Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 4 4.1 Jailbreak??
-
AuthorPosts
-
Hej!
Har sökt runt lite men blir inte riktigt klok på detta.
Finns det jailbreak för iPhone 4 med iOs 4.1? Ja eller nej?
Finns det unlock till iPhone 4 med iOs 4.1? Ja eller nej?Stämmer verkligen detta…? Har köpt iPhone 4 på El Giganten i Norge. Och de får in de på lager imorn eller på lördag. Och då antar jag att de kommer med 4.1.
Vill ju verkligen kunna använda den.Norsk iPhone är olåst ?
@iPhoneReservdelar.se 79813 wrote:
Norsk iPhone är olåst ?
Va? Är du säker på detta?
Jag vet inte om dessa är köpta på Elkjöp eller Applestore.
Det jag är helt 100 på är att det i Norge går att köpa olåst.
Köpte du kontant eller med abbonemang ?@iPhoneReservdelar.se 79819 wrote:
Jag vet inte om dessa är köpta på Elkjöp eller Applestore.
Det jag är helt 100 på är att det i Norge går att köpa olåst.
Köpte du kontant eller med abbonemang ?Det var såhär, det öppnade en ny Elkjöp affär i oslo, och idag, torsdag så hade de 200st iPhones som såldes med ett Djucie abonemang. Och totalt efter ett år så skulle iPhonen bli ca 1000kr billigare än om jag köpte den kontant här i Sverige hos telia t.ex. Så jag köpte det med abonemang.
Edit: Förövrigt tror jag att Djucie ägs av Telenor.
Telenor är ju norskar så det är inte omöjligt
Däremot så kommer det att komma JB i sinom tid så det är ingen större fara, du kommer inte slänga pengarna i sjön om man säger så
@snappz 79826 wrote:
Telenor är ju norskar så det är inte omöjligt
Däremot så kommer det att komma JB i sinom tid så det är ingen större fara, du kommer inte slänga pengarna i sjön om man säger så
Måste ju kunna låsa upp den med annars är det ju kört. 🙁
Edit: Tror ni att det finns någon chans att den har någon verision innan 4.1 när den kommer? Elkjöp affären får väl in nya direkt från Apple imorn eller på lördag, så hur stor chans är det att den kommer med 4.1?
ganska stor skulle jag gissa på.. givetvis kommer du kunna låsa upp den men troligen inte direkt när du får den..
Om 4.1 är installerat vid nyköp kommer det inte gå att låsa upp den(nytt baseband)
@snappz 79833 wrote:
ganska stor skulle jag gissa på.. givetvis kommer du kunna låsa upp den men troligen inte direkt när du får den..
Detta gick att läsa på Dev-Teams blogg för ett tag sen då 4.1 släpptes:
“This time of year there are lots of new iPhone owners, and not everybody knows that accepting new iOS updates is the surest way to lose your jailbreak and/or unlock. While those of you who have Cydia or TinyUmbrella backups of your FW hashes will always be able to get back to 4.0.1 if you make this mistake, this doesn’t hold for unlockers. There’s currently no known way to revert your baseband — if you update your baseband you’ll lose the ultrasn0w unlock, possible forever.”
Så helt säkert är det ju inte att man kan låsa upp telefoner med det nya basebandet.
Vi får helt enkelt vänta och se.
Om nån har annan information och jag har fel så ber jag om ursäkt.
Okej. Har googlat lite och hittade denna: Ingen ny unlock innan iOS 5.0? | iPhoneguiden.se Hur stor risk tror ni att detta är? Kommer ju inte kunna anavända min iPhone förns den har blivit upplåst.
Vore det jag skulle jag avbeställa den och snällt vänta på en olåst eller en som är låst till rätt operatör istället för att chansa.
@ssnd 79837 wrote:
Vore det jag skulle jag avbeställa den och snällt vänta på en olåst eller en som är låst till rätt operatör istället för att chansa.
Det är min far som har köpt den åt mig, så han har ju börjat betala och allt så jag kan nog inte avbeställa den. 🙁
@nippe10 79838 wrote:
heeeeeeeeeeej
?
Edit: Hittade att man kan låsa upp 3Gs med 4.1 Unlock iPhone 3GS iOS 4.1 With Ultrasn0w | UltraSn0w borde man inte kunna låsa upp en iPhone 4 med 4.1 när det kommer jailbreak då?
Edit2: Verkar som det kommer ett unlock till iPhone 4 4.1 snart? Ultrasn0w BaseBand 5.14.02 & 2.10.4 ? [Soon]
ÄR det inte så här oxå. Att i Norge får man inte sälja telefoner och sedan vägra låsa upp den? Så du borde kunna kontakta djuice och be dom låsa upp telefonen. fast det bara gått några dagar.
Jag är nästan säker på att jag läste det någonstans. Jag kan givetvis ha fel. Men jag e nästan säker.
