Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 4 jailbreak 4.2.1 reversibelt?
-
AuthorPosts
-
Tänkte jailbreaka min iphone 4 om det går. Sitter på fw4.2.1 som den var från början. Vad ska man använda sig utav och går det att återställa till original igen, alltså så att baseband inte uppdateras? Svårt att hitta konkret info.
@stenkall 86748 wrote:
Tänkte jailbreaka min iphone 4 om det går. Sitter på fw4.2.1 som den var från början. Vad ska man använda sig utav och går det att återställa till original igen, alltså så att baseband inte uppdateras? Svårt att hitta konkret info.
Om du uppdaterar basebandet i dagsläget så kan du inte nedgradera basebandet.
Du kan självfallet återställa telefonen igen via iTunes om du vill ta bort jailbreak från din telefon.
Du kommer inte i dagsläget kunna låsa upp din telefon, om du har köpt telefonen hos någon retail-affär och det då kom med iOS 4.2.1.
Så de jailbreaks som finns till iphone4 4.2.1 idag uppdaterar alltså baseband? Ngt unlock är jag inte i behov utav eftersom den är låst till operatören jag använder mig av.
@stenkall 86801 wrote:
Så de jailbreaks som finns till iphone4 4.2.1 idag uppdaterar alltså baseband? Ngt unlock är jag inte i behov utav eftersom den är låst till operatören jag använder mig av.
Då behöver du absolut ej bry dig om baseband.
PwnageTool uppdaterar ej basebandet normalt.
Sedan finns ju alltid TinyUmbrella som bevarar basebandet också på en iPhone 4.Okej, men det är baseband-uppdateringen som fuckar upp bluetooth, gps och drainar batteri mm? Eller är det själva jailbreaken?
@stenkall 86813 wrote:
Okej, men det är baseband-uppdateringen som fuckar upp bluetooth, gps och drainar batteri mm? Eller är det själva jailbreaken?
Det du talar om märks när man använder sig utav 06.15.00 basebandet från iPad. Detta görs enbart till 3GS och 3G. Så det gäller såklart inte dig, eftersom du har en iPhone 4.
@stenkall 86813 wrote:
Okej, men det är baseband-uppdateringen som fuckar upp bluetooth, gps och drainar batteri mm? Eller är det själva jailbreaken?
Det du talar om märks när man använder sig utav 06.15.00 basebandet från iPad. Detta görs enbart till 3GS och 3G. Så det gäller såklart inte dig, eftersom du har en iPhone 4.
Men om man har 4,2 kan man jailbreak då???
sorry om jag kapar tråden men tjejen fick precis en iphone 4
Iphone 4
version 4.2.1
Baseband 03.10.01Vad är smidigaste sättet att jailbreaka?
restore till 4.1 och sedan jailbreak med unlockeller jailbreak 4.2.1 som det är? finns redsn0w för detta nu?
allt verkar vara fina fisken men man måste köra tethered än så länge verkar det som. men man ska ju sällan stänga av mobben ändå 🙂
Kan inflika att sedan jag JB:ade min ip4 4.2.1 med redsn0w så sänktes batteritiden markant. Fler som upplevt detta?
Här finns en guide för att jailbreaka er iphone 4 4.2
Guide: Jailbreaka iPhone, iPod touch och iPad med iOS 4.2.1 | iPhoneguiden.se
@pixellegolas 87010 wrote:
how to Fix iPhone Battery Drain After Jailbreaking and Unlocking | Apple Devices Informations
Gäller inte det där 3G/3GS som är unlockade med ultrsn0w? Eller går redsn0ws hacktivator in även på en låst 4G?
När jag läser guiden som postades några svar upp står det så här:
“If you didn’t hacktivate your iPhone but simply activated it with an official carrier (ie AT&T in the US), you shouldn’t have any problem.”
Innebär inte det att jag som aktiverat min telefon med orginalsim inte borde ha detta bekymmer? Eller lägger redsn0w automatiskt in sin hacktivering även fast telefonen redan är aktiverad?
@jim_j 87205 wrote:
När jag läser guiden som postades några svar upp står det så här:
“If you didn’t hacktivate your iPhone but simply activated it with an official carrier (ie AT&T in the US), you shouldn’t have any problem.”
Innebär inte det att jag som aktiverat min telefon med orginalsim inte borde ha detta bekymmer? Eller lägger redsn0w automatiskt in sin hacktivering även fast telefonen redan är aktiverad?
Du har fattat det korrekt.
Du borde alltså inte ha detta problem om du har aktiverat din telefon med ett simkort från den operatör som telefonen normalt är låst till. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.