Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 4.2.1 STORT PROBLEM!
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag har satt mig i ett stort problem.
Jag har en Iphone med FW 4.2.1 som är låst till tele2. Jag vill nu byta simkort till Comviq och får upp en text om att the sim card inserted in this iphone does not appear to be supported. Telefonen är aldrig jailbreakad eller något liknande. Jag kan alltså inte ens komma in på själva menyn, enbart ringa sos-samtal.
Hur bär jag mig åt för att telefonen skall börja fungera med mitt Comviq kort? Bör jag använda mig utan redsn0w?
Notering : Telefonen är upphittad av en god vän till mig och har därför ingen kod till Tele2 simkortet.
Kan det kanske vara så att den är spärrad? Lika bra att lämna in den till Polisen?
Mvh Niklas!
iPhone 4 med 4.2.1 går ej att låsa upp i dagsläget.
Mvh
Okej, så vad bör jag göra? Nedgradera FW till 4.0 kanske? och Sen?
Om telefonen är låst till Tele2 borde det inte vara något problem med ett Comviqkort. Risken är nog att telefonen blivit spärrad eftersom den är borttappad (eller stulen?).
När jag lägger in ett valfritt kort kommer just denna text upp om att the sim card inserted in this iphone does not appear to be supported. Nej, telefonen är inte stulen men någon värkar ha tappat den. Vi båda sitter och klurar ut på hur man nu kan göra för att få igång den? Ponera att den inte är spärrad, Hur gör man?
om ni har hittat telefonen så ska ni naturligtvis lämna in den till polisen, om ägaren inte hör av sig så får ni luren vilket känns betydligt mer ärligt än att ni som nu har snott den (enligt mig)
@pimp 87291 wrote:
om ni har hittat telefonen så ska ni naturligtvis lämna in den till polisen, om ägaren inte hör av sig så får ni luren vilket känns betydligt mer ärligt än att ni som nu har snott den (enligt mig)
Vaa är det så??
min kompis snodde en moppe från borås till göteborg där han bodde och lossades hitta den och när man lämnade in den och ägaren inte kom då fick han inte den. polisen sa att det är ändrat
Nåväl, finns det något sätt? Någon som kan besvara mig?
Och Nej, man får inte tillbaka den har en vän till mig jobbar hos Polisen hittegods och han sade att telefonerna förstörs.Okej, har tänkt Jailbreaka iphonen med Greeonpois0n men hur aktiverar man sim sedan?
Lämna den till polisen tycker jag. Skulle inte du vilja att en person lämnade dina saker till polisen när du “tappat” dina saker? Var finns de ärliga i sverige?
Min kompis tappade sin iphone och kontaktade mig varav jag sa att spärra den via imei. Varför ska någon annan gå och ha en fin, bra och rolig mobil som du betalat för.
Var ärlig och lämna in den!!!!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.