// Danne
Edit: Jag väntar själv på min telefon från Comviq dock. De som levereras från dom nu är nyaste versionen 4.1.
@castel 79856 wrote:
ÄR det inte så här oxå. Att i Norge får man inte sälja telefoner och sedan vägra låsa upp den? Så du borde kunna kontakta djuice och be dom låsa upp telefonen. fast det bara gått några dagar.
Jag är nästan säker på att jag läste det någonstans. Jag kan givetvis ha fel. Men jag e nästan säker.
// Danne
Edit: Jag väntar själv på min telefon från Comviq dock. De som levereras från dom nu är nyaste versionen 4.1.
Okej. Får hoppas att jag kan be djucie att låsa upp den om det inte kommer någon upplåsning snart.
Förresten kanske min iPhone 4 inte är någon ny modell med 4.1. Före anledningen till att min far inte hade fått den igår var att de inte kunde göra någon automatisk kontoupplysning, så de var tvugna att göra en sån manuell och det skulle ta upp till 1 dygn.
Så de hade iPhones i lager igår och min far hade stått och hållt i den och allt men sen la de undan den så länge. Så har jag tur så är det inte 4.1 på den.Väntan är fan förevig!…
Vf tar det så tid att skapa en jb? dom kan ju sin grej och dom sa ju redan någon timme efter att 4.1 släpptes att det skulle gå och jailbreaka, vf är det så svårt att lyckas med en just nu för?ante
@antson49 79865 wrote:
Väntan är fan förevig!…
Vf tar det så tid att skapa en jb? dom kan ju sin grej och dom sa ju redan någon timme efter att 4.1 släpptes att det skulle gå och jailbreaka, vf är det så svårt att lyckas med en just nu för?ante
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. 😎
@antson49 79905 wrote:
Den som väntar på nått blir aldrig tjock, som farsan brukar säga:p
Men väntan är riktigt lång…:(
Jo det kan jag hålla med om. 🙂
Fick min iPhone 4 idag! 🙂 Vilken skillnad det är mot 3Gsen måste jag säga. Känns mycket mer välgjord och inte alls lika plastig som 3G och 3Gs.
Fick min iPhone med fw 4.0.2 och bb 01.59.00. Går denna att jailbreaka och låsa upp? Hur?EDIT: Har sökt runt hela natten och tror att jag har fått fram att 4.0.2 inte går att jailbreaka på något sätt? 🙁 ´
Greenp0ison släpps ju snart, Download GreenPois0n to Jailbreak iOS 4.1 !! [Soon] men det är väl enbart för 4.1? Och då finns det ju inget unlock. Men det gör det väl om jag skulle bara kunna jailbreaka 4.0.2 på något sätt, för det har ju samma baseband som 4.0.1?
det gjordes aldrig någe JB te 4.0.2 för att dom hade redan en beta med 4.1 så det kom aldrig någe..
@snappz 79934 wrote:
det gjordes aldrig någe JB te 4.0.2 för att dom hade redan en beta med 4.1 så det kom aldrig någe..
Så med andra ord är jag lika fast som om det hade varit 4.1 på iphonen?
Förresten, stödjer inte Snowbreeze 2.0.1 4.1? Kan jag inte köra igenom en 4.1för iPhone 4 och sen återställa iPhonen med den filen som snowbreeze gör utan att uppdatera basebandet?
Ber om ursäkt för dubbelpost. Hittade detta: Download SnowBreeze 2.0.2 for iOS 4.1 to Solve Hacktivation Issues on iPhone 4 | Rise Dream
Där står det att snowbreeze 2.0.2 stödjer 4.1 och iOS 4.1. Om jag kör igenom en 4.1 ipsw för iPhone 4 och sedan återställer med den filen snowbreeze gör, kommer jag ha 4.1 med 01.59.00 baseband då? Och sedan kunna låsa upp den med ultrasn0w?
Edit: Hittade även detta: How to : Update iPhone 4 to iOS 4.1 with Preserving Baseband 01.59.00 vilket tycker ni jag ska köra på?
Snabba svar upskattas.
@matt3 79962 wrote:
Ber om ursäkt för dubbelpost. Hittade detta: Download SnowBreeze 2.0.2 for iOS 4.1 to Solve Hacktivation Issues on iPhone 4 | Rise Dream
Där står det att snowbreeze 2.0.2 stödjer 4.1 och iOS 4.1. Om jag kör igenom en 4.1 ipsw för iPhone 4 och sedan återställer med den filen snowbreeze gör, kommer jag ha 4.1 med 01.59.00 baseband då? Och sedan kunna låsa upp den med ultrasn0w?
Edit: Hittade även detta: How to : Update iPhone 4 to iOS 4.1 with Preserving Baseband 01.59.00 vilket tycker ni jag ska köra på?
Snabba svar upskattas.
Kör du med filen som skapades av sn0wbreeze kommer du ha kvar ditt baseband (01.59.00) och även kunna låsa upp det och ha en jailbreakad telefon.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.