iPhone 4, fjädrande ljud.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 4, fjädrande ljud.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 194

Här är en lite konstig tråd, men det vore kul om fler kunde testa.

Om jag knackar min iPhone 4 med platta baksidan lätt mot sidan av huvudet (eller i bordet, men det hörs bättre mot huvudet) så hörs ett fjädrande ljud innifrån telefonen.

Har testat även med polarens iPhone 4 och där är det samma sak.

Är vi ensamma om det här eller?

Om fler upplever samma sak, vad kan det då vara tror ni?

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

gissningsvis är det nå sensor för att känna skakningar osv.. tex skaka för random i ipodden. iphone 4 hade väll nå ny sån inbyggt vill jag minnas, för bättre spelkänsla mm.

skakar jag min 3gs så hör man att något åker omkring där inne.. likadant på båda mina 3gs faktiskt, så tror de ska vara så 😛

bozz
    Member
    Post count: 1199

Det är de små tomtarna som bor där inne som åker runt. I deras hattar sitter det fjädrar så att de inte ska slå sig.

…jag vågar inte knacka min iphone mot huvvet 😛

ssnd
    Member

Jaaaaaaaa tomtarna haha dom hade jag ju glömt 🙂

bozz
    Member

Det är inte ljudknappen som är lite lös? så var det på min 3G

Googlade på iphone 4 shake sound fick massa träffar, så det är nog inget ovanligt iaf

ssnd
    Member

Nä ljudknapparna verkar sitta fast, men förmodligen ska det låta sådär eftersom vi testat på två stycken, och samma sak händer…

Det lustiga är att detta “klickljud” bara uppstår om jag knackar lite lätt på baksidan av telefonen (UPPE VID KAMERAN), inte på framsidan…

Som du säger så verkar det finnas en hel del trådar i ämnet, men man blir ju lite orolig ändå.

Snälla ni som har iphone4 testa detta hemma, så det inte bara är vi som haft otur med telefonerna.

trueblood
    Member
    Post count: 19

alltså förlåt men jag hittar inte..vart fan skapar man en ny tråd/diskussion? 🙁

Kevin
    Member
    Post count: 41

Jag upplever samma klickljud med kameran på baksidan :P, jag tror det är Sleep knappen som glappar ytterst lite 🙂

ssnd
    Member

@kevin 78091 wrote:

Jag upplever samma klickljud med kameran på baksidan :P, jag tror det är Sleep knappen som glappar ytterst lite 🙂

Tror det är många som upplever det, har hittat hundratals olika teorier om vad det kan vara på olika forum, men nu har jag mailat till Phonehouse support, så då får vi se om dom kan svara på VAD det är.

Sleepknappen verkar det inte vara eftersom ljudet finns kvar om än jag trycker in och “håller fast” den medans jag knackar.

ssnd
    Member

@trueblood 78090 wrote:

alltså förlåt men jag hittar inte..vart fan skapar man en ny tråd/diskussion? 🙁

Klicka dig fram till den avdelning i forumet du vill skriva i, och leta rätt på en blå knapp där det står “NY DISKUSSION”

Klicka på den så löser det sig, men se till att det hamnar i rätt kategori
    Jailbreak, Köpa iphone etc

Kungen
    Member
    Post count: 985

Jag upplever samma ljud på min fyra!

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Nej jag är en pappskalle så jag hör inget. Ibland ser jag dock små tomtar med Apple logo på deras rumpor trycka ut USB-sladden när jag tappar iPhonen i golvet. Sen sitter dem i pin-uttaget och skrattar åt mig.

bozz
    Member

@mossarelli 78193 wrote:

Nej jag är en pappskalle så jag hör inget. Ibland ser jag dock små tomtar med Apple logo på deras rumpor trycka ut USB-sladden när jag tappar iPhonen i golvet. Sen sitter dem i pin-uttaget och skrattar åt mig.

Typiskt tomtar! 😡

Le1
    Member
    Post count: 29

jo visst låter det i min med! nu blev jag lite orolig jag med! =/

Amstaff
    Member
    Post count: 17

Sluta oroa er, det är vibrationsmekanismen dv.s motorn & armen som låter, detta kan man höra på flertalet telefoner 😉

Det är en vikt monterad på en motor som snurrar så att vikten kommer i obalans, när man inte har ström på denna så kan det låta ifrån den..

Äldre Ajfone:
    http://www.rapidrepair.com/guides/iphone3g/3g_iphone_repair_guide_vibrator_assembly_screws.JPG

Ajfone 4

iphone-4-g-vibrator.jpg

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.