2005. 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

16GB om du inte tänker släpa med dig en massa filmer…

Det verkar finnas över disk i Uppsala: https://www.iphoneinfo.se/forum/kopa-iphone/8935-tips-iphone-i-butik.html

Kurtson
    Member
    Post count: 569

jag som fyller telefonen med roliga apps och massa ljudböcker , skulle säga att jag kommer välja 32Gb’n när det är dags för byte!
    samlar dessutom på mig en grymt massa bilder, tror jag hade 3-4 Gb sist jag tömde. och med den rackarn kan du filma bra så det kanske blir en del…

Bergendahl
    Member
    Post count: 49

kmr du filma mycket och spara allt kan det vara skönt med lite extra utrymme. Jag själv kör alltid över min musiksamling och videos så bara där går det bort 15gb hehe, så för mej var valet självklart.

muffins
    Member
    Post count: 1906

För mig var det självklart att köpa en tele med 32gb minne.
    Blev inte besviken när jag fyllde telen med det jag hade planerat innan. Hade ca 6gb ledigt efter det jag lagt in.

Men sen är det även svårt att definera vad du menar med en normal användare.
    Alla har ju olika definationer av det hela.

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

32gb om de bara skiljer sig 1000 kr, helt klart 🙂

// TwiZteD

pz007
    Member
    Post count: 17

Tack för alla svar, ja normal användare en som inte samlar en massa program, spel, bilder, musik utan har lite av varje men inte i stora mängder. Jag vet inte kanske blir en 32 GB, bara hitta var det finns i lager ock slå till orkar inte vänta 8 veckor på tele2-s hemsida.

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@pz007 74532 wrote:

Tack för alla svar, ja normal användare en som inte samlar en massa program, spel, bilder, musik utan har lite av varje men inte i stora mängder. Jag vet inte kanske blir en 32 GB, bara hitta var det finns i lager ock slå till orkar inte vänta 8 veckor på tele2-s hemsida.

Tror det går snabbare än 8 veckor, när jag la en beställning på CSN:s hemsida med Tele2 abb. så stod det upp till 6 veckor. Beställningen las i tisdags, 3 dagar senare på fredagen fick jag ett mail som sa att den skulle skickas inom några dagar. Inga 6 veckor där inte. Då sa de ändå att de tog 2-5 dagar för dem att registrera nya kunder med nytt abb. så egentligen fixade dem det direkt. Men då jag inte fått den än tar jag inte ut något i förskott.

Wellness
    Member
    Post count: 5

Jag skulle rekommendera 32gb, hade en 16gb men såg att minnet minskade snabbt så jag sålde den och köpte en 32gb och är toknöjd 🙂

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.