iPhone 4 (ingen kontakt med datorn genom USB)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 4 (ingen kontakt med datorn genom USB)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 41

Har funkat hur bra som helst att stoppa in min iPhone 4 i datorn genom USBn förr.. men nu helt plötsligt så vägrar den att connecta. Ingen laddning av batteri startar, nothing.

Har provat 2 olika USB sladdar. Ingen kontakt.
    Har även en dockstation. Den får kontakt med mobilen när den laddar i vägguttaget. Men den får ingen kontakt när man sätter den i datorn. :confused:

Mobilen får även inte kontakt i min bärbara dator.

Kan det vara någon hårdvara som är paj i mobilen? För jag har skött om den väldigt bra, så det är mest osannolikt att det ska vara någon hårdvara.

Men om det är så… kan det vara Laddkontakten i mobilen som är paj? Och är det svårt att byta ut den själv?

Någon fler som har haft samma problem?

EDIT:
    Min sambo kom över med sin iPod sladd, och se på fan, den funka med min iPhone till min dator…

Vad är oddsen att 2 av mina usb sladdar samt att en dockstation inte funkar i datorn?
    Skitkvalitet?

ssnd
    Member
    Post count: 194

Starta om datorn med telefonen i kabeln och kolla om det funkar.

PaddeSan
    Member

@ssnd 86091 wrote:

Starta om datorn med telefonen i kabeln och kolla om det funkar.

Har provat det igår faktiskt, men då vägrar datorn starta eftersom den märker av att mobilen är i, och datorn stängs av automatiskt efter 15sec.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Lustigt problem
    Vi har inte varit med om nåt liknande innnan
    Det kan bero på trasig dockkontakt

PaddeSan
    Member

Läs edit…. fixat av någon anledning.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.