iPhone 4 4.0.2

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Tjenare!

Sitter på en iPhone 4 med version 4.0.2 och modemfirmware 01.59.00

Har läst runt lite och förstått att jag absolut inte ska uppdatera till 4.1 då man även får en ny firmware, och med det är möjligt att det kanske inte kommer gå att låsa upp den efter, oavsett om den är jailbreakad (rätta mig om jag har fel).

I alla fall, min fråga är, det nya jailbreaket som är sagt ska komma snart. Den för 4.1, kommer den även fungera till 4.0.2? Och om det gör det, kommer jag efter den jailbreaken kunna låsa upp telefonen?

Jag är lite okunnig inom detta som ni kanske förstår men skulle uppskatta hjälp 🙂 Tack så mycket!

muffins
    Member
    Post count: 1906

@alpe 79624 wrote:

Tjenare!

Sitter på en iPhone 4 med version 4.0.2 och modemfirmware 01.59.00

Har läst runt lite och förstått att jag absolut inte ska uppdatera till 4.1 då man även får en ny firmware, och med det är möjligt att det kanske inte kommer gå att låsa upp den efter, oavsett om den är jailbreakad (rätta mig om jag har fel).

I alla fall, min fråga är, det nya jailbreaket som är sagt ska komma snart. Den för 4.1, kommer den även fungera till 4.0.2? Och om det gör det, kommer jag efter den jailbreaken kunna låsa upp telefonen?

Jag är lite okunnig inom detta som ni kanske förstår men skulle uppskatta hjälp 🙂 Tack så mycket!

Du har så rätt så gällande basebandet.
    Ja du kommer kunna låsa upp efter du jailbreakat, när den nya jailbreak-programmet kommer ut, eftersom du sitter på 01.59.00.

alpe
    Member

Tack så mycket muffins! 🙂

alpe
    Member

Kanske kan passa på att ställa en fråga till då. Om man har upptaderat till 4.2, när man då gör en återställning i itunes, återställs den då till det man fick den, dvs får tillbaka till 4.0.2 och 01.59.00?

muffins
    Member

@alpe 79633 wrote:

Kanske kan passa på att ställa en fråga till då. Om man har upptaderat till 4.2, när man då gör en återställning i itunes, återställs den då till det man fick den, dvs får tillbaka till 4.0.2 och 01.59.00?

Basebandet kan inte nergraderas.

alpe
    Member

Tack återigen 🙂

muffins
    Member

@alpe 79638 wrote:

Tack återigen 🙂

Ingen fara!

Ballad
    Member
    Post count: 37

Precis fått min iphone 4 och upptäckte att det var den senaste uppdateringen 4.1 och baseband 02.10.04.

Är det rätt uppfattat att det aldrig blir möjligt att JB telefonen framöver eller just nu med den JB de håller på att jobba med nu?

Det är tråkigt om det aldrig kommer att fungera. Attans att man fick vänta så länge på telefonen

muffins
    Member

@ballad 79645 wrote:

Precis fått min iphone 4 och upptäckte att det var den senaste uppdateringen 4.1 och baseband 02.10.04.

Är det rätt uppfattat att det aldrig blir möjligt att JB telefonen framöver eller just nu med den JB de håller på att jobba med nu?

Det är tråkigt om det aldrig kommer att fungera. Attans att man fick vänta så länge på telefonen

Ang. din första fråga så kommer det jailbreak till 4.1. Men det finns ingen ETA på när det kommer vara klart.

Ang. basebandet så är det _inte_ säkert på att det kommer finnas någon upplåsning för just 02.10.04.

Ballad
    Member
    Post count: 37

Lysande, jag behöver inte låsa upp utan vill bara JB telefonen. Då är det bara att vänta. Tack ska du ha.

alpe
    Member

Tjenare igen!

Har läst en massa om att folk uppdaterar till 4.1 men samtidigt behåller sitt baseband på 1.59.00. Så jag tänkte fråga, är det ett Måste att göra detta för att det nya jailbreaket ska fungera? Alltså att man har 4.1 eller kan man ha lägre (4.0.2)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.