Iphone 4 död efter jailbreak?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 4 död efter jailbreak?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 43

Hejsan.
    Har min stackars iphone 4 bredvid mig men den är för tillfället oanvändbar.

Hade ios4.0 och jailbreakade den med jailbreak me.. Allt fungerade finfint tills jag skulle starta om den. Då fastnade den på apple-logon.

Satte den i DFU-mode och skulle återställa den till 4.0.1, och nu går allt åt helvete..
    Får ett felmeddelande som lyder: “Iphone kunde inte återställas, ett okänt fel uppstod (1004).när jag försöker återställa som sagt..
    Vad gör jag nu?

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@adam_ 73225 wrote:

Hejsan.
    Har min stackars iphone 4 bredvid mig men den är för tillfället oanvändbar.

Hade ios4.0 och jailbreakade den med jailbreak me.. Allt fungerade finfint tills jag skulle starta om den. Då fastnade den på apple-logon.

Satte den i DFU-mode och skulle återställa den till 4.0.1, och nu går allt åt helvete..
    Får ett felmeddelande som lyder: “Iphone kunde inte återställas, ett okänt fel uppstod (1004).när jag försöker återställa som sagt..
    Vad gör jag nu?

Fick samma problem med min, jag återställde ifrån en annan dator, vet inte vad som är felet på mitt Itunes, men allting gick galant när jag testade på min bärbara.

jabbasvens
    Member
    Post count: 77

@something 73229 wrote:

Fick samma problem med min, jag återställde ifrån en annan dator, vet inte vad som är felet på mitt Itunes, men allting gick galant när jag testade på min bärbara.

Ja testa annan dator

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Jag gjorde en ‘uppdate’ i telefonen och den låste sig, när jag för en timme sedan bestämmde mig för att göra en reboot så har den fastnat i det läget. Itunes ser inte ens telefonen när jag försökte ta den vägen men det gör iof windows som tankar över bilderna.

adam_
    Member
    Post count: 43

Löste sig med en annan dator, shjysst gubbar! Svettats ihjäl nu i en timma :)!

SomethinG
    Member

@adam_ 73245 wrote:

=) du ser vad ett sånt stort problem blir ett litet 😀

SomethinG
    Member

@kurtson 73244 wrote:

Jag gjorde en ‘uppdate’ i telefonen och den låste sig, när jag för en timme sedan bestämmde mig för att göra en reboot så har den fastnat i det läget. Itunes ser inte ens telefonen när jag försökte ta den vägen men det gör iof windows som tankar över bilderna.

Samma sak för dig , testa i en annan dator. .

Kurtson
    Member

Har gjort det nu, måste bara tanka ner itunes

jabbasvens
    Member
    Post count: 77

@adam_ 73245 wrote:

Skönt att det löste sig 🙂

Kurtson
    Member

min startar i safe mode efter LÅNG tid, och när jag i morse vaknade, så var jag dum och klickade på restart springbort, borde backat först….
    nåja, den får ta sin tid och så kikar jag på detta ikväll.

amko
    Member
    Post count: 258

brukar va USB porten som dummar sig testa annars buta usb port bara nästa gång kan hjälpa annars hjälper en annan dator med

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.