Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 4 ändra firmware
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en iPhone 4 med version 4.0 på, har provat att uppgradera till 4.1 eller 4.2.1 men får hela tiden 16xx problem och ofta står det “not eligible for the requested build”.
Problemet är att telefonen är en version som inte går att installera någora nya apps på (tror det är en demo) så det är därför jag vill ändra firmware.
Någon som vet hur man ska göra, eller om det helt enkelt inte går?
Hejsan,
För att installera 4.1 eller 4.2.1 som du anger som exempel så måste du ha SHSH-filer sparade för just den enhet du försöker återställa till, antingen hos Cydia eller sparat lokalt på datorn med hjälp av TinyUmbrella.Detta pga att signeringen är stängd gällande dessa releaser och för iPhone 4 så signeras endast 4.3.3 i dagsläget av iTunes/Apple.
Ahh okej men har provat med TinyYmbrella men fick inget att sparas och kunde inte ändra i HOSTS, eller visste inte hur jag kunde komma åt och ändra servrar.
Kan jag ändra till någon annan version och fortfarande jailbreaka som gör det enklare?
Har du inte sparat shsh för t.ex. 4.1 eller 4.2 medan de fortfarande var aktuella och signerades så går det inte nu.
Vill du uppdatera får du uppdatera till 4.3.3
Om du vill bevara basebandet så att du kan låsa upp kan du göra det med sn0wbreezeJag tror inte denna iPhone är helt som alla andra, har använts som demo fick köpa den hyffsat billigt. Så någon aktivering har ej gjorts vad jag vet.
OK så jag måste uppgradera till 4.3.3 och sen downgrada den? Eller är jag helt ute och cyklar då? Vill igentligen bara ha en iPhone som jag kan ladda ner appar på!!
@swipped 92320 wrote:
Jag tror inte denna iPhone är helt som alla andra, har använts som demo fick köpa den hyffsat billigt. Så någon aktivering har ej gjorts vad jag vet.
OK så jag måste uppgradera till 4.3.3 och sen downgrada den? Eller är jag helt ute och cyklar då? Vill igentligen bara ha en iPhone som jag kan ladda ner appar på!!
Kort och gott, har du inte SHSH-filer sparade, så måste du installera 4.3.3.
Sedan om telefonen är låst till en operatör vars simkort du ej har i din ägo, kan du hacktivera telefonen med exempelvis Redsn0w vid samma tillfälle som jailbreak utförs.Kan även tillägga att om du uppdaterar till iOS 4.3.3 så får du nytt baseband, ett som i dagsläget ej är kompatibelt med ultrasn0w, om du planerar att försöka låsa upp telefonen. Ultrasn0w fungerar enbart med Baseband (ModemFirmware) 01.59.00 i dagsläget.
Andra alternativet för att kringgå operatörslåset är att köpa Gevey-kort.Mvh, Muffins
Okej tack för informationen!
Efter att ha suttit uppe halva natten lyckades jag uppgradera från 4.0 till 4.2.1 med hjälp av tinyumbrella och ändrat i HOSTS. Dock ville inte telefonen boota upp så efter nån timmes meckande fick jag återställt den till 4.3.3 via iTunes.
Det gör inget om basebandet ändrat sig har ändå samma operatör, dock skulle det varit kul att Jailbreaka telefonen, går detta överhuvudtaget på denna version?
@swipped 92324 wrote:
Okej tack för informationen!
Efter att ha suttit uppe halva natten lyckades jag uppgradera från 4.0 till 4.2.1 med hjälp av tinyumbrella och ändrat i HOSTS. Dock ville inte telefonen boota upp så efter nån timmes meckande fick jag återställt den till 4.3.3 via iTunes.
Det gör inget om basebandet ändrat sig har ändå samma operatör, dock skulle det varit kul att Jailbreaka telefonen, går detta överhuvudtaget på denna version?
Gör så här:
Jailbreak 4.3.3 Untethered iPhone 4, 3GS, iPad, iPod touch Using Redsn0w [Tutorial] | Redmond Pie
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.