Iphone 4 jailbreak 4.2.1 reversibelt?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 4 jailbreak 4.2.1 reversibelt?

Viewing 26 posts - 1 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Member
    Post count: 18

Tänkte jailbreaka min iphone 4 om det går. Sitter på fw4.2.1 som den var från början. Vad ska man använda sig utav och går det att återställa till original igen, alltså så att baseband inte uppdateras? Svårt att hitta konkret info.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@stenkall 86748 wrote:

Tänkte jailbreaka min iphone 4 om det går. Sitter på fw4.2.1 som den var från början. Vad ska man använda sig utav och går det att återställa till original igen, alltså så att baseband inte uppdateras? Svårt att hitta konkret info.

Om du uppdaterar basebandet i dagsläget så kan du inte nedgradera basebandet.

Du kan självfallet återställa telefonen igen via iTunes om du vill ta bort jailbreak från din telefon.

Du kommer inte i dagsläget kunna låsa upp din telefon, om du har köpt telefonen hos någon retail-affär och det då kom med iOS 4.2.1.

stenkall
    Member

Så de jailbreaks som finns till iphone4 4.2.1 idag uppdaterar alltså baseband? Ngt unlock är jag inte i behov utav eftersom den är låst till operatören jag använder mig av.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@stenkall 86801 wrote:

Så de jailbreaks som finns till iphone4 4.2.1 idag uppdaterar alltså baseband? Ngt unlock är jag inte i behov utav eftersom den är låst till operatören jag använder mig av.

Nej, jailbreaken till 4.2.1 uppdaterar inte basebandet.

muffins
    Member

@stenkall 86801 wrote:

Då behöver du absolut ej bry dig om baseband.

PwnageTool uppdaterar ej basebandet normalt.
    Sedan finns ju alltid TinyUmbrella som bevarar basebandet också på en iPhone 4.

stenkall
    Member

Okej, men det är baseband-uppdateringen som fuckar upp bluetooth, gps och drainar batteri mm? Eller är det själva jailbreaken?

muffins
    Member

@stenkall 86813 wrote:

Okej, men det är baseband-uppdateringen som fuckar upp bluetooth, gps och drainar batteri mm? Eller är det själva jailbreaken?

Det du talar om märks när man använder sig utav 06.15.00 basebandet från iPad. Detta görs enbart till 3GS och 3G. Så det gäller såklart inte dig, eftersom du har en iPhone 4.

muffins
    Member

@stenkall 86813 wrote:

Det du talar om märks när man använder sig utav 06.15.00 basebandet från iPad. Detta görs enbart till 3GS och 3G. Så det gäller såklart inte dig, eftersom du har en iPhone 4.

stenkall
    Member

Tack, precis vad jag ville höra 🙂

stenkall
    Member

Tack, precis vad jag ville höra 🙂

Marra
    Member
    Post count: 6

Men om man har 4,2 kan man jailbreak då???

Marra
    Member

Marra
    Member

muffins
    Member

@marra 86859 wrote:

Ja….

muffins
    Member

@marra 86859 wrote:

Ja….

muffins
    Member

@marra 86859 wrote:

Ja….

antson49
    Member
    Post count: 49

@muffins 86869 wrote:

Ja….

Om det går… varför kan då ingen lägga ut en guide?

pixellegolas
    Member
    Post count: 10

sorry om jag kapar tråden men tjejen fick precis en iphone 4

Iphone 4
    version 4.2.1
    Baseband 03.10.01

Vad är smidigaste sättet att jailbreaka?
    restore till 4.1 och sedan jailbreak med unlock

eller jailbreak 4.2.1 som det är? finns redsn0w för detta nu?

pixellegolas
    Member

allt verkar vara fina fisken men man måste köra tethered än så länge verkar det som. men man ska ju sällan stänga av mobben ändå 🙂

jim_j
    Member
    Post count: 7

Kan inflika att sedan jag JB:ade min ip4 4.2.1 med redsn0w så sänktes batteritiden markant. Fler som upplevt detta?

pixellegolas
    Member
    Iphonee
    Member
    Post count: 46

Här finns en guide för att jailbreaka er iphone 4 4.2

Guide: Jailbreaka iPhone, iPod touch och iPad med iOS 4.2.1 | iPhoneguiden.se

jim_j
    Member

@pixellegolas 87010 wrote:

how to Fix iPhone Battery Drain After Jailbreaking and Unlocking | Apple Devices Informations

Gäller inte det där 3G/3GS som är unlockade med ultrsn0w? Eller går redsn0ws hacktivator in även på en låst 4G?

muffins
    Member

@jim_j 87064 wrote:

Gäller inte det där 3G/3GS som är unlockade med ultrsn0w? Eller går redsn0ws hacktivator in även på en låst 4G?

Det är självaste aktiveringen då problemet uppstår, när man hacktiverar en telefon med redsn0w.

jim_j
    Member

När jag läser guiden som postades några svar upp står det så här:

“If you didn’t hacktivate your iPhone but simply activated it with an official carrier (ie AT&T in the US), you shouldn’t have any problem.”

Innebär inte det att jag som aktiverat min telefon med orginalsim inte borde ha detta bekymmer? Eller lägger redsn0w automatiskt in sin hacktivering även fast telefonen redan är aktiverad?

muffins
    Member

@jim_j 87205 wrote:

När jag läser guiden som postades några svar upp står det så här:

“If you didn’t hacktivate your iPhone but simply activated it with an official carrier (ie AT&T in the US), you shouldn’t have any problem.”

Innebär inte det att jag som aktiverat min telefon med orginalsim inte borde ha detta bekymmer? Eller lägger redsn0w automatiskt in sin hacktivering även fast telefonen redan är aktiverad?

Du har fattat det korrekt.
    Du borde alltså inte ha detta problem om du har aktiverat din telefon med ett simkort från den operatör som telefonen normalt är låst till.

Viewing 26 posts - 1 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.