iPhone 4 frågor

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone iPhone 4 frågor

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 18

Hej!
    Jag står i valet och kvalet att skaffa mig en iPhone 4. Dock så har jag lite frågor till er som redan har en sådan.
    1. Jag kommer mest använda den som en “kul grej” när datorn hemma är upptagen (d.v.s inte så mycket utanför hemmet). Därför undrar jag hur betalningen för div. appar och låtar på iTunes betalas. Går dom via räkningen från operatören eller måste man använda kreditkort?

2. När man ringer från iPhone 4, har man endast att välja mellan “speakerphone” och videocalls, eller kan man ringa som på en vanlig lur (med phonen mot örat)?

3. Denna fråga riktas till er som har erfarenhet av “Telenor Surfa Plus” abonnemanget: Är surfen verkligen helt fri? D.v.s inga extra avgifter etc.
    Sen undrar jag också hur mottagningen för internet är i göteborg (bor i en förort till gbg, Hisingen)?

4. Är ett s.k Jailbreak nödvändigt? Slutar garantierna att gälla om man utför ett sådant?

Tror att det var allt.
    Tack på förhand!! 🙂
    Mvh BoldDragon

Dannehakan
    Member
    Post count: 7

1. Jag betalar med Visa som jag kopplat till mitt Apple-konto. Man kan köpa presentkort för appstore med men det har jag ingen erfarenhet av.

2. Du kan använda den som vanlig fåne också, jag använder väldigt sällan högtalaren och Facetime har jag aldrig provat.

3. Pass

4. Pass

En kanontelefon och jag är fortfarande sketnöjd efter lite drygt 7 månader med min iP4 🙂

BoldDragon
    Member

Ok, så det är alltså kreditkort som gäller. Ska luska lite i det där med presentkort. Bra det där med “vanlig användning” vid samtal också.
    Tack Dannehakan!

Fler svar tas självklart emot, speciellt som två frågor står obesvarade 🙂

Tompasod
    Member
    Post count: 175
    BoldDragon wrote:
    Ok, så det är alltså kreditkort som gäller. Ska luska lite i det där med presentkort. Bra det där med “vanlig användning” vid samtal också.
    Tack Dannehakan!

Fler svar tas självklart emot, speciellt som två frågor står obesvarade 🙂

Telenors fria surf är fri surf!

Apple iTunes giftcards kan du köpa på Pressbyrån och fylla på dinn iTunes konto

BoldDragon
    Member

@tompasod 89629 wrote:

Telenors fria surf är fri surf!

Apple iTunes giftcards kan du köpa på Pressbyrån och fylla på dinn iTunes konto

Va najs!

Gäller det där iTunes presentkortet när man ska köpa appar som typ angry birds eller nån annan av dom 100-tusentals apparna?

Dannehakan
    Member

@bolddragon 89634 wrote:

Va najs!

Gäller det där iTunes presentkortet när man ska köpa appar som typ angry birds eller nån annan av dom 100-tusentals apparna?

Med ett presentkort får du tillgång till en viss summa som du kan handla för även i AppStore. Vill du köpa musik så gör du det via iTunes tror jag(rätta mig gärna någon om jag har fel). Sitter du vid datorn kan du på den vägen öppna AppStore via iTunes.
    Vid nedladdning av en fil större än 20 mb på 3G säger telefonen till dig att ansluta till ett trådlöst nätverk eller koppla in telefonen i datorn och tanka ner den med datorn och sen överföra filen till telefonen.

Fråga på bara om du kommer på fler frågor 🙂

BoldDragon
    Member

Möjligt att ladda ner iTunes nu innan man ens har skaffat en iPhone4 bara för att se hur det ser ut?

Dannehakan
    Member

@bolddragon 89658 wrote:

Möjligt att ladda ner iTunes nu innan man ens har skaffat en iPhone4 bara för att se hur det ser ut?

Absolut, kör på bara 🙂

BoldDragon
    Member

iTunes = kärlek vid första ögonkastet för mig dära! 😉
    Då återstår väl bara att skaffa en i4 nudå. Kommer jag på fler frågor så känns det skönt att detta forum finns! 😀

BoldDragon
    Member

Nu kom jag på en sak, står d på svenska under ikonerna eller är alla engelska (worldwide)?

Menar på “Hem-rutan”

vossen
    Member
    Post count: 1457

Tyvärr, Apple har gjort så att miccen endast är aktiverad med högtalarfunktionen, du måste alltså använda dig av högtalare eller facetime.

BoldDragon
    Member

@vossen 89718 wrote:

Tyvärr, Apple har gjort så att miccen endast är aktiverad med högtalarfunktionen, du måste alltså använda dig av högtalare eller facetime.

Aj då. Ok. Fast å andra sidan så kan man väl koppla in en sån där bluetooth, som man sätter i örat.

Min förra fråga återstår.
    Är menyerna och texten i iPhone4 på svenska eller är den på engelska i hela världen? (med andra ord, står det t.ex “Settings” eller “Inställningar” på “HEM-sidan”?

TruB
    Member
    Post count: 476

@bolddragon 89731 wrote:

Aj då. Ok. Fast å andra sidan så kan man väl koppla in en sån där bluetooth, som man sätter i örat.

Min förra fråga återstår.
    Är menyerna och texten i iPhone4 på svenska eller är den på engelska i hela världen? (med andra ord, står det t.ex “Settings” eller “Inställningar” på “HEM-sidan”?

Han skämtar, eller försöker.

Den är på svenska

BoldDragon
    Member

@trub 89769 wrote:

Han skämtar, eller försöker.

Den är på svenska

Nej, nej är helt ärlig. Bara det att inte alla manicker på marknaden finns på svenska =)
    Tack ska du ha! Då vet jag d 😀

Förresten, är det någon större skillnad på att köpa en i4 i butik vs på nätet från operatörens hemsida (eler katshing.se)?

BoldDragon
    Member

Kan inte zooma i filmläget (varken innan eller mitt-i filmning)
    Ska det vara så eller är det något fel?

TruB
    Member
    Post count: 476

@bolddragon 89912 wrote:

Kan inte zooma i filmläget (varken innan eller mitt-i filmning)
    Ska det vara så eller är det något fel?

Vilket program? alla program tillåter inte “zoomning”

BoldDragon
    Member

@trub 89961 wrote:

Vilket program? alla program tillåter inte “zoomning”

Program? Använder väl inte särskilt program, trycker bara på “Kamera” ikonen (standard iPhone 4 antar jag) 🙂

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.