Iphone 4 england

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 4 england

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 48

Hej jag undrar om jag kan köpa en iphone 4 från england av en privatperson i sverige som har kvitto och sedan om något skulle hända med den utnyttja garatin i sverige?, och i så fall i vilken butik?. Privatpersonens iphone är köpta och upplåsta av apple.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

I värsta fall så gäller inte garanti i sverige för telefoner köpta i annat land.
    Vissa säger att Apple ger nu WorldWide garanti, men jag är inte så säker på det.
    Bästa är nog att du kontaktar Svenska Apple och frågar 077-140 04 84

Mr EmCom
    Member
    Post count: 361

Skriv i tråden när du kollat!

Jag är också intresserad då jag har en UK iP4.

Stabil
    Member
    Post count: 20

Någon uppdatering ang. worldwide-garanti? 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member

Har kollat.
    Vanligtvis så har apple world wide warranty, iPhone är undantagen så för iPhone gäller inköps landet

Vitamin
    Member
    Post count: 19

@iPhoneReservdelar.se 76049 wrote:

Har kollat.
    Vanligtvis så har apple world wide warranty, iPhone är undantagen så för iPhone gäller inköps landet

Stämmer ej.. Sedan Iphone4 gäller garantin i de länder där telefonen säljs.. Har en 4a som jag köpt i england som är inne på service as we speak, antingen ringer man Apple UK och de beställer så att DHL kommer och hämtar den hos dig ELLER går du in på inLife t.ex och lämnar in den..

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Om jag förstår dig rätt, kan man lämna UK lurar på garanti här hemma ?

iPhoneReservdelar.se
    Member

@whywhy99 79811 wrote:

Om jag förstår dig rätt, kan man lämna UK lurar på garanti här hemma ?

Vissa har lyckats, genom att ringa till Apple Sverige och prata med de.
    Sedan har de blivit hänvisade till LanMaster om jag inte minns fel.

whywhy99
    Member

“Vi är ett fristånde Apple Auktoriserat Servicecenter (AASP). Vi tar emot hela Apples produktsortiment , och det spelar ingen roll var du har köpt din produkt (med undantag för iPhone, där vi bara servar iPhone med abonnemang från Telia). Med våra 22 år i branchen är vi Sveriges äldsta servicecenter. Vill du veta mer om oss så är det bara att klicka runt på sidan. “

Bara m telia abb, vilket skämt !!

iPhoneReservdelar.se
    Member

@whywhy99 79817 wrote:

“Vi är ett fristånde Apple Auktoriserat Servicecenter (AASP). Vi tar emot hela Apples produktsortiment , och det spelar ingen roll var du har köpt din produkt (med undantag för iPhone, där vi bara servar iPhone med abonnemang från Telia). Med våra 22 år i branchen är vi Sveriges äldsta servicecenter. Vill du veta mer om oss så är det bara att klicka runt på sidan. “

Bara m telia abb, vilket skämt !!

Är detta från lanmaster ?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Citat från ett annat forum….

“Min iphone4 från UK har börjat krångla och jag ringde då Apple UK för att få hjälp (eftersom den är köpt därifrån med Borderlinx). Det trevliga britten informerade mig då om “international service and repair exchange program”, “ring Apple i Sverige så hjälper de dig” säger han till mig…

Högst skeptisk ringer jag Apple i Sverige och väljer i menyn att jag vill ha support på min iphone, får då ett automatiskt svar “kontakta din operatör”. Ringer en gång till och väljer “support på ej namngiven produkt” döm av min förvåning när “Rasmus” helt och hållet förstår vad jag pratar om och ger mig ett nummer till LAN-Masters AB på Rörstrandsgatan 37 som kan hjälpa mig tydligen..

Ringer LAN-Masters och en trevlig dam informerar mig om att de absolut sköter service på iphone 4 åt Apple även fast jag köpt den i England, dock är reglerna så pass nya så de har inte fått igång allt än och hon ber mig återkomma om 1v då allt ska vara på plats….

So there it is.. Apple har nu mera världsgaranti på iphone4. Go crazy kids! “

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@iPhoneReservdelar.se 79821 wrote:

Citat från ett annat forum….

“Min iphone4 från UK har börjat krångla och jag ringde då Apple UK för att få hjälp (eftersom den är köpt därifrån med Borderlinx). Det trevliga britten informerade mig då om “international service and repair exchange program”, “ring Apple i Sverige så hjälper de dig” säger han till mig…

Högst skeptisk ringer jag Apple i Sverige och väljer i menyn att jag vill ha support på min iphone, får då ett automatiskt svar “kontakta din operatör”. Ringer en gång till och väljer “support på ej namngiven produkt” döm av min förvåning när “Rasmus” helt och hållet förstår vad jag pratar om och ger mig ett nummer till LAN-Masters AB på Rörstrandsgatan 37 som kan hjälpa mig tydligen..

Ringer LAN-Masters och en trevlig dam informerar mig om att de absolut sköter service på iphone 4 åt Apple även fast jag köpt den i England, dock är reglerna så pass nya så de har inte fått igång allt än och hon ber mig återkomma om 1v då allt ska vara på plats….

So there it is.. Apple har nu mera världsgaranti på iphone4. Go crazy kids! “

Åh fyfan! Coolt!

whywhy99
    Member

Gôtt !

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Jodå den har garanti. Flera st som lämnat in på reparation utan problem 😀

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.